סיציליה

טאורמינה – המדריך השלם למטייל בעיר היפה ביותר בסיציליה!

טאורמינה (Taormina) נחשבת לעיר היפה ביותר בסיציליה, עטורה בהרים ונשקפת אל ים בצבע טורקיז. הרקע הדרמטי הוא הר האתנה. שוטטות בסימטאות הצרות והמתפתלות, האינטימיות בגרמי המדרגות המטפסים במעלה העיר, עטורים בעציצי פרחים מכל צד, גורמים למטייל תחושת שלווה ואושר

היסטוריה טאורמינה

טראומינה הציורית ממוקמת על צלעו של מונטה טאורו (Monte Tauro), ואין זה מקרה שמפורסמים (גתה, ד.ה. לורנס ואחרים) ועשירי אירופה השקיעו והתמקמו בה. היא משקיפה על הים ועל הר הגעש אטנה. העיר נוסדה על ידי הסיקולים.

במאה ה-5 לפנה”ס החלה לשגשג ולפרוח תחת שלטונם של היוונים. מאוחר יותר, נפלה לידי הרומאים ולבסוף הפכה לבירתה של סיציליה הביזנטית. בשנת 902, פולשים ערבים סיימו את תקופת הפאר של אז. טראומינה נותרה מרכז חשוב למסחר ולאמנות גם תחת השלטון הנורמאני, הספרדי והצרפתי.

טאורמינה אטרקציות והמלצות

במרכז העיירה האודיאון, שהוא תיאטרון רומי קטן שהוקם מעל מקדש יווני והוקדש לאפולו, ונחשף רק במאה ה-19.

לידו הכנסיה די סנטה קטרינה. בפיאצה דל דואומו, הקתדרלה של טראומינה, שנבנתה בתחילת המאה ה-15.

הרחוב המרכזי קורסו אומברטו (Corso Umberto), מוביל לתיאטרון היווני, שנבנה במאה ה-3 לפנה”ס, ולאחר מכן הורחב ושופץ בידי הרומאים לאמפיתאטרון, ונערכו בו קרבות גלדיאטורים.

בהמשך, הגן הציבורי פארקו דוקי די צ’זארו, המוכר גם כוילה קומונאלה. ממרפסת התצפית שלה נשקפים מראות נוף לעבר המפרץ.

בטראומינה יש בתי אחוזה כמו פלאצו קורבאיה, שתחילתו בבניה ערבית במאה ה-11, ובמאות 14 – 15 נוספו בו אולמות. בית אחוזה נוסף הוא פלאצו דוקה די סנטו סטפנו – אדריכלות גותית סיציליאנית, שמשולבים בו סגנונות ערביים ונורמאניים.

המנזר הישן, באדיה וקיה הוא מבנה גותי מהמאה ה-14 שגם בו משולבים אלמנטיים ערביים ונורמאניים.ניתן למצוא כאן שרידים המעידים על עבר יהודי במקום, במגיני דוד ששובצו בבניין העיריה ובמגן דוד המעטר בית ברובע היהודי, כמו כן נותרו שמות הרחובות שאינם מותירים ספק: Via del Ghetto ,Vico Ebrei ,Traversa Degli Ebri.

שווה גם לנסוע לכפר הקטן קסטלמולה (Castelmola), במרחק חמישה ק”מ מטאורמינה, כדי לצפות על טאורמינה מראש הצוק.

  • חסכו זמן וכסף – שריינו כרטיסים לאטרקציות מרכזיות בטאורמינה:

מלונות בטאורמינה

העיר שוקקת מלונות ומקומות לינה מעולים, מחיר ממוצע ללילה עולה 150-300 ש”ח, מומלץ להגיע לטיול בעיר באביב או בקיץ, להלן 4 מלונות עם המלצות על בסיס מיקום ותמורה טובה למחיר עם חוות דעת טובות:

1. מלון גרנד הוטל

המלון הכי יוקרתי שברשימה שלנו והוא מתאים לאנשים שרוצים להתפנק. מדובר על מלון 5 כוכבים ששוכן ממש על החוף, סוויטות מפוארות עם חדרים מאובזרים. יש ארוחת בוקר טובה וגם מסעדה עם אוכל איטלקי קלאסי. בנוסף תוכלו להנות מנוף להר הגעש וגם קוקטיילים בבריכה. ליוקרה הזו יש מחיר לא זול. מחיר ממוצע ללילה בעונה מתחיל ב-600 יורו – לבדיקת זמינות חדרים בבוקינג לחצו כאן.

2. סוויטות איזולה בלה

הרומנטי – סוויטות איזולה מתאימות למי שמחפשים חופשה רומנטית ומיוחדת. הסוויטות כוללות מטבח מאובזר ויש בריכת אינסוף עם נוף לים. מומלץ להגיע למקום עם רכב והמקום פשוט ציורי וקסום. מחיר ללילה בעונה מתחיל ב-300 יורו. לבדיקת זמינות חדרים בבוקינג לחצו כאן

3. בית לוסיה

מקום נהדר לזוגות שנמצא במרכז העניינים וממש על הרחוב הראשי. החדרים בעיצוב איטלקי מודרני, מתאים מאוד לאנשים שרוצים להיות בפינה שקטה אבל במרכז העניינים של העיר. מחיר ללילה בעונה החל מ-100 יורו. לבדיקת זמינות חדרים לחצו כאן.

4. מלון ספלנדיד

מלון 4 כוכבים חביב שנמצא במרחק הליכה מהטיילת המפורסמת של טאורמינה ומרחק של 5 דקות הליכה מהרחוב הראשי אומברטו. במלון יש גם בריכה ואופציה לשדרוג לחדר עם ג’קוזי. הנוף של החדרים הוא לכיוון הים וההר מה שיוצר אווירה ציורית וייחודית. הלינה היא עם ארוחת בוקר. שימו לב שחניה במקום עולה בתשלום ממוצע של 15 יורו ביום. מחיר לליה בעונה מתחיל ב-150 יורו. לבדיקת זמינות חדרים לחצו כאן

מלונות נוספים בעיר

מעבר להמלצות שהבאנו לכם יש עוד כמה מלונות עם מבצעיים עונתיים דרך אתר בוקינג, להלן רשימה שמתעדכנת על בסיס קבוע על דילים של לינה בעיר דרך בוקינג:

Booking.com

סרטון חביב שמציג את העיר ואתרים מרכזיים:

4.9/5 - 21 {הצבעות}

כתבות אחרונות

Back to top button