אטרקציות בבליז

שמורת הבבונים בבליז – שמורת טבע שאסור לפספס

שמורת הבבונים בבליז

נמצאת בינות לבתי כפר פעיל ומתפקד, תושבי הכפר חיים עם הקופים בשלום ובשנים האחרונות הפכו זאת למקור פרנסה. במקום יש מוזיאון קטן על בעלי החיים בבליז, מבנה המוזיאון משמש כמשרד ובו ניתן לרכוש כרטיס לסיור בשמורה.

הסיורים מודרכים ע”י מדריך מקצועי הדובר אנגלית וספרדית. הסיור יוצא מהכפר לשטח הג’ונגל הגובל בבתי הכפר, המדריך מקצועי ושופע ידע הן על הקופים והן על צמחיית המקום.

נקודת המפגש עם הבבונים מהווה את שיא הסיור, אלה קופים שחורים לא גדולים במיוחד השואגים בקולי קולות, ע”מ לקרב את הקופים מציעים להם בננות והם נענים בחפץ לב, הקופים נקראים אמנם בבונים אך הם אינם כאלה, ניתן לראות ולשמוע את שאגותיהם כמעט בכל אתרי המאיה. משך הסיור כחצי שעה.

הגעה:

נוסעים על כביש בלמופן – בליז סיטי, ליד הישוב האטלוויל (Hattleville) (כ- 28 ק”מ ממערב לבליז סיטי) מסתעף כביש קיצור לשדה התעופה, הפונה צפונה. נוסעים על כביש זה כ- 14 ק”מ עד לכפר הנקרא בארל בום (Burrell Boom).

נכנסים לכפר ופונים שמאלה לאחר תחנת הדלק הצבועה בירוק. הפניה מביאה לכביש משובש, המשתפר לאחר היציאה מאזור היישוב.

ממשיכים בנסיעה וחולפים על פני שני גשרי מתכת עד שמגיעים לשלט הכניסה למשרדי השמורה. סה”כ נוסעים מהכפר בארל בום (Burrell Boom) עד לשמורה כ- 14 ק”מ.

עלות:

לידיעה כללית, לתושבי בליז העלויות קטנות ב- 50% מעלות לתיירים, המחירים הם לתיירים ובדולר אמריקאי. עלות הכניסה כ 7 $.

שמורת גוואנקסטה:

זו שמורה קטנה ולא מרשימה במיוחד היא נמצאת בצומת הכביש הראשי הפונה לבלמופן, השמורה יושבת בין נהר המופן והכביש הראשי.

בשמורה יש ישנם שני מסלולי טיול אחד קצר הנמשך כחצי שעה ושני ארוך יותר הנמשך כשעה וחצי.

לאורך מסלולי ההליכה ישנו שילוט טוב המסביר על צמחיית המקום ופינות ישיבה ותצפית. ייחודה של השמורה במגוון הצמחייה אשר גדלה בה.

עלות:

כ 2 $ אמריקאי לאדם, תושבי בליז משלמים חצי $.

ציוד מומלץ:

מטריה קטנה, הגשם יורד ללא התרעה, נעלים שאינן מחליקות, השביל לאחר גשם חלק מאוד, חומר נגד יתושים, חומר טוב ניתן להשיג בכל מקום הוא תרסיס הנקרא: off  והוא טוב נגד עקיצות ולהרגעה לאחר עקיצה, מים לשתיה ומצלמה.

דרגו את הפוסט post

כתבות אחרונות

Back to top button