אקיטן - אקוויטניה

לאסקו 2 – כל מה שצריך להכיר במערת הציורים המיוחדת של לאסקו!


לאסקו 2 – מערה ובה ציורי קיר שהם תעתיק מדויק של ציורים ממערה סמוכה, מערת לאסקו, שבה ציורים מתקופת האדם הקרו-מניון, שחי לפני 12 אלף עד 20 אלף שנה.

המערה המקורית התגלתה בשנת 1940 על ידי ארבעה צעירים שחיפשו את הכלב שנעלם בבור שהיה על האדמה. שנכנסו לבור ראו ציורי קיר צבעוניים ומדהימים של סוסים, ביזונים, צבאים וסצינות ציד.

הנערים סיפרו זאת לכומר הכפר, והוחלט לשמור על זה בסוד שהוחזק רק ארבעה ימים. הכומר קרא למערה “הקאפלה של פריגור” וביצע מיפוי מדוייק של המקום. ממחקרים שנעשו לאחרונה נקבע שהם צוירו לפני כ-17,000 שנה, כנראה לשם פולחן כלשהו שאין לו הסבר.

אין בקירות שטח אחד פנוי מציורים. בשנת 1948 נפתחה המערה לקהל הרחב ובוצעו עבודות תאורה, סינון ואיוורור. הלחות ודו תחמוצת הפחמן של המבקרים הרבים הזיקו לציורים, שנתכסו בקרום ירקרק.

לאחר 15 שנה של הידרדרות הוחלט לסגור את המערה (דבר שלא עזר לבלום את ההידרדרות, רק להאיט אותה).

איך שימרו את המערה ?

בלאסקו 2 עבדו מיטב המומחים, שציירו בה העתקים של הציורים המקוריים, סתתים, מודדים ומתכננים שונים. העוסקים במלאכה השתמשו באותם חומרים ובאמצעים טכנולוגיים מיוחדים לבניית המערה, על מנת ליצור העתק מדוייק של כל זיז ושקערורית מהמערה המקורית. מלאכת הציור הוטלה על הציירת מוניק פטראל, שהשתמשה בצבעים טבעיים שנעשו מצמחים ואדמה, על מנת שיהיו דומים למקור על גווניו.

מערת לאסקו – שורה תחתונה

המערה לאסקו 2 נחשבת לאתר טיול מומלץ במיוחד באיזור והיא מיוחדת במינה.

לא בהרבה מערות ניתן למצוא ציורי קיר שנשתמרו עשרות אלפי שנים ומצב מעולה וטוב, המקום מומלץ גם לטיול עם ילדים.

יש לבדוק שעות פתיחה של המקום שעשויות להשתנות בהתאם לעונות השנה ולכמות הביקורים.

 

מקור צילום התמונה מהמערה -וויקמדיה. -Jack Versloot

דרגו את הפוסט post

כתבות אחרונות

Back to top button