אטרקציות בסלובקיה

מסלולי טיול באיזור הרי הטטרה שכדאי לכם להכיר – מפורטים!

מסלולי טיול באיזור הרי הטטרה

שטרבסקה פלסו

שטרבסקה פלסו (strbske pleso) עיירת נופש וסקי שלג בחורף, העיירה נמצאת על הרי הטטרה הגבוהים ברום של 1,351 מטר, ליד העיירה ישנו אגם וסביבו פארק. בעיירה מתקני סקי מאפשרים פעילות ברוב תקופת השלגים, באזור מסלולי טיולים רגליים ממספר שעות ועד מספר ימים.

יש מגוון רחב של אטרקציות בסלובקיה כמו שמורת גן העדן הסלובקי, הבאנו לכם מסלולי טיול מעולים – יוצאים לדרך

מסלולים ברכס הטאטרה הגבוהים ורכס הויסוקה טאטרי

מפלי hrebienok -נמצאים בדרום מזרח רכס הרי הטטרי העליונים ליד העיירה stary smokovec מצפון לעיר פופרד (Poprad) כ 15 ק”מ, העלייה לאזור המפלים ברכבל העולה עד לנקודת היציאה למפלים, ההליכה מתחנת הרכבל בשביל מסומן בצבע ירוק, השביל נוח ואינו דורש מאמץ גדול, משך ההליכה עד למפלים כ 15-20 דקות, המפלים אינם גבוהים אך מרשימים בעוצמתם ובברכות הנוצרות לאורכם. ליד המפלים יש שפע פינות חמד למנוחה עם קפה ועוגה וכמובן צילומים.

מהמפלים ניתן לרדת בשביל המסומן בצבע צהוב ועובר לאורך האפיק עד לכביש, משך המסלול כשעה ורבע, שביל קל ונוח, מומלץ.

מי שחפץ בהתנסות אחרת חוזר לתחנת הרכבל בה יש מסעדה קטנה, יש גלישה במסלול עם אבוב, לא על מים כמקובל אצלנו אלה על גבי רשת, מסלול נחמד במיוחד למשפוחות עם ילדים.

מי שמעוניין בהתרגשות נוספת, ניתן לרדת לעייר בקורקנט מיוחד עם גלגלים די גדולים ומעצורים כמו של אופנים, לפני תחילת הנסיעה מצטיידים במקום בקסדת מגן כמו באופנים, חליפה זוהרת, הסבר קצר והופה, מתחילים בנסיעה לאורך כ 3 ק”מ בירידה, יש להקפיד להעט לפני הסיבובים שחלקם חדים מאוד.

מסלול לרכס ויסוקה טאטרי

מסלול לרכס הויסוקה טאטרי : ניתן להמשיך מהעיירה Tatranska Lomnica צפונה להרים האלפינים המקומיים רכס הויסוקה טאטרי (vysok tatry) למעוניינים להגיע לפיסגת הlomnicky stit.

זו הפסגה השנייה בגובהה בהרי הטטרה הגבוהים והיא מתנשאת לרום של 2,632 מטר , העלייה באמצעות רכבל העולה ממערב העיירה Tatariske matliare( בעלות של 13 יורו . הרכבל עולה תחילה לתחנת רכבל בגובה 1,751 מטר ליד תחנת הכבל ישנו אגם קטן ותצפיות מדהימות לעמק ולרכסים, ניתן להמשיך ברכבל לשתי נקודות נוספות:

רכבל המגיע עד לפיסגה בגובה של 2633 מטר, רכבל זה יוצא כל חצי שעה ליערך ונושא עד 9 מטיילים, יש להזמין מקום לקרונית זו ולעיתים המקום הפנוי יהיה אחה”צ ויש להמתין, המבט מהפיסגה מרשים ביותר, העלייה בקרונית מפחידה מעט בגלל המרחק בין תחנת הרכבל והפיסגה. העלות בתוספת שלמ 20 יורו (המחיר נכון לשנת 2010).

