יעדים בקובה

פינאר דל ריו – אטרקציות, מקומות לינה ומידע למטייל!

פינאר דל ריו קובה

מחוז פינאר דל ריו (Pinar del Río), במערב קובה, שופע אפשרויות ואין ספור אתרי תיירות ייחודיים לאזור.

למשל סיורים במטעי טבק ובמפעלים לייצור סיגרים, במטעי קפה ובשדות קני סוכר, כולל הסברים על תהליכי הגידול והייצור.

לפינות הנידחות והאותנטיות ביותר לא תמיד אפשר להגיע בתחבורה ציבורית.

ניתן להגיע למקומות האלה באמצעות טיול מאורגן של אחת מחברות התיירות המקומיות  האוטובוסים נוחים וממוזגים, והסיור מלווה בהדרכה צמודה.

משך הסיורים ע”פ התוכנית שבוחרים. ניתן לשכור רכב ולצאת לטיול לבד – זה פיתרון יקר יותר ואין ההדרכה, אבל היתרון הוא שניתן להגיע למקומות נידחים ולהיפגש עם האוכלוסייה המקומית ללא תיווך.

העיר פינר דל ריו הינה בירת מחוז בשם זה. כדאי להסתובב בערב בין מועדוני המוזיקה והריקודים.

לינה:

מומלץ ללון ב-casa particular שאפשר למצוא בכל רחוב.

אתרים בפינר-דל-ריו:

  1. מוזיאון ההיסטוריה הפרובינציאלית ברחוב מרטי (Martí). מוצגי ארכיאולוגיה, ציורים, רהיטים מקומיים ועוד, מפעל לייצור רום כולל טעימה.
  2. לשפוטים של סיגרים מומלץ להרחיק 20 ק”מ לסן לואיס (San Luis) ולבקר את דון אלחנדרו רוביינה, מלך הסיגרים. הטבק שמגודל בחוותו נחשב לטוב ביותר בקובה. בסוף הביקור משאירים טיפ של 3-5 $.
  3. מסלול הטבק: סיור בשדות הטבק ובחוות בהן מתבצע כל תהליך עיבוד הטבק עד הגיעו למפעל הסיגרים. המסלול מגוון מאד ומאפשר ביקור במספר גדול של אטרקציות, כולל מסע באזורי גידול הטבק, ביקור בחוות הטבק בליווי הסבר על כל שלבי גידול ויבוש עלי הטבק, ביקור במפעל לייצור סיגרים. הביקור בחוות כולל ארוחת עם כמויות בשר עצומות, הופעות פולקלור, רכיבה על סוסים וצפייה בקרבות תרנגולים. אחת החוות המתויירות נמצאת כ 20 ק”מ העיר וניקראת סן לואיס (san luis) הביקור כולל סיור הנערך ע”י דון אלחנדרו רוביינה  מלך הסיגרים, הטבק שמגודל בחוותו נחשב לטוב  ביותר באי , בסוף הביקור משאירים טיפ של 3-5 $.
  4. מומלץ לבקר במפעל פרנסיסקו דונאטיין (Francisco Donatien) בקרבת פינר דל ריו, ולעבור את כל שלבי הייצור. עלות הסיור במפעל כ-5$.

    אתרים מיוחדים נוספים בעיר

  5. מקובה מותר להוציא אך ורק 3 קופסאות סיגרים, ביציאה מקובה מבקשים להציג קבלה על קנית הסיגרים בחנות רשמית וזאת ע”מ למנוע קניה מרוכלים ברחובות המוכרים את אותם הסיגרים בעשירית מהמחיר הרשמי.
  6. ביקור במטעי הקפה וקבלת הסבר על כל תהליכי הגידול והעיבוד עד למוצר אותו אנו מכירים מהכורסה בבית.
  7. ביקור בשדות קנה הסוכר, תהליכי העיבוד והפיכת צמח הקנה לסוכר ארוז למשלוח.
  8. באזור מגוון אפשרויות לטיול, יש מסלולי רכיבה על אופנים. מסלולי טיול רגלי. מסלולי רכיבה על סוסים ועוד.
  9. מערות נטיפים מהיפות בעולם, אחת המערות היא קואבה דל אינדיו (cueva del indio ) מערה אינדיאנית עם נטיפים פעילים ציורים קיר של האינדיאנים הקדומים שחיו במקום. המערה מרשימה אך ההפתעה באה אחרי כ 300 מטר, במקום ישנו מעגן קטן ממנו יוצאים לשייט על הנהר במערה, עלות הכניסה והשיט במערה כ 3-4 $. המערה נמצאת כ 5 ק”מ מצפון לכפר ויניאלס (vinales) בדרך להוואנה או ממנה, האזור מוקף צימחה טרופית ונוף מרגיע.
  10. אל מורל דה לה פרהיסטוריה (el mural de la prehistoria ציור קיר ענק של אדם וחיות פרהיסטוריות שצויר ב 1961 , ליד הציור ישנו קפה ובר ומסלולים לרכיבה על סוסים, בהמשך הדרך מגיעים למלון לוס חסימנס (los jazmines) במלון ישנה נקודת תצפית מדהימה ומומלצת ביותר.
  11. ביקור מאורגן במפעל לייצור רום כולל טעימה, חוויה לחובבי השתייה.

לינה:

בפינאר דל ריו; העיר השניה בגודלה בקובה ניתן ללון בצימר (בית פרטי עם רשיון ממשלתי לאירוח, כדאי מאוד להסתובב בערב עם רדת החשכה בין מועדוני המוסיקה והריקודים.

מקור Adam63

דרגו את הפוסט post

כתבות אחרונות

Back to top button