הולנדהורןערים בהולנד

הורן – מידע כללי ואטרקציות שוות שיש לעשות בעיר ההולנדית

הורן הולנד

הורן נחשבת לאחת מיעדי הטיול המבוקרים ביותר בהולנד, יש לה שפע של אטרקציות להציע.

מקומות לינה טובים והיא מתאימה בעיקר לתייר התרבותי שפחות מחפש קרחנות ויותר היסטוריה ותרבות.

מידע כלל על הורן

הורן זו עיר נמל ציורית הממוקמת על ה-A7.

המטרה המרכזית בביקור הנה רכבת הקיטור, אבל אפשר לבקר גם במוזיאון הצעצועים (Speelgoedmuseum de Kijkdoos), הממוקם בתוך מבנה ישן ויפה עם 2 קומותמלאות צעצועים של פעם, בתי בובות, צעצועי עץ, רכבות זעירות ואפשרות לשחק.

כתובת: Italiaanse Zeedijk 106. פתוח בשעות 11:00-17:00. תשלום סמלי.

מוזיאון נוסף לבקר בו הוא מוזיאון רכבות הקיטור בכתובת: Van Dedemstraat 8.

ממוקם מאחרי תחנת הרכבת ואי אפשר לפספס אותו. זהו המוזיאון ההיסטורי של רכבות הקיטור בהולנד, המוזיאון מומלץ רק אם נוסעים ברכבת הקיטור, אם לא, עדיף המוזיאון באוטרכט, ניתן לראות דגמי רכבות נוסעים, קרונות משוחזרים, קטרים, בנינים, תחנות, שלטי איתות, ציוד, חפצים שימושיים ותמונות ישנות.

בחודשי הקיץ מתקיימת גם סדנת פעילות לילדים.

האטרקציה המרכזית של הורן

כאן מגיעים לאטרקציה המרכזית בעיירה – רכבת הקיטור העתיקה והמשוחזרת (נקראת Stoomtram)
שעושה מסלול של 14 ק”מ דרך כפרים לכיוון העיר Medemblik שבה יש טירה עתיקה ובתי קפה טובים.

הרכבת נוסעת בין 11 לאפריל ועד 30 בספטמבר בשעה 11:00 וחוזרת בשעה 13:30 והנסיעה נמשכת
שעה ורבע, נסיעה איטית מאוד.

הרכבת נופחת ענני עשן, שקשוק הגלגלים על הפסים נשמע  כמו בסרטים הישנים והרכבת מלאה במשפחות הולנדיות.

הנסיעה נמשכת בין חורשות ושדות, אין אפשרותלרדת במהלכה ונדרשת סבלנות רבה.

אם לא הבאתם אוכל, חטיפים מוגשים ברכבת. ניתן לצאת למרפסתהרכבת תוך כדי נסיעה.

ילדים צעירים נהנים מאוד.

לטירה יש תעלות מגן, שריונות באולם המרכזי, הרבה קסם ויש אומרים שגם רוחות רפאים…

ליד הטירה נמצא פארק נהדר עם חווה קטנה של פונים, עזים, כבשים, תרנגולות, מגרש גולף מיניאטורי ומסעדה. www.museumstoomtram.nl

מלונות בהורן

ענף המלונאות בהורן פורח בשנים האחרונות, עם עלייה משמעותית בפתיחת בתי המלון בשנים האחרונות. גם תעשיית האירוח פורחת; עם מבקרים רבים המגיעים להורן כדי לחקור את ההיסטוריה והתרבות העשירה שלה. מומלץ להזמין מראש מלונות והבאנו לכם כמה אופציות דרך את בוקינג עם דילים:



Booking.com

היסטוריה של העיר

לעיירה היסטוריה ארוכה של היותה מרכז מסחר חשוב. היא קיבלה את האמנה על ידי הרוזן ויליאם הרביעי מהולנד בשנת 1248. העיירה נהרסה בשריפה פעמים רבות, אך היא נבנתה מחדש בכל פעם כדי להפוך ליפה יותר מבעבר.

בשנת 1653 נכבש נמל הורן מידי הספרדים במהלך קרב הורן והוא הפך לאחד הנמלים החשובים ביותר בהולנד למסחר עם ברזיל, אפריקה ואסיה. העיירה נותרה משגשגת כמרכז סחר בינלאומי עד למאה ה-20, אז איבדה חשיבות לרוטרדם ואמסטרדם.

שורה תחתונה

ללא ספק זו עיר חובה לטייל ולבקר בה, היא עיר קסומה – תרתי משמע גם במראה וגם באטרקציות שלה, יש בה מגוון רחב של מקומות בילוי והאינסטגרם שלכם יחגוג בה 🙂

אזורים מומלצים במיוחד להליכה ותצפית על הנחלים היפהפיים בהורן כוללים את הרובע העתיק מסביב לכנסיית המרטיני. כאן תוכלו למצוא רחובות צרים, גשרונים רומנטיים ובתים ציוריים עם גגות רעפים.

גם השכונה מסביב לכיכר הגרמנית (de Duitse wijk) עשירה בערוצים יפים ומצולמים. כדאי גם להמשיך לאזור הדרומי של העיר עם הגשרונים המיוחדים והפינות הציוריות. הליכה לאורך הערוצים הראשיים בלילה היא חוויה מיוחדת עם תאורה רומנטית.

החנות המיוחדת והמובילה בעיר היא D'OLDE GEVELSTIENSEWINKEL - חנות מזכרות ותלבושות הולנדיות אותנטית ומסורתית. החנות שוכנת בבית עתיק היסטורי מהמאה ה-17 עם חזית קסומה. בתוכה תמצאו מגוון רחב של מוצרים מסורתיים הולנדיים כמו נעלי עץ, תלבושות עממיות צבעוניות, כובעים, חרסינה וינטג'ית ועוד. היא מעוצבת בסגנון קלאסי עם ריהוט עתיק וצוות לבוש בתלבושות מקומיות.יש לה קונספט ייחודי והיא מאפשרת חוויה שכולה הולנדית אותנטית.

4.9/5 - 32 {הצבעות}

כתבות אחרונות

Back to top button