אטרקציות בסלובקיה

ז’ילינה אתרי טיול ואטרקציות ששווה לכם לעשות שאתם שמה!

ז’ילינה סלובקיה

ז’ילינה (Zilina) נמצאת בצפון המדינה בצומת דרכים ראשיות, כביש 75 E וכביש 18. מצפון מערב לעיר אגם ונהר ואה (Vah) הזורם בעמק רחc ופורה. העיר משמשת כנקודת יציאה לטיולים בהריי הטטרה. בעיר ישנם מספר אתרי תיירות הקשורים ליהודים ולתקופת מלחמת העולם השניה והמלחמה בנאצים. בית הכנסת: בית הכנסת נישמר ושולחזר לאחר המלחמה, היום כמעט ואין מתפללים ולכן ברב הזמן הוא סגור.

אתר הזכרון לפרטיזנים: במתחם ביתהכנסת ישנו אתר זכרון לפרטיזנים שלחמו הנאצים, יהודים רבים הצטרפו לפרטיזנים, הם הסתתרו ביערות הטטרה הנמוכה והגבוהה ומשם פעלו כגרילה כנגד יחידות הצבא הגרמני. ממול לרשימת הנופלים מבין הלוחמים הפרטיזנים יש קיר גדול ועליו רשימת 2,650 יהוד העיר שהושמדו במחנות ההשמדה במהלך המלחמה. יש לזכור שהממשל הסלובקי שיתף פעולה עם הנאצים ואף יותר מכך הממשל הסלובקי שילם עבור כל יהודי שסולק מהמדינה למחנות ההשמדה ע”י שילחי הגרמנים.

אתרי טיול ותיירות בעיר ז’ילינה

טירה – Strecno Castle זהו מבצר עתיק היושב מעל לכביש מס’ 18 כ 10 ק”מ מזרחית לזלינה (Zilina), מעל לפסי הרכבת והנהר בשליטה מדהימה עלהם. המבצר ממוקם מצפון לישוב Priekopa, יש שילוט הכוונה למבצר, מיד עם הירידה מהכביש הראשי ישנה חנייה בתשלום, ניתן להמשיך עם הכביש ולעלות לחנייה נוספת קרובה יותר וללא תשלום, ליד החנייה יש שירותים נקיים, מגרש משחקים לילדים ופינת פיקניק עם שולחנות, מהחנייה עולים ברגל על דרך מסודרת ומשולטת עד לכניסה למבצר כ 5 דקות הליכה. עלות כניסה כ 2 יורו לאדם, עלות צילום במהלך הסיור עוד יורו אחד. המבצר נבנה במאות 11 ו 12, ותפקידו היה להגן על הדרך ותוואי השייט בנהר.

הסיור במבצר נערך אחת לחצי שעה בשפה הסלובקית אך ניתן לקבל חומר כתוב באנגלית, הסיור נמשך כשעה, תחילה עולים למוזיאון קטן ובו ממצאים עתיקים מימי האדם הקדמון ועד ימי פעילות המבצר, בנוסף ישנו דגם הטירה, הסיור מעניין וכולל עלייה לתצפיות מרשימות על הנהר והעיר, חדרים שונים וכמובן הכנסייה, במהלך הביקור בכנסייה יש צמד נגנים המופיע במוסיקה עתיקה, נחמד.

מבצר בזלינה
מקום נהדר לטיול – המבצר בעיר מקור תמונה 10ricardo

 

שייט ברפסודה: Plte na Vahu שייט על הנהר, הרפסודה בנויה מעץ, יש בה ספסלים לישיבת השטים, ומדריך מקומי הלבוש בבגדים מסורתיים מכוון את הרפסודה במורד הנהר, המסלול עובר למרגלות המבצר והתמונה מרשימה ביותר ומגבירה את הרושם של שליטת המבצר על ציר התנועה בנהר.

הכפר צ’יצ’מני Cicmany

נמצא כ 40 ק”מ מדרום לעיר, ייחודו של הכפר בציורי הקיר על בתיו, הכפר יושב בעמק הנהר ריצ’נקהו( rieka Ritz’nkao) המשרה שלווה, לאורך השנים צויירו ציורי קיר על בתי הכפר הבנויים עץ בגוון שחור, הציורים הם מוטיבים קבועים (דומים למוטיבים דרום אמריקאים) הבאים בהרכבים שונים בצבע לבן, ניתן להסתובב בין בתי הכפר ולחזות במגוון הבתים המקושטים בציורים,היום זו אטרקציה תיירותית מיוחדת ומרשימה מאוד, מומלץ לבעלי רכב, בתחבורה ציבורית קשה ביותר להגיע לכפר.

ז'ילינה אתרי טיול
ז’ילינה אתרי טיול – הכפר בנוי בצורה מיוחדת ועתיקה – מקור תמונה PMATAS

הכפר רייצ’קה טפליצה

הכפר רייצ’קה טפליצה (Rajecke Teplice) נמצא כ 20 ק”מ דרום מזרחית לעיר על כביש 64, מיקומו של הכפר בשולי רכס הרי פטרה (Mala Fatra) ונביעת מעיינות חמים עם מינרלים המרפאים מחלות שונות. המעינות נוצלו לצרכי מרפה החל מהמאה ה 17, בימינו מעיינות אלה הפכו את הכפר למרכז ספא בריאותי ופעילויות משלימות כגון: מסלולי טיול רגליים בשמורה הקרובה שמורת סקאלה (Scala rezerva), חמם תורכי, פארק מקומי עם אגם מלאכותי לבילוי ונופש ומולו נמצאת תחנת המידע לתיירים.

ז'ילינה אתרי טיול
הספא בעיר – חוויה חובה לכל מבקר! מקור Laci30

כדאי להסתובב בין סמטאות הכפר, נחמד, גולת הכותרת הוא מרכז הספא/מלון הנקרא – אפרודיטה, (Afrodita) ניתן להיכנס למבנה לרחצה בברכה מקורה או סתם להפסקת קפה עם עוגה טובה. בכל מקרה מי שמגיע למקום יש לדעת שהחנייה מול המרכז הינה בתשלום ע”י רכישת כרטיס חניה ממכונה המשולטת באות P, מי שחושב שזו חנייה חופשית שלא יתפלא למצוא את רכבו מסונדל עם פתק וטלפון למשטרה ע”מ לשחררו, עלות שיחרור הסינדול כ 16 יורו, עלות כרטיס חניה איננו כ 1 יורו לשעה, זה בהחלט מחיר אטרקטיבי.

בית לחם סלובקיה (SLOVENSKY BETLEHEM) אתר קטן הנמצא בכפר קטן בשם: Rajecka על מכביש מס 64 היורד מהכפר רייצ’קה טפליצה דרומה כ 10 ק”מ , יש שילוט הכוונה החל מהכביש הראשי דרך הכפר, במקום כנסייה קטנה לידה מבנה ובו תצוגה של בית לחם בתקופתו של ישו, כל הפריטים האנשים, בעלי מלאכה, מיבנים וכו’ מגולפים מעץ ובתנועה, מלאכת אומנות מדרגה ראשונה, מרשים ביותר, הכניסה חופשית, מי שרוצה יכול לתרום לתיבה הנמצאת ליד הכניסה.

מפת העיר ז’לינה בסלובקיה: 

5/5 - 1 {הצבעות}

כתבות אחרונות

Back to top button