אטרקציות בסלובקיה

טירת ספיש – מידע חשוב למטייל, אוכל וסיורים שכדאי להכיר!

טירת ספיש

מצודת ספיש או טירת ספיש (Spissky Hrad), נמצאת במזרח המדינה בין הערים POPRAD ו PRESOV על כביש 50 E או על ה I WEY הכביש עובר במינהרה ומיד עם היציאה ממנה רואים את המצודה מתנשאת בראש גבעה שולטת.

המצודה נמצאת ליד העיירה ספיסקה פודחראדייה (Spisske Podhradie), המצודה (מבצר) עומדת בראש גבעה השולטת על השטח העלייה למצודה בכביש משובש מעט עד לחנייה
לרגלי המצודה.

מהחנייה עולים רגלית למצודה כ 10 דקות, בכניסה רוכשים כרטיס כניסה, המצודה הוקמה בשנת 1209 ע”י השילטון ההונגרי במטרה לשמור על האזור, במהלך ההיסטורה המקום נהרס ונבנה מחדש מספר פעמים. המבצר על כל חלקיו שהשתמרו או שוחזרו.

מסלול העלייה לטירת ספיש

העלייה למבצר די תלולה. שטח המצודה גדול ביותר וניתן להצטרף לסיור מאורגן בעלות נוספת או לטייל בשטח המצודה כולל עלייה לראש המצודה, התצפית מדהימה ומרשימה מאוד, ניתן להסתובב בין חדרי המצודה, מומלץ לסיום לצאת לשטח הפתוח בין חומות המצודה וטייל על החומה ומגדליה, בשטח המצודה יש חנות מזכרות, מסעדה ודוכנים, יש מטיילים העולים למצודה מהצד האחורי ויש המטיילם מסביב לחומות המצודה.

מומלץ לתת לסיור במצודה כשעתיים. המצודה הוכרזה ע”י אונסק”ו כאתר שימור.

לברור פרטים ניתן להיכנס לאתר המצודה – www.spisskemuzeum.com

בשורה התחתונה

הטירה נחשבת ללא ספק לאחת מהאטרקציות בסלובקיה שהכי שווה לבקר בהם, יש בה שפע של היסטוריה ונופים שכל אחד צריך לראות בחיים שלו, חשוב כמובן להצטייד במצלמה טובה, לקחת איתכם אוכל שיהיה איתכם במהלך הסיור במידה ואתם שומרים כשרות, וכמובן לבדוק שאתם לא רחוקים גיאוגרפית מהיעד עצמו.

יש עוד מגוון רחב של כתבות על סלבוקיה באתר, ניתן לגלול מטה ולראות או להכנס לעמוד הבית ולבחור
ביעד זה, מאחלים לכם שתהנו בטיול שלכם! צוות בוקיטט 🙂

דרגו את הפוסט post

כתבות אחרונות

Back to top button