רוסיה

ערים במזרח רוסיה שכדאי להכיר

ערים במזרח רוסיה

במזרח רוסיה יש מגוון רחב של ערים שכדאי להכיר, בין אם זה לטיול שלכם או בראי היסטוריה.

הבאנו לכם רשימת ערים שנמצאות באזור המזרח של רוסיה, פירוט עליהם מה במקום וטיפים חשובים ששווה להכיר!

אומסק – Omsk

אומסק נמצאת כ-2,700 ק”מ דרום-מזרחית למוסקבה, והיא עיר סיבירית אמיתית. בזמן מלחמת העולם הראשונה היתה אומסק מרכז צבאי ראשי ברוסיה, ולזמן קצר היתה אף בירת הממלכה. כיום זוהי עיר לבבית ומקסימה, והיא תארח אתכם ברצון רב.

ולדיווסטוק – Vladivostok

התחנה האחרונה של הרכבת הטראנס סיבירית היא העיר הגדולה המזרחית ביותר ברוסיה. פירוש שם העיר ברוסית הוא “השולטת במזרח”, וזהו אכן כינוי הולם לעיר המושפעת באופן ברור מהמדינות האוריינטליות הסמוכות, סין ויפן. כאשר בניית המסילה הסתיימה לבסוף ב-1905, קושרה העיר לרוסיה האירופית, והתפתחה בקצב מהיר.

צ’יטה – Chita

צ’יטה היא עיר לא גדולה במיוחד במונחים רוסיים (כחצי מיליון תושבים), והיא בירת מחוז צ’יטה הנמצא בדרום מזרח סיביר. זהו איזור מיוער ברובו ועשיר במינרלים ומחצבים טבעיים, והוא אחד היפים בסיביר.

חבארובסק – Khabarovsk

חבארובסק היא אחת הערים הדרומיות בסיביר, מרוחקת רק כ-30 ק”מ מהגבול הסיני. זהו מרכז תרבותי וחברתי של איזור דרום מזרח סיביר, והיא נחשבת אחת היפות בכל מזרח רוסיה.

קרסנויארסק – Krasnoyarsk

קראסנויארסק שוכנת על הנהר הגדול יניסיי (Yenisei), והעיר מושפעת ממנו גם במראה וגם באופייה. היא הוקמה במאה ה-17 כצומת דרכים ומסחר ראשית בסיביר, בזכות הנהר, שדרכו אפשר להגיע לאוקינוס הצפוני ולדרכי המסחר הראשיות של רוסיה. כיום זוהי אינה עיר מפותחת במיוחד, והתענוג הגדול ביותר שהיא מציעה למבקר המערבי הוא ליהנות מהפשטות והאווירה החופשית. אפשר לצאת ממנה לטיולים באיזור, ולהתפעל מהטבע הפראי שמסביב.

פרם – Perm

פרם יושבת על גדות הנהר קמה (Kama), למרגלות הרי אורל, הגבול הגיאוגרפי בין אירופה ואסיה. זוהי עיר חדש יחסית לרוסיה, והוקמה במאה ה-18. יש בפרם חיי תרבות והשכלה עשירים, ומספר מרשים של אוניברסיטאות, תיאטראות ובתי אופרה.

ימת בייקאל

נחשבת לימת המים המתוקים הגדולה ביותר בעולם. הימה כמעט גובלת במונגוליה, וניזונה בעיקר מנהר האנגארה הנשפך אליה מצפון מערב. הימה היא אזור בוטני וזואולוגי חשוב, וחובבי טבע וטיילים מובהקים כגון ג’ראלד דארל, מצאו בה כר נרחב לשיטוטיהם. גם דגים מיוחדים מניב הבייקאל. בעיקר דג אחד הידוע בכינויו ‘הדג של הצאר’ (Tsarskoyei Riba). הוא גדל אך ורק בבייקאל, וכאן היו דגים אותו ומריצים אותו לחצר המלוכה במוסקבה. היום, על גדת הבייקאל, ניצבים דוכנים דוכנים. הדייגים דגים את דגי הצאר היישר מן האגם, ומטגנים לך אותו, או מוכרים לך דגים מעושנים כאלה. מאכל תאווה.

 

צילום תמונה ראשית: University2019

4.8/5 - 14 {הצבעות}

כתבות אחרונות

Back to top button