לונדון

גשר מצודת לונדון

גשר הטאוור, הוא גשר מצודת לונדון, ופעמים רבות מחליפים אותם בטעות זה בזה. זהו גשר מיוחד וחריג במראהו בין גשרי לונדון.

הגשר נבנה מעל הנהר תמזה (Thames), כתוכנית שיפור ויעול התנועה מעל הנהר, לאחר שבין מצודת לונדון לבין גשר לונדון היה אזור נמל שנקרא “הבריכה של לונדון”.

ב-1876 הוצעו פתרונות לבניית הגשר, וב-1884 נבחרה ההצעה שהתאימה בתכנונה ביצירת הרמוניה עם המצודה. האדריכל ג’ונס החל בבניית הגשר ב-1886, עם 432 עובדים בלבד, וסגנו סר ג’ון וולף בארי המשיך את פועלו לאחר שנפטר.

הוא שינה את תוכנית המגדלים והעניק להם את המראה הויקטוריאני-גותי.

סיור בגשר

הגשר עשוי מסגרת פלדה המחוזקת בכשלושה מליון מסמרים ומקושטת בעיטורי אבן. גשרי ההרמה למעבר ספינות, מורכבים משני לוחות פלדה שמשקלם 1,000 טון כל אחד. שני המגדלים נישאים לגובה 65 מטר כל אחד, וכשהגשר מורם, כל גשר הרמה מורם ומוטה לזווית של 86 מעלות. אורך הגשר 244 מטר.

בין שני המגדלים נבנה מעבר מוגבה שישמש למעבר חלופי להולכי הרגל, כשהגשר מורם, אך יש לטפס במדרגות הרבות המובילות אל המעבר בגשר העילי, והולכי הרגל העדיפו להמתין למעבר הסירה והורדת הגשר.

במקור, מנגנון ההרמה הופעל בכוח הקיטור וכיום הוא מופעל באמצעות חשמל.

הגשר נחנך ב-30 ביוני 1894 על ידי הנסיך והנסיכה מוויילס. בשנת 1977, לכבוד חגיגות יובל הכסף של המלכה, הגשר נצבע וניתן לו מראהו הנוכחי. הגשר משמש לצרכי מעבר בלבד (ובעבר גם לכיכרות ועגלות סוסים).

תחנת הרכבת התחתית של הגשר היא הראשונה בעולם. הגשר מחבר בין גבעת הטאוור ואזור סאת’ק. המעבר העליון להולכי הרגל נסגר ב-1910, ומשמש כמוזיאון להיסטוריה של הגשר.

אפשר לקבל הסבר מודרך על מרכז הבקרה שלו, המרים אותו לצידיו כאשר הוא נפתח לצורך מעבר בנהר המקום יפה מאוד ופסטורלי לטיול.

מחיר כניסה לגשר מצודת לונדון הגעה ועוד

שעות פתיחה
10:00 – 18:30. כניסה אחרונה 45 דקות לפני הסגירה.
מחירי כניסה
מבוגר – 5 פאונד, ילד (גיל 15-5) – 3 פאונד.
כתובת
Tower Bridge Exhibition, בקרבת מצודת לונדון (Tower of London).
דרך הגעה
רכבת תחתית: Tower Hill
דרגו את הפוסט post

כתבות אחרונות

כדי לראות גם
Close
Back to top button