 

עלייה ברכבל קטן יותר לגובה של 2,190 מטר, אין בעייה לעלות ולא צריך להזמין מקום, התצפית מנקודה זו מרשימה, יש מסלול על הרכס המביא את המטייל לנקודות תצפית מרשימות על גוש ההרים, העמקים, אגמים וכו’, מרשים מאוד.

אזור הפסגה הוכרז כשמורת טבע, באזור תצפיות מדהימות ומסלולי הליכה משולטים, מסלולים קצרים ומסלולים של כמה שעות.

מומלץ לרכוש מפה 1:20,000 לפני היציאה למסלול.

מסלול ארוך החוצה את הרכס מצפון לדרם המסלול מתחיל בעיירה Tatranska Javorina על כביש מס’67 בקרבת הגבול עם פולין.

השביל עובר לאורכו ומימינו של נהר Javorinka, בחלקו הראשון המסלול מסומן בצבעים ירוק וכחול.

כעבור כשלושת רבעי השעה, כ 2.5 עד 3 ק”מ לערך השביל חוצה את תוואי הנהר ע”ג גשר ובמקום זה נפרדים השבילים , המסלול ממשיך עם הסימון הכחול.

השביל עולה ל Kopske seolo עד לגובה של 1750 מטר, העלייה די קשה ולעיתים תלולה, משך העלייה כ 3 שעות ויותר.

לאחר הפסקה ממשיכים בשביל הכחול בעלייה תלולה מאוד לגובה של 1832 מטר.

סיום הקטע בירידה לאגם נחמד בגובה של 1615 מטר סה”כ הקטע נמשך כחצי שעה לערך, זהו גם מפגש עם שביל אדום.

ליד האגם מומלץ לעצור להפסקה ותצפית על הנוף, לאחר ההאגם ממשיכים בשביל הכחול בירידה ארוכה ולעיתים תלולה מאוד, כעבור כשעה וחצי לערך מגיעים למפגש עם שביל צהוב המצטרף לשביל הכחול למשך כחצי שעה, גם כאן ישנן ירידות די תלולות, עם ההפרדות מהשביל הצהוב הדרך טובה יותר וכעבור כשעה מגיעים לכביש הראשי לישוב Tatranske Matliare.

כאן מסיימים את המסלול, סה”כ משך המסלול כ 7 עד 8 שעות.

מומלץ לרכוש מפה 1:20,000 לפני היציאה למסלול.

מסלול מעגלי מהעיירה סמוקבץ’

מסלול מעגלי קל מתחיל מהעיירה Stary Smokovec הממוקמת על צומת כבישים מרכזית, כביש 537
העובר מדרום לרכס הטטרה הגבוהים וכביש 534 היורד דרומה לעיר Poprad, ישנן מספר אפשרויות למסלולים מעגליים ברמות קושי משתנות, המסלול הקל יותר מתחיל בעלייה ברכבל מהעיירה לרכס Hrebienok הנמצא ברום של 1,263 מטר, כאן יש צומת שבילים, שביל מסומן בצבע אדום הפונה מערבה ומושך לכיוון שני אגמים Slavkovske, ההליכה עד לאגמים הינה במגמת עלייה חלקה די תלולה וארוכה, משך ההליכה עד לאגמים כשעה ורבע. לאחר מנוחה ממשיכים בשביל האדום מערבה לעבר אגם נוסף, אגם Velicke ברום של 1,663 מטר. ליד האגם זו נקודת מפגש של מספר מסלולים בצבעים שונים, זה גם המקום לנוח ולהנות מהנוף.

משך ההליכה בקטע זה כ כשעה ורבע בערך. מהאגם יורדים השביל המסומן בצבע ירוק כמה מאות מטרים (כ 15 דקות) עד למפגש עם שביל המסומן בצבע צהוב, הירידה די תלולה. במפגש השבילים עוזבים את השביל הירוק וממשיכים בירידה יותר המתונה עד לעיירה Stary Smokovec בה התחלנו את המסלול, משך הירידה בשביל הצהוב כשעתיים, סה”כ משך הטיול כ 5 שעות.מומלץ לרכוש מפה 1:20,000 לפני היציאה למסלול.

