קובה

מידע על קובה – אוכל, תחבורה, בריאות וכל מה שצריך לדעת שמגיעים לקובה!

יש מגוון רחב של מידע על קובה, קיבצנו עבורכם מגוון נושאים שחשוב שתכירו לפני שאתם מגיעים לקובה,
אוכל, תחבורה, שירותי רפואה, קניות, תקשורת ועוד – חשוב לקרוא לפני שיוצאים לטייל !

מידע על קובה

אוכל בקובה :

אפשר להגיד שטיול בקובה לא ייזכר בזכות האוכל. באופן כללי, האוכל לא מגוון וכולל בעיקר אורז, תפוחי אדמה, שעועית, דגים ובשר חזיר. בכל מקום יש גם שפע של פירות טרופיים מצוינים. ב-casas particulares רבים מציעים ארוחות בוקר טובות שכוללות ביצים, לחם, גבינות, וכמובן – פירות.

חלק מציעים גם ארוחת ערב בתשלום (5-6 $ לאדם) שכוללת בשר – דג, עוף או חזיר – ותוספות. אה, וגם פירות. בכל מקום אפשר למצוא מסעדות לתיירים עם אוכל סביר ובעלות של 3-8 $ דולר לאדם לארוחה מלאה.

יש בכל מקום גם דוכני אוכל ברחוב. הם יכולים להיות על שולחן באמצע הרחוב או מתוך חלון של בית, ואפשר לזהות אותם על-פי שלטים מעץ שמונחים בחוץ עם מחירים כתובים בכתב יד. אפשר לקנות בהם בין השאר פירות, פיצות, סנדוויצ’ים פשוטים וכוסות מיץ. בשבילנו, המחירים מגוכחים – פיצה קטנה ב-5 פסו (25 סנט) בערך וכוס מיץ בפסו אחד (5 סנט!); האיכות לא במיטבה, אבל למי שרוצה לחסוך קצת, פיצה באמצע היום היא פיתרון טוב ולפעמים אפילו טעים.המלצות על מסעדות מופיעות באתרי הטיול השונים.


מידע על קובה – תחבורה:

1. אוטובוסים: יש שתי חברות שמקיימות קווים בינעירוניים סדירים:

  • וויאסול (Viazul): חברה שמיועדת רק לתיירים ומגיעה לכל הערים המרכזיות. האוטובוסים נוחים וממוזגים, והמחירים די יקרים.
  • אסטרו (Astro ): חברה עממית שמיועדת בעיקר למקומיים ומגיעה לכל היעדים המרכזיים. האוטובוסים לעיתים קרובות צפופים ופחות נוחים, אבל המחירים הם כ-50% או פחות מהמחיר המקביל ב-Viazul. רצוי להזמין מקום מראש כי בכל אוטובוס שמורים כ-4 מקומות לתיירים, והשאר על בסיס מקום פנוי שהרבה פעמים אין.
  •  לבירור מחירים וזמני יציאה רצוי להתקשר לחברות, או להגיע לטרמינל עצמו. כדאי להגיע לתחנה כשעה לפני המועד ולהפקיד את המטען אותו תקבלו בהגיעכם ליעד.&

2. טיסות פנים: בקובה כ 20 שדות תעופה לטיסות פנים. בערים המרכזיות ואתרי התיירות יש סוכנויות נסיעות שמשרתות את התיירים בטיסות פנים. חייבים לאשר את הטיסה 72 שעות לפני המועד.

3. מוניות: המוניות הממשלתיות חדישות וממוזגות. מומלץ לסכם מראש את מחיר הנסיעה או לדרוש הפעלת מונה. יש גם מוניות לא רשמיות של “חפרים”, מומלץ להימנע מהשימוש בהן.

4.  שכירת רכב: הדרך הטובה והיעילה לטייל בקובה. חברה טובה ואמינה עם משרדים בכל קובה Habanautos. השרות טוב אך המחירים קצת גבוהים. מומלץ לשלם במזומן וניתן לקחת רכב בנקודה אחת ולהחזירו בנקודה אחרת בתוספת קטנה למחיר הבסיס. חברות נוספות הן Transauto ו-Micar.

