דרום צרפת

קאור – מידע למטייל בעיר המיוחדת בדרום צרפת וטיפים לטיול מיוחדים!

קאור – עיר יפה, שגגותיה האדומים הם חיזיון מרהיב לצופה בהם מנקודת תצפית.

העיר מוקפת בתעלת מגן טבעית המהווה אחד מעיקוליו של הנהר לוט. העיר נוסדה לפני המאה ה-1 ונקראה דיבונה קאדוקרורום (המעיין המקודש).

ישנם בה שרידים מהתקופה הרומית. במאה ה-7 התחילו להקיף אותה בחומות (ליד כנסיית סנט אטיין).

במאה ה-13 היתה בשיא פריחתה כמרכז כלכלי חשוב, בזכות בנקאים מלומברדיה, שבאו לגור במקום. העיר היתה תחת שלטון צרפתי והאנגלים התעקשו לכבוש אותה, כי ראו בה נקודה אסטרטגית חשובה. הם הטילו עליה מצור ממושך שבסופו חתמו מנהיגי העיר על כתב כניעה בשנת 1360.

ביצוריה, חומות המגן שלה, מגדליה ושערי החומות השתמרו בשלמותם, ומהווים חוויה יפה למטייל. במאה ה-14 נבחר בן העיר לאפיפיור ה-22, שעזר בפיתוח מואץ של העיר, וגם יסד את האוניברסיטה של קאור.

האטרקציה המיוחדת של העיר

האתר המעניין בעיר הוא גשר ולנטרה (Valentre), סמלה של העיר, שנבנה במשך 70 שנים, והוא דוגמה לאדריכלות הגותית של אותה תקופה.

כיום רואים את הגשר היחיד שנשאר בשלמותו מתוך שלושה גשרים שהיו בעיר. הגשר היפה מחזיק עליו שלושה מגדלי שמירה, שמתוכם ניתן היה להגן על המעבר.

כדאי לטייל בשדרת גאמבטה הרחבה, וממנה להגיע לעיר העתיקה ולסייר בין הסמטאות ולחוש את העבר. בעיר מתקיים שוק איכרים בימי ד’ ושבת בחודשים מרץ – נובמבר. בין אפריל ונובמבר מתקיימים סיורים ושיט בנהר.

יינות קאור

העיר מפורסמת באזורי היין המקיפים אותה. ב-45 הכפרים והישובים הקטנים בסביבה יש מאות יקבים. היין המיוצר באזור הוא יין אדום בעלי גוון כהה וטעים ביותר. יצור היין מבוסס על זן הענבים הנקרא מאלבק. כפר פרסאק (Prayssac) יש 17 יקבים, בעיירה פואי לאווק (Puy l’Eveque) יש 18 יקבים, ובכפר ויר סור לוט (Vire-sur-Lot) יש 13 יקבים. בו נמצא היקב הנחשב ביותר באזור, לה סדר (Le Ceder)

3/5 - 5 {הצבעות}

כתבות אחרונות

Back to top button