מסלול מעגלי ארוך וקשה יותר הנמשך על כל היום הוא: מתחילים עם העלייה ברכבל מעיירה לרכס Hrebienok הנמצא ברום של 1,263 מטר מכאן עולים בשביל המסומן באדום ועולה צפונה עד לערוץ Velky Studeny potok העלייה די מתונה ונמשכת כחצי שעה, בערוץ הנחל נפגשים עם שביל המסומן בצבע כחול תחילתו בעלייה די מתונה לאזור האגמים, ככל שמתקרבים לאגמים העלייה יותר תלולה במיוחד לקראת סוף הקטע כאשר עוזבים את ערוץ הנחל, האגמים נמצאים בגבהים של 1834 מטר, ישנה סידרה של כ 3 אגמים.

סה”כ משך ההליכה עד לאגמים כ 3 שעות. המשך השביל עולה לביקתת הרים אליה מגיע גם שביל המסומן בצהוב ומגיע מצפון מערב. במקום זה ניתן ללון במידה ומחלקים את המסלול ליומיים.

מהביקתה ממשיכים בשביל הכחול העולה לאזור אגמים נוסף הנמצא בגובה של 1959 מטר אזור מרשים מאוד ודרמטי בטופוגרפיה שלו. השביל ממשיך בצורה מתונה בעלייה בואדי, בהמשך המסלול נעשה תלול יותר עד למעבר ההרים וממנו גולשים לכיוון אגם נוסף בשם: Zemrznute pleso שלידו נמצא מפגש השבילים הבא, מפגש עם שביל המסומן בצבע ירוק, משך ההליכה בקטע זה כ כשעה וחצי. מכאן פונים ימינה על השביל הירוק העולה בתלילות למעבר וממנו מתחילה הירידה מהרכס, תוך כדי הירידה עוברים ליד אגמים נוספים, אגם Dlhe pleso ואגם קטן השם: Kvetnicove pleso ואגם שלישי בשם: Velicke plaso ובחלקו הדרומים נפגשים עם שביל המסומן באדום וחוצה ממערב למזרח. משך ההליכה בקטע זה כשעתיים. מהאגם יורדים השביל המסומן בצבע ירוק כמה מאות מטרים (כ 15 דקות) עד למפגש עם שביל המסומן בצבע צהוב, הירידה די תלולה.

במפגש השבילים עוזבים את השביל הירוק וממשיכים בירידה יותר המתונה עד לעיירה Stary Smokovec בה התחלנו את המסלול, משך הירידה בשביל הצהוב כשעתיים, סה”כ משך הטיול כ 10 שעות. מומלץ לרכוש מפה 1:20,000 לפני היציאה למסלול.

אופציה נוספת למסלול

 

מסלול מעגלי קל וקצר סביב האגם בעיירת הנופש Strbske Pleso, זו עיירת סקי ובה מספר מסלולי סקי הנחשבים לטובים, העיירה הנמצאת על כביש 537 העובר מדרום לרכס הטטרה הגבוהים וכביש 538 היורד דרומה. בעיירה יש שפע מלונות ופנסיון הנמצא בכניסה ליד אגם קטן, בפנסיון ישנם חדרים ברמה טובה והמחיר לחדר וארוחת בוקר כ 20 יור לאדם.

ע”מ להגיע לאגם חוצים את העיירה כאשר חלק מהמלונות יושבים על האגם או בקירבתו, המסלול סביב האגם נוח ומסודר כולל פינות ישיבה, בתי קפה, ניתן לשלב שייט בסירה על האגם, בקיצור בילוי נחמד ללא מאמץ גדול.

