רוסיה

פטרודבורץ – ארמון הקיץ של פיוטר הגדול שכדאי להכיר

ארמון הקיץ של פיוטר הגדול (Petrodvorets) (פטרהוף – השם הגרמני של הארמון). הארמון רחוק מרחק כמה ק”מ ממערב לפטרבורג, ויושב על המפרץ הפיני. טיולים מאורגנים באוטובוס, או לחלופין ברחפות על פני הים – מתקיימים במשך כל שעות היום. מי שהיה בוורסאי יכול לראות בוודאות שזהו פחות או יותר העתק שלו, וגם נעשה בהשראתו, על ידי פיוטר הגדול, שרצה פיסת מערב אצלו בבית – אבל יותר מפואר.

בארמון המפואר, המכיל עשרות חדרים מרוהטים ברהיטים מלכותיים ומקושטים ביצירות אמנות חשובות, מתקיימים סיורים מודרכים. בגנים אפשר לשוטט באופן חופשי, ואפשר לעשות זאת שעות על גבי שעות, ולא לגמור לראות את כל פינות החמד, המזרקות, הפסלים, ותעלולי המים, הנמצאים בכל פינה ופינה. הכובשים הגרמנים הרסו את הארמון והשחיתוהו. מאז ועד היום מתקיימות בו פעולות שיחזור מוצלחות ביותר.
המקום שוקק חיים, מאות אלפי תיירים ותושבי המקום נוהרים לכאן, בעיקר בקיץ. הילדים משתעשעים בין המזרקות, מטיילים סועדים ולוגמים קפה בפאביליונים הפזורים בשטח הגן ו…צלמים משוגעים, מצלמים!
במקום גם נמצא גם מבנה ה”מונפלזייר”, ווילה צנועה ופרטית של פיוטר הגדול, אשר נבנתה על שרידי צריפו. ניתן לבקר בו (בתשלום) ולחזות בכמה מחפציו האישיים של הצאר.

היסטוריה של ארמון ורסאי הרוסי

הארמון, הקרוי גם “ארמון ורסאי הרוסי”, נבנה בהדרגה החל מימיו של פיוטר הגדול, דרך יורשתו, אליזבתה הראשונה ויורשתה, יקתרינה השניה (הגדולה) והפך בהדרגה לארמון הקיץ המועדף על הצארים. מסביב לארמון ניטע גן גדול ומרהיב, עטור בעצים, שיחים, כיכרות מעוצבות, מזרקות נהדרות ופאביליונים שונים. במלחמת העולם השניה נכבש הארמון בידי הנאצים, במסגרת מבצע ברברוסה. לימים התייהר היטלר כי בארמון זה יחגוג את נצחונו על סטאלין. בשל כך הורה סטאלין להפגיז את הארמון, כך שההרס הנורא שפקד את המקום בשלהי המלחמה היה גם באחריות הסובייטים.

עם נסיגת הנאצים מן הארמון, לקראת 1944, בזזו את אוצרות הארמון, ואולם בבריחתם המהירה הותירו מאחוריהם מספר ספינות שנמצאו עוגנות במפרץ הפיני הסמוך, עמוסות בפריטים יקרי ערך. הארמון הנוכחי הוא שיפוץ ושיקום זהה לארמון שניצב כאן ערב המלחמה.

צילום תמונת הארמון:

Ninara
דרגו את הפוסט post

כתבות אחרונות

Back to top button