רוסיה

מאוזוליאום של לנין – מידע על האתר המיוחד של רוסיה

מאוזוליאום של לנין

אחת האטרקציות המרכזיות של הכיכר האדומה היא המאוזוליאום של לנין (Lenin Mausoleum) היא מקום מנוחתו האחרונה של אחד האנשים הנערצים והשנואים בהיסטוריה, ולדימיר איליץ’ לנין, מנהיג המהפכה הקומוניסטית, ונשיא רוסיה בין השנים 1917 – 1924. מי שפעם היה האדם החזק בעולם, שוכב היום חנוט בשלוות עולמים בתוך המאוזוליאום שנבנה לצורך זה במיוחד, ותור של תיירים מכל העולם עובר על פניו ומתבונן בו. כל המקום וגינוני הכניסה אליו היום נראים ביזאריים משהו, ומנותקים מההוויות הממתרחשות בחוץ. המקום פתוח רק כמה פעמים בשבוע לכמה שעות. תור ענק של תיירים ניצב בכניסה לכיכר האדומה, הסגורה באותן שעות למבקרים, כבר שעתיים לפני שעת הפתיחה, בעיקר בימים שבת וראשון.

הכניסה אינה כרוכה בתשלום, אבל היא מצריכה הפקדת כל תרמיל בבניין סמוך עבור תשלום. השוטרים העומדים בכניסה מתחילים להזרים החל משעת הפתיחה בקבוצות קטנות של שלושים איש את המבקרים פנימה. יש לעבור מחצית מהכיכר האדומה כדי להגיע למאוזוליאום, שהוא מבנה צנוע ומרשים בפשטותו ועל פתחו כתובה מילה אחת: לנין.

מה רואים במקום ?

נכנסים לתוך עלטה גמורה, ושוטר עומד בכל צעד ושעל ומאיץ בך ללכת בלי לעצור בשתיקה גמורה. עושים סיבוב סביב ארון הקריסטל שבו מונח לנין החנוט (או לחלופין פסל שעווה שלו – מי יודע?), קטן מידות ואינו מרשים. ידו האחת קפוצה והשנייה פתוחה. עליך לצעוד בלי לעצור סביב הארון ולצאת מן הצד השני, וכל זה תוך שניות ובשתיקה מוחלטת.

בשנות התפוררות בריה”מ היה ויכוח גדול אם להשאיר בכלל את כל המבנה והטקס המוזר הזה. קולות רבים קראו להסירו מעין כל. בסופו של דבר גבר כנראה השיקול הכלכלי ואולי גם הנוסטלגי: המקום מושך המוני תיירים, עד כמה שהדבר נראה מוזר. מכל מקום החליטו להפסיק את משמר הכבוד שעמד לפני המאוזוליאום וביצע טקס החלפת משמרות, שגם הוא משך אליו קהל רב. טקס זה אינו מתקיים יותר.

שעות פתיחה
שבת וא’ (לא מומלץ להגיע), ג’ – ד’ 10:00 – 13:00.
רצוי לבוא לפחות שעה וחצי לפני שעת הפתיחה, בגלל התור האינסופי.
כתובת
תחנת מטרו אחוטני ריאד.
5/5 - 7 {הצבעות}

כתבות אחרונות

Back to top button