רון-אלפ

גרנובל – מידע למטייל, אטרקציות ומלונות מומלצים בעיר הסקי של צרפת!

גרנובל (Grenoble)  – אחת מערי הנופש המרכזיות באלפים הצרפתיים, גרנובל היא נקודת מוצא לטיולים בהרים בקיץ, ועיר סקי ראשית בחורף.

מכאן מתחילים התיירים את מסעם לעבר הפסגה הגבוהה ביותר באירופה, המון בלאן (Mont Blanc), “ההר הלבן”, מאתרי התיירות הראשיים ביבשת.

היסטוריה של העיר.

העיר מוזכרת בהיסטוריה בפעם הראשונה ב-40 לפני ספירת הנוצרים. לאחר 300 שנה נבנתה סביב העיר חומה שחלק ממנה נמצא עד היום בעיר עצמה. לאורך השנים שמה של העיר שונה כמה פעמים על פי השליטים שהיו בה. תחילה כינו אותה גרינובול ולבסוף גרונבל שדומה למילה הצרפתית אציל (נובל).

סקי בגרנובל

אחד מהאטרקציות הידועות שיש לעיר להציע זה ללא ספק אתרי הסקי שלה. עונת הסקי בעיר מתחילה בסוף נובמבר ומסתיימת בערך באמצע חודש אפריל. יש בעיר את נקודות הסקי הכי גבוהות ומאתגרות שיש לאירופה להציע, גם מומחים וגם מתחילים ידעו למצוא את האתר שלהם.

אטרקציות בגרנובל

יש שלל אטרקציות בגרנובל מעבר לאתרי הסקי, העיר שופעת מסעדות, בתי קפה ופאבים בטהרת המטבח הצרפתי – אבל לא רק.

יש בעיר שלוש אטרקציות מרכזיות:

העיר העתיקה

העיר העתיקה היא אטרקציה מעניינת במיוחד, כל הרחובות שלה נבנו בריצוף מצויר ויפה. יש בה שפע של חנויות עם יצור מקומי ומציאות, בתי קפה ומסעדות עם מעדנים מיוחדים. בנוסף יש בעיר שוק שווה להסתובב בו לחובבי השווקים.

המוזיאון של העיר.

מוזיאון לא גדול במיוחד שמציג אוסף של יצירות אומנות בעיקר מימי הביניים אך קיימים בו גם יצירות של התקופה. מפעם לפעם נערכות בו תערוכות, מומלץ בעיקר לחובבי התרבות.

מבצר בסטיליה

נחשב לאחד מהאטרקציות המובילות בעיר ויש בו תצפית מרהיבה על העיר ועל הרייה הסמוכים. המבצר הוקם במאה ה-19, ניתן לעלות למבצר רגלית (לוקח לפחות כ-50 דקות) או לקחת מיני קרוניות לעצלנים שבנינו. המקום חובה לטיול למי שמגיע לעיר.

מלונות בגרנובל – המלצות

יש מבחר מלונות בגרנובל שמתאימים לכל רמות המחיר, הבאנו לכם את מקומות הלינה הכי שווים שיש לעיר להציע.
הבאנו לכם את רשימת המלונות הכי מומלצים שיש דרך בוקינג עם מסננים ייחודים על פי מחיר אל מול תועלת דרך הבאנר המצורף:
Booking.com

אוקו גרונבל

המלון הוא בדרגת 4 כוכבים ומציע מרכז סאונה וספא מעולים. המלון מעוצב בסגנון עתיק מודרני ונחשב למלון המוביל והטוב ביותר כיום בעיר.

בחדרים תמצאו את כל הפריטים שצריך לשהיה טובה: מכונת קפה, נעלי בית, מייבש שיער, טלוויזיה, שולחן עבודה ועוד. בנוסף אחד הדברים המיוחדים במלון הוא בר משקאות שפתוח ללא תשלום נוסף (לא שכיח בכלל בצרפת). המלון נמצא כ1500 מטרים מתחנת הרכבת המרכזית בעיר, כל הזמנה כוללת ארוחת בוקר.

מחיר ממוצע לילה: 500-700 ש”ח 

בדקו זמינות חדרים במלון אוקו דרך בוקינג

בית אירוח סיטינזנז – Citadines City Centre Grenoble)

בית אירוח פסטרולי ונחמד בדרגת 4 כוכבים שקרוב מאוד למרכז העיר (9 דקות הליכה). הקונספט של המקום הוא דירות בשירות עצמי, עם מטבחון מאובזר וכל מה שצריך כדי לשרוד ( חוץ מאוכל כמובן:) אם אתם בכל זאת תאווים לארוחת בוקר כלולה, ניתן להוסיף בתשלום סמלי (8-12 יורו) ארוחת בוקר. המקום מומלץ במיוחד לזוגות.

מחיר לילה בממוצע: 300-400 ש”ח.

טיפים לנסיעה לגרנובל

התניידות: לעיר יש מערכת תחבורה ציבורית מקיפה, הכוללת אוטובוסים, חשמליות ורכבלים, מה שמקל על ההתמצאות. אתם יכולים לקנות כרטיסים ברוב דוכני העיתונים וחנויות הטבק.

לינה: במקום יש מגוון אפשרויות לינה, ממלונות בתקציב נמוך ועד לאתרי נופש יוקרתיים. עדיף להזמין מקום מראש, במיוחד בשיא עונת התיירות.

אוכל ושתייה: היא ידועה במטבח המסורתי שלה, הכולל מנות כמו פונדו ורקלט. ישנן גם מסעדות בינלאומיות רבות בעיר, כך שתוכלו למצוא משהו שיתאים לטעם שלכם.

פעילויות בחוץ: גרנובל מוקפת בהרים ומהווה יעד פופולרי לחובבי טבע. אתה יכול לצאת לטיולים רגליים, טיפוס צוקים וסקי בחורף.

אטרקציות תרבותיות: לעיר יש מורשת תרבותית עשירה והיא ביתם של מספר מוזיאונים, ביניהם מוזיאון גרנובל והמוזיאון לאמנויות יפות. היא מפורסמת גם באמנות הרחוב שלה, עם ציורי קיר וגרפיטי רבים הפזורים ברחבי העיר.

פסטיבלים ואירועים: גרנובל היא עיר תוססת שתמיד מארחת אירועים ופסטיבלים. כמה אירועים פופולריים כוללים את פסטיבל האור, פסטיבל הג’אז ופסטיבל הסרטים של גרנובל.

מזג אוויר:  אקלים משתנה מאוד, עם קיץ חם וחורף קר. עדיף לבדוק את תחזית מזג האוויר מראש ולארוז בהתאם.

אלו רק כמה מהטיפים הרבים לנסיעה לגרנובל. בין אם אתם מעוניינים לחקור את ההיסטוריה העשירה של העיר, לשקוע בסצנת התרבות התוססת שלה, או לנצל את פעילויות החוץ שלה, יש לעיר משהו להציע לכל תייר!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.9/5 - 54 {הצבעות}

כתבות אחרונות

Back to top button