אטרקציות בבליז

למאנאי – מידע מעניין על שמורת המאיה המיוחדת בבליז!

למאנאי 

למאנאי הוא אחד מאתרי המאיה החפורים והנחקרים ביותר, האתר נמצא בצפון המדינה, על גדות נהר הניו ריוור (New River). השם המקורי של המאיה היה למאנא – או בפירושו קרוקודיל, החוקרים שיבשו את השם וקראו למקום למאנאי וכך הוא נקרא עד היום. טיול לאתר מעניין מאוד, הסיור כולל שייט של כשעה וחצי לכל כיוון, ביקור מודרך באתר העתיקות במשך כשעתיים וחצי ובסיום הביקור ארוחת צהרים ושתייה, החזרה בשייט מהיר יחסית להתחלה.

תחילת הסיור בשייט על נהר הניו ריוור (New River), השייט מלווה בהסברים של המדריך המקומי על הצמחייה בנהר וגדותיו והציפורים החיות באזור,  במהלך השייט ניתן לראות מגוון ציפורים די גדול, בחודשים דצמבר וינואר ישנה פריחה גדולה ומדהימה של נימפיאה לבנה, על גדות הנהר גדלים צמחי המונגרובים וכאן בניגוד למקומות אחרים  (מסביב לאיים בים הקריבי) המונגרובים החיים במים מתוקים,

תוך כדי השייט עוברים ליד כפר של מנוניטים המגדלים במקום קנה סוכר. בסיום השייט יורדים במזח מסודר למתחם הכניסה, במתחם ישנן סככות עם שולחנות פיקניק. שירותים (נקיים) מוזיאון קטן מציג חלק ממצאי האתר החל מהמאה ה- 6 לפנה”ס ועד המאה ה- 16, וחנויות מזכרות.

עתיקות המאיה באתר:

הסיור נפתח בפירמידה גבוהה ומאוד מרשימה, על קיר הפירמידה  יש תבליט של יגואר. במקום ניתן פירמידה זו מעוגלת בצדדים ובכך היא שונה מפירמידות המקובלות באתרי המאיה, החוקרים סבורים  שפירמידה זו נבנתה ע”י מלכה ולא מלך.

פירמידות דומות  נמצאו בגואטמלה ומקסיקו, יש סברה שאותם אדריכלים עבדו באותם מקומות או לפחות הושפעו מעבודות באזור.

  למאנאי היה האתר הפעיל האחרון בתקופת המאיה באזור, בתקופת השיא התגוררו  במקום 70 עד 80 אלף איש.

החוקרים חושבים שמיקום האתר על גדות הנהר ובסבך הג’ונגל סייעו לתושבים לקיים את המקום בצורה תוססת ופעילה.

הנהר סיפק מים ודגה, הג’ונגל סיפק מסתור והגנה. בסמיכות לפירמידה ישנו עץ פיקוס גדול עם הרבה שורשי אוויר, זהו מקום המחייה של קופי השאגות, אלה קופים שחורים השואגים בקול ומודיעים על קיומם. האתר הבא בסיור הוא פירמידה נוספת , ייחודה בתלילות קירותיה, הפירמידה מתנשאת לגובה של 33 מטר כך שהנמצא בראש הפירמידה נמצא מעל לצמרות העצים.

הפירמידה בסיור

פירמידה זו נבנתה בערך 100 שנים לפני הספירה, במהלך השנים היא עברה שינויים כאשר השינויים הגדולים נעשו במאה ה 7.

מי שמעוניין לצפות על הנוף והג’ונגל יכול לעלות לראש הפירמידה העלייה תלולה ודי קשה, ניתן להיעזר בחבל. לאחר מנוחה קצרה והמתנה לעולים והיורדים מהפירמידה ממשיכים בינות לעתיקות למקדש קטן הבנוי כפירמידה, המקדש עבר תהפוכות במשך השנים כל פעם הוסיפו קירות או פסלים והתאימו אותו לתקופה ובמיוחד למספר התושבים ההולך וגדל.

 בתהליך ההרחבה כוסו חלקים מהמקדש והוסתרו ע”י קירות וחדרים חדשים וחוזר חלילה בהרחבות נוספות. עם סיום הסיור חוזרים למתחם הכניסה ולארוחת הצהריים, ביקור במוזיאון וכמובן קניית מזכרות. השייט חזרה מהיר יחסית לא מתעכבים על צמחייה או בעלי חיים.

לסכום: הסיור בלמאנאי (Lamanai) מומלץ מאוד. זהו האתר החפור ביותר והמתוייר ביותר בבליז. המדריך היה מקצוען  והסבריו היו ממצים מאוד.

הגעה:

מבליז סיטי יוצאים אוטובוסים ציבוריים, היציאה  בשעה 7:30 לערך מהתחנה המרכזית. ב- 09:15 לערך, האוטובוס מגיע לגשר על נהר הניו ריוור, כ- 8 ק”מ מדרום לעיר אורנג’ ווק (Orange Walk). ליד הגשר ישנן מספר חברות המוציאות סיורים לאתר. היציאה לסיור בשעה 09:30.

דרגו את הפוסט post

כתבות אחרונות

Back to top button