מסלול מעגלי חוויתי ולא קשה במיוחד היוצא מהעיירה Strbske Pleso מתחיל גם הוא מהאגם בחלקו המזרחי, במקום שני סימוני שבילים צהוב ואדום, השביל של המסלול הזה מתחיל בשביל מסומן בצבע אדום ועימו עולים לאגם הנקרא: Popradske pleso ונמצא בגובה של 1494 מטר סה,כ משך העלייה לאגם כשעה וחצי. ברוב קטעי העלייה השביל לא תלול מאוד וההליכה די נוחה.

לאגם מגיעים שבילים מכל הכיוונים שבילים המסומנים בצהוב, כחול, ירוק ואדום. לאחר סיום המנוחה
והתצפית יורדים בשביל המסומן בצבע כחול למעשה זה כביש סוג ב’ היורד לכיוון העיירה, יש
היורדים מהאגם באופנים או בקורקנט מיוחד השוכרים במקום, עם ההשכרה מקבלים קסדה,
חליפה זוהרת והסבר קצר. מי שמחפש קצת אתגר ושינוי זה חוויה נחמדה, מהאגם יורדים
ברגל על הכביש כ שעה עד לעיירה. סה”כ משך המסלול כשלוש שעות. מומלץ להצטייד לפני
הטיול במפת שבילים בקנ”מ של 1:20,000 הנרכשת במקום.

מסלול מאתגר באיזור האגמים

מסלול מעגלי קשה לאזור האגמים מצפון לעיירה Strbske Pleso, תחילת המסלול מהצד המזרחי של האגם על המסלול המסומן בצבע צהוב או מאזור המלונות ליד הרכבל ומול מקפצות הסקי. המסלול עולה מגובה של 1346 מטר זהו גובה האגם בעיירה ועד לאזור האגמים הגבוהים הנמצאים בגבהים מעל ל 2,000 מטר, לכן העלייה במסלול זה קשה וארוכה ויש לקחת זאת בתיכנון המסלול והלו”ז. חייבים להצטייד במפת שבילים בקנ”מ של 1:20,000, ניתן לרכוש מפה זו בכל העיירות באזור.

תחילת המסלול הצהוב בעלייה על שלוחה במקביל לרכבל הארוך ובמשך בערוץ הואדי, ככל שמתקרבים
לאגם הקטן (הראשון) העלייה נעשת יותר תלולה, האגם השני במסלול הוא אגם Pleso nad Skokom
הנמצא בגובה של 1,801 מטר. משך ההליכה עד לאגם זה קרוב לשעתיים.לאחר מנוחה ותצפית על הרכסים המתרוממים ממערב ומגיעים לגבהים מעל 2100 מטר, הפסגה הגבוה בקטע זה היא Male Solisko
המתנשאת לגובה של 2,334 מטר. המשך בשביל הצהוב לאגם נוסף Capie pleso הנמצא בגובה של
2,075 מטר, העלייה לאגם זה תלולה ונמשכת כשעתים וחצי.

תוך כדי צעידה במסלול חולפים על פני הפסגה הגבוהה באזור פסגת ה Velke Salisko המתנשאת לגובה
של 2,412 מטר. מהאגם הנוף מרשעים ומאוד דרמטי. המשך עדיין בעלייה ולאחר כחצי שעה מתחילה
הירידה חזרה לעיירה, גם בירידה חולפים ליד שני אגמים, בקטע זה הירידה תלולה ויש להקפיד של
להחליק, הקטע הזה עדיין צועדיפ בשביל הצהוב עד למפגש עם שביל המסומן בצבע כחול, משך
ההליכה בקטע זה כשעתיים. מכאן עוברים למסלול הכחול ועימו יורדים לעיירה ולאגם קטע זה יותר
נוח להליכה, משך ההליכה בקטע זה הוא כשעה וחצי. סה”כ משך המסלול כ 8-9 שעות.

דרגו את הפוסט post

כתבות אחרונות

Back to top button