רוסיה

אגם לדוגה – האגם ברוסיה שכדאי להכיר עם היסטוריה מיוחדת!

אגם לדוגה (Ladozhskoe Ozera) הוא אגם גדול מצפון מזרח לפטרבורג. באגם לדוגה קשור אחד מסיפורי הגבורה המופלאים של המצור הגרמני על לנינגרד במלחמת העולם השנייה. העיר היתה במצור הדוק, ולא היתה אפשרות להעביר אליה מזון ותחמושת. הגרמנים לא הציבו טבעת כיתור סבוב האגם, משום שהימים היו ימי חורף, האגם היה קפוא, ולא ניתן היה להעלות על הדעת שמישהו יעיז לחצות אותו. הרוסים העיזו. הם הוציאו שיירות של משאיות עמוסות מזון ותחמושת. רוב הנהגים היו אנשי לנינגרד.

לחצות את האגם במטען כזה היווה סיכון עצום, ואכן, הרבה מן המשאיות על נהגיהם טבעו במים הקפואים. אבל אלה שהצליחו לעבור – הביאו הקלה זמנית לאנשי העיר הנצורים, ואפשרו להם להמשיך ולהחזיק מעמד. לא לחינם קוראים הרוסים לאגם הזה גם ‘אגם הגיבורים’.

טיול באזור ימת לדוגה

בפטרבורג יש סוכנויות נסיעות המארגנות שיט לימת לדוגה. ספינות התיור נוחות למדי, ומספקות תאי שינה לכל אחד מהנוסעים. האגם פסטורלי, הנוף סביב הוא בעיקר יערות. אבל השיט מכוון למטרה מסויימת – אי בתוך האגם – ולאאם. השיט נמשך לילה, ויום המחרת מוקדש לטיול באי וחזרה לפטרבורג

האי ולאאם

בעיבורו של אגם לדוגה נמצא האי ולאאם, שיש אליו נסיעות מאורגנות מסנט פטרבורג. הספינה נקשרת אל הרציף וחברת הנסיעות מספקת הדרכה קצרה. אחר כך מאפשרים לנוסעים כמה שעות חופשיות על האי. על האי ניצבת כנסייה מעניינת וייחודית, שאינה פעילה היום. פעמוניה עשויים מחימר. דוכני מזכרות מוכרות לכם פעמונים קטנים כאלה. טיול על האי מוביל אותך לפינות חמד, אם בתוך היער ואם לחוף הים.

צילום תמונה ראשית של אזור האגם, הצלם: Alexxx1979 דרך אתר ווקימדיה.

5/5 - 9 {הצבעות}

כתבות אחרונות

Back to top button