אוטרכט

אוטרכט – כל מה שצריך לדעת שמגיעים לטייל בעיר

אוטרכט (Utrecht) הולנד

אוטרכט היא עיר הממוקמת במרכז הולנד, הידועה בתעלות היפות שלה, המבנים ההיסטוריים וסצנת התרבות התוססת. זהו יעד פופולרי עבור תיירים ומקומיים כאחד, והוא נגיש בקלות ברכבת מאמסטרדם ומערים מרכזיות אחרות בהולנד.

לפני הטיול, כדאי לזכור שהולנדית היא השפה הרשמית של הולנד, אך אנשים רבים באוטרכט מדברים אנגלית כשפה שנייה. המטבע בו משתמשים בהולנד הוא היורו, ולעיר יש מערכת תחבורה ציבורית מצוינת, הכוללת אוטובוסים, חשמליות ורכבות.

יש גם שפע של בתי קפה, מסעדות וברים שאפשר ליהנות מהם, כמו גם חנויות ושווקים שמוכרים מוצרים ומזכרות מקומיות. בין אם אתם מתעניינים בהיסטוריה, תרבות, או פשוט לחקור עיר הולנדית מקסימה, אוטרכט בהחלט שווה ביקור.

העיר בנויה סביב מרכז עתיק התחום בין שתי תעלות –
החדשה והישנה. תעלותיה של העיר ייחודיות  בכך שלצידן מפלסי הליכה כפולים. ניתן לשוטט לצד התעלה
או מעליה. תופעה ייחודית בהולנד.

אטרקציות מומלצות באוטרכט

כמה מהאטרקציות המובילות באוטרכט כוללות את מגדל דום, מגדל כנסייה גותי מדהים המציע נוף פנורמי של העיר; מוזיאון Catharijneconvent, המציג את ההיסטוריה של הנצרות בהולנד; ובית ריטוולד שרדר, אתר מורשת עולמית של אונסק”ו הנחשב ליצירת מופת של אדריכלות מודרנית.

בנוסף מומלץ גם לבקר בעיר העתיקה, מומלץ לחנות בחניון מוזיאון הרכבות או בחניון מוסדר בקרבת העיר העתיקה. העיר העתיקה ביותר בהולנד. במרכזה ניצב מגדל הפעמונים הגבוה ביותר בהולנד.  הסיור בעיר כולל שוטטות בעיר העתיקה ובמדרחוב לאורך התעלה הישנה (Oude) במפלס הנמוך, הכולל חנויות ססגוניות, בתי קפה, גשרים חמודים וציוריים וחיים תוססים.

מומלץ  ללכת לאורך המדרחוב הראשי Zadelstraat או Steenweg לכיוון מגדל הפעמונים. בעיר מתקיימים בימי שבת
שלושה שווקים: שוק כללי עם גבינות בשפע, בגדים חביבים וססגוניות של שוק (בקצה הצפוני של הוג קתרין, ליד האקדמיה למוסיקה), שוק לבדים ושוק פרחים מקסים לאורך התעלות שצובע את העיר. הביקור בעיר
יימשך חצי יום, כולל שני המוזיאונים.

  • חסכו זמן ועמידה בתור, הזמינו כרטיסים לאטרקציות מובילות בעיר מראש:

בית השקילה של המכשפות (Heksenwaag)

המוזיאון סוקר את נושא המכשפות בדרך חביבה והומוריסטית. במקום זה היו שוקלים את המועמדות הסופיות,
כדי לוודא אם הן מכשפות. בית השקילה נמצא בכפר מקסים בשם Oudewater

 בכתובת: Leeuweringerstraat 2. בכניסה מקבלים הסבר קצר ועולים לקומה השניה. קיימים דפי הסבר
בעברית. לאחר מכן יורדים לקומת הכניסה להישקל, להצטלם ולשלוח סרטון בו אנו מככבים כמכשפות בדוא”ל.
מהנה מאוד לילדים. חצי שעה. פתוח בין אפריל לאוקטובר בשעות 11:00-17:00. סגור בימי שני.

מלונות באוטרכט

העיר מדהימה ביופייה ומומלץ לקחת לפחות לילה אחד למי שרוצה באמת להנות ממנה כמו שצריך. בעונת הקיץ היא עמוסה תיירים ועל כן מומלץ להזמין מלונות מראש לפחות כ-4 חודשים לפני ההגעה, הבאנו לכם כמה דילים להזמנת לינה בעיר דרך בוקינג:



Booking.com

מוזיאון הרכבות (Spoorwegmuseum)

יש הטוענים כי מוזיאון זה הינו הסיבה האמיתית להגיע לאוטרכט. אפשר ללמוד על ההיסטוריה של הרכבות. במוזיאון רכבות מהעבר שניתן לנסוע בהן, ניתן לבקר בקטרים וללחוץ על איזה כפתור שרוצים…..ואף יש טיול קטן ברחבי המוזיאון ברכבת ננסית. המוזיאון מלא בהפעלות לילדים. המוצגים במוזיאון חיים ויפים. כשעוברים, לדוגמא,ליד החציר ברכבת המשא, הפרה גועה……  במוזיאון מספר חלקים פעילים: “ההמצאות הגדולות” הינו מעין מסע בזמן. יורדים ב”מעלית” לעידן בו נוצרו הרכבות. מדובר בשחזור של כפר בריטי העוסק ביצירת רכבות קיטור.

ה”אוריינט אקספרס” הינו שחזור קל של רחובות איסטנבול של אז, כולל הצגה עם תלבושות אותנטיות, אבל בהולנדית. “מפלצת הפלדה” היא מעין רכבת שדים בנושא רכבות ופס הייצור שלהן. נוסעים בקרונית בין חוויות שונות. לא מאוד מפחיד. ה”סדנה” כוללת רכבות רבות פזורות ובהן הפעלות שונות, למשל לנהוג וירטואלית ברכבת. אזור נוסף מדגים את יתרונות הפסים, הקיטור ועוד. הילדים בוחנים הכל במו ידיהם ובאזור האחרון יש מתקנים כולל רכבת קטנה לילדים. כלול בכרטיס המוזיאונים. שעה וחצי. כתובת: Maliebaanstation 16. פתוח בימים שלישי עד ראשון בשעות 10:00-17:00 ובימי שני בחופשות בלבד.

4.7/5 - 14 {הצבעות}
Back to top button