סיציליה

מסינה – היסטוריה, אתרי טיול ולינה ו-4 אטרקציות שכדאי להכיר!

מסינה (Messina)  היא עיר הדגל של סיציליה, נוסדה בשנת 736 לפני הספירה על ידי שודדי ים עקב מיקומה על החופים ובידודה מיישובים.

היא שימשה כמושבה יוונית שנקראה בפיהם צאנקלה (Zankle) שמשמעותו מגל, כיוון שהנמל במקום מעוגל ויפה. במקום היו רומאים, ביזנטים ונורמאנים.

מהמאה ה-18 ספגה מסינה מהלומות שונות: מגפת הדבר, הכולרה ולבסוף רעידות אדמה – שהחזקה ביניהן התרחשה בשנת 1908, גבתה יותר מ-80,000 הרוגים והחריבה את העיר.

העיר שוקמה ונפגעה שוב בהפצצות מלחמת העולם השניה. יהודים היו במסינה מהתקופה הרומית. בשנת 1129 נאסר עליהם לשאת בתפקידים ציבוריים.

בשנת 1347 נפלו לקורבן עלילת דם, והם נאלצו להתגורר ברובע נפרד – ג’ודיקה. במאה ה-15 התגורר כאן רבי עובדיה מברטנורה, מפרש המשנה.

בפיאצה דל דואומו נמצאת הקתדרלה הנורמאנית שהוקמה במאה ה-12 והמזרקה מהמאה ה-16 פרי יצירתו של אנג’לו מונטורסולי.

בפיאצה קטאלני “קייזה דלה סנטיסימה אנונציאטה דיי קטאלני” – כנסיה מהמאה ה-12 בסגנון אדריכלי ערבי-נורמאני, שלפניה ניצב פסלו של דון חואן מאוסטריה.

מזרקת נפטון מהמאה ה-16 עומדת בפיאצה דל יוניטה דה איטליה. נמל מסינה מאפשר לה לשמש כמרכז מסחרי. למסינה אפשר להגיע במעבורת מרג’יו די קלבריה (Reggio di Calabria). נשקף מראה יפה של מסינה המתקרבת, לאורך כל ההפלגה.

אטרקציות במסינה

העיר מכילה שלל אתרי טיול עתיקים, בתי קפה ומסעדות, הבאנו לכם 4 אתרי חובה שמגיעים לטיול בעיר.

המקדש של ישו אדוננו – Tempio Votivo di Cristo Re

הכנסיה הוקמה ב-1900 והוגבהה מעט מהרחוב.

הכיפה מתומנת, ומזכירה את סגנון הבארוק הסיציליאני שקדם לבניה.

גם מגדל הפעמונים שמעל הכנסיה נבנה בסגנון דומה.

בתוך הכנסיה לוח זיכרון לחיילים איטלקים, והפעמון מצלצל פעם בשעה לזכר קורבנות המלחמות האיטלקיות.

אם עומדים לפני הכנסיה, אפשר לראות את כל העיר נפרשת מול העינים, כולל הנמל, ועד התעלה ורג’ו דה קלאבריה הנמצאת באיטליה היבשתית.

הקתדרלה של מסינה – Cathedral of Messina

הקתדרלה, שנבנתה במאה ה-12 בסגנון נורמני, מכילה את שארי גופתו של קונרד מלך גרמניה וסיציליה מהמאה ה-13. גם ריצ’רד לב הארי עבר כאן במסע הצלב שלו לירושלים. אחרי רעידת אדמה שפקדה את האזור ב-1908 שוקמה הקתדרלה, ושוב שופצה אחרי שריפה ב-1943. רק קירות ספורים נותרו מהכנסיה המקורית.

כנסיית בשורת הקטלאנים – Annunziata dei Catalani


הכנסיה עומדת סמוך למבצר קסטלאמארה, באזור הנמל הביזנטי העתיק. היא נבנתה בשנים 1150 – 1200 על חורבות מקדש פגאני שהוקדש לנפטון. הכנסיה היא דוגמה טובה לסגנונות ארכיטקטוניים שונים שנבנו זה על גבי זה.

פיאצה דל דואומו – Piazza del Duomo

היפה ביותר מאתרי מסינה ומקום שאסור לפספס. ליד הקתדרלה נמצא אחד מהשעונים האסטרונמיים הגדולים ביותר בעולם, או לפחות ככה תושבי העיר טוענים. בשעה 12:00 בכל יום נאסף קהל עצום באיזור של השעון בעיקר תיירים. הם נאספים בכיכר הידועה גם בשם קמפנילה (Campanila), על מנת לחזות בשעון והופעות סביבו. לאורך כל 12 הצלצולים מתגלים בקומותיו הרבות של מגדל השעון, בכל פעם בקומה אחרת, דמויות מוזהבות החולפות באיטיות. מופיעות מגוון מצגות מיוחדות ויפות, בעיקר מצגת שמראה את החיים שלנו מההתחלה ועד הסוף  – מרתק ומיוחד מאוד!

קניות ושופינג במסינה

אחד המקומות הטובים ביותר לעשות בו קניות במסינה הוא לאורך ויה גריבלדי (Via Garibaldi), שהוא מדרחוב הומה שלאורכו חנויות ובוטיקים. כאן תוכלו למצוא הכל, החל מבגדי מעצבים ועד תכשיטים בעבודת יד ואומנות אומנותית. יש גם שפע של בתי קפה ומסעדות שבהם אתם יכולים לעצור לשתות קפה או ארוחה קלה בזמן שאתם בשופינג.

למי שמחפש עבודות יד ומזכרות מקומיות, השוק היומי בפיאצה קאירולי (Piazza Cairoli) הוא ביקור חובה. כאן תוכלו למצוא תוצרת טרייה, גבינות מקומיות ובשרים מבושלים, וממתקים סיציליאניים מסורתיים. אתם יכולים גם לראות קרמיקה בעבודת יד, סלסלות ארוגות ומלאכות אחרות שנעשו על ידי אומנים מקומיים.

יעד קניות פופולרי נוסף במסינה הוא גלריה ויטוריו עמנואל השלישי (Galleria Vittorio Emanuele), ארקייד היסטורי שראשיתו בתחילת המאה ה-20. הוא ביתם של מגוון חנויות, כולל מותגי אופנה יוקרתיים, חנויות ספרים וחנויות אוכל גורמה. הארקייד עצמו הוא יצירת אמנות יפהפייה, עם פסיפסים מורכבים וציורי קיר המעטרים את הקירות והתקרות.

לבסוף, אם אתם מחפשים חווית קניות ייחודית, פנו ל- Mercato Antico, שוק רחוב המתקיים בשבתות במרכז ההיסטורי של מסינה. כאן תוכלו למצוא הכל מבגדי וינטג’ ועתיקות ועד תכשיטים בעבודת יד ומאכלים מלאכותיים.

מלונות מומלצים במסינה

בעיר יש שלל מקומות לינה, חדרי אירוח ונופש והיא מומלצת במיוחד עקב חיי הלילה הטובים שלה. הבאנו לכם 5 מקומות לינה מומלצים במסינה דרך אתר בוקינג שווה להכיר:


Booking.com

4.8/5 - 32 {הצבעות}

כתבות אחרונות

Back to top button