פראג

מסלולי טיול בפראג, תחבורה ואטרקציות שכדאי להכיר

מסלולי טיול בפראג

פראג היא בירת צ’כיה ממוקמת על 9 גבעות ולאורכו של נהר ולטאבה (Vltava) יש שלל מסלולי טיול בפארק, העיר הינה מרכז השלטון והכלכלה הצ’כית, ממוקמים בה משרדי הממשלה ומערכות השלטון כולל שני בתי הפרלמנט ובית הנשיא.

בעיר פועלות כ 8 אוניברסיטאות וביניהם אוניברסיטת קארל הידועה.

פראג הייתה לאורך ההיסטוריה בצומת תרבויות ומרכז תרבותי המכיל בתוכו מגוון גדול של סגנונותאדריכליות מהיפים באירופה ובמערב כולו. בעיר יש מספר גדול של מוסדות תרבות כגון: מוזיאונים, תיאטראות, אולמות קונצרטים, מגוון גלריות, בית אופרה פעיל, מגוון מרכזי מוסיקה, מועדונים שונים, פאבים ועוד.

פראג היא מוקד משיכה לחובבי האומנויות,. בעיר מגוון מבנים מיוחד וניתן לאות סגנונות אדריכלים מהיפים באירופה.

בשנת 1992 הוכרז ע”י אונסק”ו אזור מרכז פראג המשתרע על שטח של כ 886 הקטר כאתר מורשת תרבותית עולמית. האזור כולל את הרובע היהודי , את גשר קארל והסביבה הקרובה, את המצודה ועוד.

התחבורה הציבורית בפראג מתחלקת למספר אפשרויות:

מטרו – רכבת תחתית.

חשמלית- רכבת הנוסעת ברחובות על פסים .

אוטובוסים ברמה טובה.

כרטיס משולב – המאפשר נסיעה חופשית בכל אמצעי התחבורה הציבורית ברחבי העיר. יש כרטיסים משולבי ליום אחד, ל 3 ימים , שבועיים, חודש ועד שנה שלמה. ניתן לרכוש כרטיס כזה בתחנות המטרו, מלונות, בדוכני עיתונים ברחוב ומרכזי תיירות.

מסלולי טיול מומלצים בפראג

מוזיאון של פראג (Hlavniho Mesta Prahy Muzeum) המוזיאון הוקם בשנת 1881 ונפתח לציבור בשנת 1883. מטרת הקמת המוזיאון הייתה לאסוף כל חומר היסטורי הקשור לעיר.

במוזיאון מוצגים קבועים המתייחסים  להיסטוריה המקומית, אגף מיוחד לתקופה הפרהיסטורית באזור, אגף מיוחד לפראג והאזור בימי הביניים,  אגף מיוחד לפראג המודרנית וכו’. במוזיאון ישנו דגם של פראג המציג את התפתחות העיר ונחשב לאחד ממסלולי טיול בפראג הידועים ביותר.

תיאטרון המריונטות Narodni Divadlo Marionet) ) – תיאטרון המריונטות הלאומי נחשב לאחד מהמפעלים החינוכיים העתיקים והמשפעים, תיאטראות הבובות משולבים במסורת המקומית ומהווים מוקד תרבותי לתיירות ואנשי חינוך מכל העולם.

התיאטרון מעלה הצגות במגוון רחב של נושאים והכל בעזרת בובות, אומנות בניית הבובות והפעלתן הפכה ברבות השנים למקצוע מיוחד, בונה הבובות הראשון בארץ היה הונזו חבר גבעת חיים מאוחד ויליד צ’כיה שלמד בה את המקצוע, בצ’כיה אומנות זו תפסה מקום חשוב בתרבות המקומית.

מומלץ מאוד למשפחות עם ילדי או סתם מבוגרים שבאים ליהנות ולהיזכר בילדותם.

מה אוכלים בכל הסיבובים האלה ?

המטבח הצ’כי מושפע מהגיאוגרפיה והאקלים של המדינה. והם מאוד אוהבים מנות בשר, אבל יש גם מנות צמחוניות זמינות. בפראג יש מגוון רחב של מסעדות המגישות גם אוכל בינלאומי, כמו מטבח יפני, מקסיקני, איטלקי, הודי ותאילנדי.

יש 2 מקומות שכדאי לבקר בהם במסלול שלכם:

בית קפה ומסעדה קולקובנה

זוהי אחת המסעדות הפופולריות ביותר בפראג. הוא מציע מטבח צ’כי מסורתי ויש לו אווירה מדהימה.  ממוקם במרכז פראג, ליד כיכר העיר העתיקה, וזה מקום נהדר לתיירים ולמקומיים כאחד.

פיצה פרימו

למי שרוצה לקבל קצת אוכל איטלקי, זו אחת הבחירות הטובות ביותר בעיר. המקום מציע סוגים רבים ושונים של פיצות, כמו גם מנות פסטה ומועדפים איטלקיים אחרים כמו לזניה או רביולי עם רוטב בולונז. המחירים גם מאוד סבירים אז זה מקום מצוין למי שיש תקציב או למי שרוצה אוכל באיכות גבוהה במחירים נמוכים. יש להם מספר מיקומים ברחבי פראג כך שקל למצוא אחד לידכם.

 

מקור תמונה ראשית Otavio Piske

דרגו את הפוסט post
Back to top button