דרום צרפת

פש מרל – מידע למטייל על המערה הציורת והמיוחדת בפירנאים !

פש מרל – Pech-Merle

פש מרל – הציורים באדום במערות נעשו על ידי שימוש בתחמוצת ברזל (חלודה) ואלו בשחור על ידי שימוש בתחמוצת המנגן ואולי גם עם פחם עץ.

החללים במערכת התחתונה שבהם ציורים פרה היסטוריים התגלו בשנת 1922 על ידי דוד אנדרי (Andre David) ואנרי דיטרטר (Henri Dutertre), נערים בני 15.

האב אמדי למוזי (Amadee Lemozi), כומר הכפר קבררה (Cabrerets), החל מיד בחקר הציורים והחריטות. המערה נפתחה לקהל בשנת 1926.

היא מסווגת כאתר היסטורי, שייכת לקהילה של הכפר קבררה, ומנוהלת בידי המועצה המקומית. בסביבת פש מרל נמצאות כתריסר מערות נוספות, בהן ציורי קיר פרה היסטוריים, הסגורות למבקרים.

היסטוריה

המערה הפרה היסטורית של פש מרל נוצרה לפני כ-62 מיליוני שנה בתנאי אקלים טרופי. מי הגשם חלחלו לתוך ההר העשוי מאבן גיר דרך חרכים טבעיים.

בעקבות המגע עם הצמחיה הפכו המים לחומר מאכל והמסו את הסלע בעומק של 500 מטר מתחת לפני הקרקע של אותם הזמנים. במהלך המסת ההסלע הגירי, המים יצרו חללים.

בשלב מאוחר יותר נסגו המים מן המערה ונוצרו צורות מינרליות שונות. לאחר מכן התמלאה המערה בעפר למשך כ-58 מיליוני שנים. במשך תקופה זאת השחיקה החיצונית הורידה את פני השטח שמעל המערה.

לפני כ-500,000 שנה חדרו המים שוב לתוך המערה, הם פינו חלק מן האדמה ויצרו תצורות מינרליות חדשות.

היום רואים את המערה במצב בו ביקרו אותה הציידים בתקופה הפרה היסטורית. הם נכנסו לתוכה לעיתים רחוקות ובודאי במספר קטן. את דרכם הם האירו באבוקות ובמנורות שמן עשויות אבן.

המין האנושי (Homo Sapiens), לו אנחנו שייכים, חי עלי אדמות מזה 40,000 שנה. בני האדם שחדרו למערה לפני כ-25,000 שנה דמו לנו במאד. מזונם העיקרי היה אייל הצפון שהיה נפוץ באותו עידן קר. הם היו ציידים נוודים.

כאשר הם היו באזור, הם שהו במחנה על הגדות הגבוהות של נהרות הלוט (Lot) והסלה (Cele). בני האדם לא התגוררו במערות העמוקות שהיו חשוכות ולחות ביותר. המערה היתה עבורם מעין מקדש והאמנות שאותה רואים סמלית ובעלת מסר דתי.

הצייד הפרה היסטורי יצר באירופה לא רק אמנות במערות אלא גם אמנות דקורטיבית שמצאה את ביטויה בחפצים, בכלי נשק ובכלי עבודה מלפני כ-35,000 שנה ועד לפני כ-10,000 שנה.

טיפים

הביקור במערה בקבוצות המונות עד 25 איש. משך הביקור מוגבל ל-50 דקות. רק קבוצה אחת מורשת להיות במערה.

מספר המבקרים ליום מוגבל ל-700, לכן כדאי להזמין כמה ימים מראש. עדיף להגיע בבוקר, לפני שמגיעים התיירים בהמוניהם.

הטמפרטורה בתוך המערה קבועה על 12.5 מעלות בכל השנה. הצטיידו בסוודר.

מנהלי האתר מבקשים מהמבקרים להישאר יחד עם הקבוצה וליד המדריך. אסור לגעת בקירות המערה או באבנים.

חל איסור מוחלט על צילום במצלמה או בוידאו בתוך המערה, והם מקפידים על כך.

מקור צילום תמונה – Tourisme en Occitanie

דרגו את הפוסט post

כתבות אחרונות

Back to top button