סלובקיה

טיול בסלובקיה – רשימת יעדים ששווה להכיר בארץ המיוחדת!

סלובקיה טיול מיוחד

סלובקיה היא יעד מעולה לטיול והיא לא רק ברטיסלבה ומכילה שלל אתרים מיוחדים של נופש, ספא, סקי ושמורות, הבאנו עבורכם רשימה מיוחדת של יעדים שלא כולם מכירים בסלובקיה, מה יש לעשות בהם וטיפים חשובים – בואו נצא לדרך!

יאסנה

Jasna – יאסנה, שנקראת גם עמק דמנובסקה, היא שמורת טבע יפיפיה בלב היערות והפסגות של הרי הטטרה הנמוכים, בגובה של 2,043 מטר. בחורף השמורה היא אתר הסקי הטוב ביותר בסלובניה. בקיץ זוהי נקודת מוצא מצוינת לטיול בשבילי היערות ובמסלולים מוכנים, טיולי אופניים, הרפתקאות חץ וקשת, מצנחי רחיפה, רפטינג קל בנהר הואה, פארק מים, מערות נטיפים ומעיינות מרפא.

צ’ירני באלוג

Cierny Balog – בכפר רכבות קיטור ישנות הנוסעות לאורך מסלולים יפים. בדרך אפשר ליהנות מהנוף המדהים של יערות עד והנהר הזורם לשולי הדרך. המסלול הארוך ביותר הוא למרחק של 12 ק”מ, ולוקח כשעה נסיעה. הרכבת האחרונה חוזרת ב-16:30. מומלץ לקנות כרטיס גם לחזרה לרכב. אפשרות נוספת היא לעקוב במסלול של הרכבת, אך הכבישים לא נוחים לנסיעה. במקום יש גם מוזיאון קטן של רכבות.

כתובת
10 ק”מ דרומית לברזנו, על כביש 529.

דודינצה

Dudince – מקום איכותי לבריאות ונופש באזור פסטורלי, שהאויר בו תמיד נקי, וגדלות בו גפנים המיועדות ליין. באזור ישנם טיפולים המבוססים על זרמי מים מינרליים (המכילים גפרית, מגנזיום, פלארין ועוד). טיפולים מסוגים אלו נחשבים לייחודיים בכל אירופה, ומנסים לפתור לחולים בעיות גב, שרירים, ראומטיזם, לב ולחץ דם גבוה. כמו כן, ישנם מסלולי הליכה באזור הפארק, ומגרשי ספורט למיניהם.

כתובת
220 ק”מ מוינה, ו-80 ק”מ בלבד מבודפשט.

ליפטובסקה קוקאבה

Liptovska Kokava – עיר גדולה יחסית למקום בו היא נמצאת, אך קטנה בכל קנה מידה שהוא. האטרקציה הגדולה פה היא הפסטיבל שנערך כל תקופה. יש באסטות ודוכנים עם אומנות מקומית- בעיקר עבודות עץ וקש, ובימת מופעים (שירה נוראית, צריך לציין). כל המסעדות הקטנות והפאבים פתוחים, ויושבים בשולחנות גדולים לצד אנשים אחרים. כמובן שהבירה זורמת ויש גם גלידות לא רעות בכלל.

ז’ילינה

Zilina – העיר החמישית בגודלה במדינה, עם היסטוריה של תרבות וחינוך מסורתי. נקודת יציאה מצוינת לטיולים באזור הרי הטטרה הקטנים ועמק וה (Vah). עקב כך, באים תיירים רבים עיר זו, ולנים בה. מומלץ לבקר בכיכר מריאן ובטירת בודטינסקי.

צ’יצ’מני

Cicmany – כפר קטן וציורי (במלוא מובן המילה) בסביבה מקסימה. הכפר נמצא בעמק גליני, סמוך לנהר ריצ’נקהו. במאה ה-18 החלה תופעה אדריכלית עממית של ציורים המעטרים את הבתים. כמעט בכל בית מתוך 136 בתי עץ במקום יש ציורים שונים על הקירות בדוגמאות הלקוחות מרקמות תחרה: פתיתי שלג, איקסים, פרחים ועוד. עקב שריפה שפרצה בכפר בשנת 1921 שוחזרו הציורים כפי שהיו.
המוזיאון במקום פתוח בשעות 09:00 – 16:00.

כתובת
30 קילומטר דרומית לרייקה טפליצה.

ליפטובסקי הראדוק

Liptovsky Hradok- עיירה קטנה המשמשת מרכז היערנות בסלובקיה. המקום מוקף בשרשרת הרי הטטרה התחתיים והמרשימים. במקום טירה יפה (שנשתמרה בחלקה), ומספר מסעדות ובתי קפה.

כתובת
על הדרך מהרי הטטרה הנמוכים לגבוהים.

בשניובה

Besenova – עיירה בסמוך לנהר הוואה, שבה יש בריכות מים מינרליים חמים עם סגולות מרפא למחלות שונות. המים מכילים גופרית.

אחרי השעה 15:00, כניסה בחצי מחיר.

 

ואם אתם רוצים טיול בסלובקיה מיוחד – מזמינים אתכם להכנס למדריך השלם שלנו לסלובקיה !

 

 

דרגו את הפוסט post
Back to top button