המחירים זולים אך הפריסה והשרות פחות טובים. יש לבדוק את הרכב לפני החתימה על חוזה השכירות ולסמן כל פגם או דפיקה ברכב. הביטוח משלם את מלוא הסכום על גנבה, פריצה ותאונה במידה הגשתם תלונה במשטרה . הימנעו מנהיגת לילה והיזהרו מפרות חוצות, אופנים, משאיות והולכי רגל, הקפידו על רישום המקום בו חניתם ע”מ שתדעו היכן למצוא את הרכב.


בריאות:

המערכת הרפואית בקובה נחשבת למתקדמת ביותר באמריקה הלטינית. יש מספר גדול של רופאים וקל למצוא רופא, אבל קשה להשיג תרופות, אפילו את הבסיסיות ביותר, ולכן מומלץ להצטייד בערכת עזרה ראשונה מהבית, כולל חומרים נגד יתושים. בערים הגדולות קיימות מרפאות מיוחדות לתיירים שהציוד והשרות בהן טובים, התשלום ב-CUC.

יש למלא את הספחים בטופס הביטוח, ולקחת קבלה וסיכום רופא בכתב של המחלה או האירוע כדי לקבל את החזר הכספים מהביטוח.

חיסונים: אין בקובה מחלות מיוחדות, אבל מומלץ בכל זאת לברר על חיסונים לפני היציאה. אסור לשתות מים מהברזים, יש להרתיח מים ומומלץ גם לטהר אותם. אפשר לקנות מים מינרלים בשווקים הגדולים, אבל מומלץ לבדוק שהבקבוק סגור, ושגובה וצלילות המים בבקבוקים על המדף אחידים. מידע על קובה בתחום הרפואה הוא חשוב למקרה
שנקלענו למצב רפואי בעייתי.


קניות:

סיגרים: מקובה מותר להוציא אך ורק 3 קופסאות סיגרים. ביציאה מקובה מבקשים לפעמים להציג קבלה על קנית הסיגרים בחנות רשמית כדי למנוע קניה מרוכלים ברחובות המוכרים את אותם הסיגרים ב-10%-25% מהמחיר הרשמי. חוץ מזה, בקניית סיגרים ברחוב יש סיכוי טוב שהסיגרים יהיו מזויפים.

אם אתם מחליטים בכל זאת לחסוך ולקנות ברחוב, תדרשו לפחות לפתוח את הקופסה ולראות תעודת איכות. בישראל, טבק עד 250 גרם פטור ממכס. במקסיקו – עד קופסה של 25 סיגרים לאדם. שני מותגי הסיגרים הכי ידועים בקובה הם Montecristo ו-Cohiba.

מזכרות: קובה מלאה במזכרות לתיירים – במיוחד עבודות יד מחומרים טבעיים, תמונות וציורים. אפשר למצוא כאלה בשווקים (ferias) ברוב הערים.


תקשורת:

טלפונים: הקידומת הבינלאומית לקובה היא 53 ויש להוסיפה לכל מספר. לחיוג מקובה לחו”ל, מומלץ לרכוש כרטיס חיוג של 5 $ ולצלצל מטלפון כחול המיועד לשיחות לחו”ל. במלונות הטלפונים יקרים ביותר. לחיוג בתוך קובה, האפשרות הכי זולה היא להשתמש בטלפונים ציבוריים שמקבלים מטבעות של פזו קובני.

אינטרנט:

באוניברסיטאות ומלונות יש שירותי אינטרנט, המחיר גבוה כ 6 $ (נכון לאפריל 10) והמהירות איטית אך זה יותר טוב מכלום. יש גם מספר אתרי תיירות (בניין הקונגרס בהוואנה למשל) עם שירות אינטרנט.

חשמל:

בגלל מצב התשתית הגרוע, יש מקורות מתח של 110V וגם של 220V. במלונות סבירים בדרך כלל אפשר למצוא את שני סוגי המתח. בבתים פרטיים העניין פחות צפוי. הפסקות חשמל הן עניין שבשגרה. בחלק מהמלונות יש גנראטור, אבל במקומות אחרים תיאלצו להסתדר בחושך אם תהיה הפסקה. קובני אחד שנשאל אם הקובנים אוהבים את פידל קסטרו, ענה “תלוי בחשמל”…

דרגו את הפוסט post
Back to top button