בולגריה

וליקו טרנובו – מידע חשוב לתייר שמגיע אלייה בפעם הראשונה

וליקו טרנובו

וליקו טרנובו (Veliko Tarnovo) ממוקמת מצפון להרי הבלקן הגבוהים בצומת כבישים חשוב,  כביש מס’ 4 החוצה אותה ממערב למזרח, כביש מס’ 5 המגיע מצפון וכביש מס’ 55 המגיע מדרום מהרי הבלקן הגבוהים.

העיר נוסדה רשמית בשנת 1185, זו עיר בסביבה חקלאים הבנויה על שלוש גבעות אשר לרגליהן זורם נהר יאנטרה (Rio Yantera), מסביב לעיר שטחי חקלאות המתבססת על טרסות חקלאיות כמקובל באזורים הררים, אזור העיר היה מיושב כבר בתקופת האבן התפתחות הישוב במקום קבלה תנופה גדולה בעת שלטון התראקים ולאחריהם הרומאים, ביזנטין והממלכה הבולגרית.

בהמשך העיר הפכה לבירת הממלכה הבולגרית השנייה (1185-1393).

זו עיר עם תשתית טובה לתיירים, אתרי עתיקות מתקופות שונות בהיסטוריה המקומית מקומות לינה במגוון אפשרויות, מלונות ואכסניות, המחירים נמוכים משמעותית לערים במערב אירופה. בחודשי הקיץ העיר מוצפת תיירים.

אתרי תיירות בעיר בוליקו טרנובו

שרידים ארכיאולוגים מהווים חלק חשוב במוקדי המשיכה של התיירים האתרים החשובים הם:

העיר העתיקה – מוקד תיירות חשוב, חלק זה נחשב ליפה והציורי בעיר, יש בקטע העתיק מבנים מרשימים מאוד הבנויים בסגנונות שונים.

ניתן לטייל בסמטאות הצרות העיר העתיקה, לשבת במסעדה או בית קפה קטן שבחלקם ישנן תחנות אינטרנט, לקלוט את השלווה והרוגע של המקום.

לחובבי האומנות רחוב האומנים נמצא בקטע זה בנוסף ישנן גלריות וחנויות אומנות ומזכרות.

מצודת  צארווטס – הצארים  (Tsaravels Citael)  בה התגוררו שליטי המדינה לאורך השנים. המצודה ממוקמת על ראש גבעה המשקיפה על העיר העתיקה, ושולט על הנעשה בה ועל נהר היאנטרה (Yantra), המתפתל בתוך העיר. במצודה מתקיים חזיון אור קולי בשעות החשכה, מומלץ לברר בתחנת המידע לתיירים או בעת הכניסה למצודה על מועדי המצגת .

כנסיית המושיע הקדוש (Church 0f the Blessed Saviour) נבנתה בראש הגבעה כך שתוכל לשלוט
היטב בנתניה היום זו נקודת תצפית מרשימה על העיר והאזור. וגם ממנה נשקף נוף מרשים.

סלע ההוצאה להורג (Execution Rock). זהו מצוק גדול הנמצא מצפון לארמון, ממצוק זה היו
משליכים את הנידונים למות לנהר הזורם הערוץ – הנהר יאנטרה  (Rio Yantera).

מידע – כדי להשיג מידע עדכני ומפורט ניתן ללכת לתחנת המידע לתיירים (Tourist Information)
הנמצאת בשולי העיר העתיקה, בצומת הרחובות אשר בתחילת רחוב האומנים.

אחד מציוני הדרך החשובים ביותר בווליקו טרנובו הוא הטירה מימי הביניים שלה. הוא נבנה על ידי הקיסר הביזנטי יוחנן השני קומננוס בין 1185 ל-1192 לספירה על ראש גבעה תלולה המשקיפה על העיר. הטירה הייתה מרכז מנהלי, צבאי, כלכלי, תרבותי ודתי עד שנהרסה על ידי העות’מאנים בשנת 1393 לספירה.

מלונות מומלצים בוילקו טרנובו

העיר מכילה שלל מקומות לינה מעולים שמתאימים לכל טווחי המחירים, מומלץ לשריין מקום מראש מהסיבה שזו עיר קטנה ומאוד מתויירת והמקומות הטובים ביותר נתפסים!

הבאנו לכם מבצעים ללינה בעיר דרך אתר בוקינג בקישור המצורף:



Booking.com

טיפוס צוקים באזור

בקרבת העיר וליקו טרנובו (Veliko Tarnovo) על אחד הכבישים הראשיים בכניסה לעיר… (מיקום מוזר ולא מרשים בכלל אך התשתית גם הפעם הייתה מצוינת). יש אזור עם מסלולי טיפוס, מסלולים לא ארוכים במיוחד..אין דבר שם העולה על פיצ’ אחד (30 מטר), גם כאן התשתית הייתה מצוינת (בולטים, תחנות, שמות מסלולים ולעיתים גם דירוגים) ולמרות זאת יש להגיע עם הציוד מהבית. אתר נוסף באזור הוא אתר סיינט טריניטי (Saint Trinity) גם כאן התשתית מצוינת ומגוון המסלולים עשיר במיוחד אם כי לא גבוה כל כך (לא ראיתי יותר מפיצ’ אחד).

האתר נמצא במרחק קצר מוליקו טרנובו. ניתן להגיע במונית, נסיעה של דקות ספורות. בקשו מהנהג שייקח אתכם למנזר, מאחורי המנזר תראו צוק ארוך מאוד עמוס במסלולים. באתר זה תצטרכו להתאמץ קצת יותר כדי למצוא את המסלולים כיוון שרוב המסלולים לא צמודים לשביל. הרמות הנמוכות יותר נמצאות בקצה הצוק, בחלק הרחוק מהמנזר, באזור זה גם תמצאו את המערה.

5/5 - 5 {הצבעות}

כתבות אחרונות

Back to top button