בולגריה

אטרקציות בבורגס

אטרקציות בבורגס מומלצות

בורגס (Burgas) היא העיר השנייה בגודלה במדינה ויש שלל אטרקציות בבורגוס היא ממוקמת לחופי הים השחור במזרח המדינה.זו עיר נמל ובה הנמל הגדול והחשוב של בולגריה, ליד העיר ממוקם שדה תעופה בינלאומי המהווה שער לתיירות לאזור.

בורגס הינה עיר עתיקת יומין עוד מתקופת השלטון היווני, אז העיר נקראה: Pyrgos , העיר יושבת על שפת מפרץ סגור המאפשר הגנה טובה על הנמל וכן שלושה אגמים גדולים הנמצאים ממערב לעיר. חלק משכונות העיר בנויות על לשון יבשה צרה מה שיותר אוירה ונוף מיוחד לעיר. פרט לחופים ולאגמים יש בעיר מספר אטרקציות  וביניהם  מוזיאונים ( מוזיאון לטבע ומדע, מוזיאון היסטורי, מוזיאון אתנוגרפי ועוד), בית אופרה פעיל, פסטיבלים, מרכזי אומנויות וגלריות מדרחוב תוסס ועוד. מידע לגבי אירועי תרבות בעיר ניתן לקבל בתחנות המידע לתיירים, באתרי האינטרנט ובמלונות בהם מתאכסנים.

פסטיבלים:

 פסטיבל פיסול בחול על שפת הים, בהשתתפות אומני פיסול בחול מכל העולם. הפסטיבל נערך בחודשי הקיץ, מועדים מדויקים ניתן לקבל בתחנות המידע לתיירים ואתרי האינטרנט.

פסטיבל הבינלאומי לפולקלור נערך מדי שנה בסוף חודש אוגוסט, הפסטיבל החל בעבר כפסטיבלמקומי למחול ושירת הבלקן, עם השנים הפך הפסטיבל לאירוע בינלאומי שמופיעות בו כ 400 להקות מרחבי תבל. על המועד המדויק  של האירוע ניתן לקבל מידע בתחנות המידע לתיירים ואתרי האינטרנט.

פסטיבל הבינלאומי לתיאטרון נערך מדי שנה בחודש ספטמבר  ומופיעות בו תיאטראות מרחבי אירופה.

פסטיבל סרטים בינלאומי נערך בעיר מדי שנה בחודש מרס. עדיין אין לפסטיבל זה שם ומעמד אך  בהחלט הוא צועד בכיוון הנכון.

תחרות יאכטות – מדי שנה בחודש אפריל מתנהלת תחרות שייט יאכטות בהשתתפות כ 30 יאכטות
ממדינות האזור.

פארק ים וגן (Gradina Morska) פארק ציבורי המשתלב בחופי המפרץ, הפארק מתחיל ליד התחנות המרכזיות של האוטובוסים  והרכבת, לאורך החוף ישנן מסעדות, בתי קפה, מועדוני לילה, פאבים וכו’.

המזח או מה שנקרא הגשר (Mosta) הוא בנוי בצורת האות T מה שמוסיף למקום חן. מדי שנה בסוף אפריל ותחילת מאי מתקיימת בשטח הפארק תערוכת פרחים בינלאומית – פלורה.

כנסיות – בעיר מספר כנסיות שהבולטות הן: סנט קיריל,  הכנסייה הארמנית ועוד.

אגמי בורגס

אגם Vaya נמצא כמו יתר האגמים ממערב לעיר וממערב לכביש 4.  זהו האגם הטבעי הגדול במדינה ומימיו מלוחים המושפעים מהים.

מסביב לאגם ישנם אתרי דייג, לא מומלץ לשחות באגם מכוון שמימיו אינם נקיים. ישנם נהרות הנשפכים לאגם ומורידים את מליחותו. האגם משמש כמקום מחייה למאות מיני ציפורים, ריכוז זה של ציפורים מביא לפיתוח תיירות צפרים.

האגם Atanasovsko – זהו האגם הקטן מבין השלושה הוא ממוקם מצפון לעיר, גם מימיו מלוחים ובריכוזים גדולים, את האגם חוצה כביש מספר 9 הממשיך צפונה לאורך חופי הים שחור. מליחות האגם מסייעת לשני גורמים, אחת גורם כלכלי והוא יצור מלח, גורם שני תיירות צפרים הבאים לאזור במיוחד בעת הנדידה הגדולה בסתיו.

אגם Mandrensko – ממוקם דרום מערב לעיר. בעבר מי האגם היו מלוחים אך עם הקמת הסכר במקום והמשך הזרמת מים מתוקים מ 4 נהרות המתנקזים לאגם היום מימיו מתוקים מה שמביא לפיתוח תיירות באזור.

אטרקציות בבורגס של ספורט

בחופי הים ואזורי האגמים ישנם מרכזי תיירות המציעים פעילויות ספורט עם גוון אתגרי וביניהן: מצנחי רחיפה,
טיול טרקטורונים, דייג, גלישת רוח, סקי מים, קארטינג, טיולי אופנים, שייט תיירותי לאורך החופים והמפרצים ועוד.

מקומות לינה בבורגס

בעיר ובחופים ישנם שפע מקומות לינה ברמות שונות, ניתן להזמין מקום ולבדוק איכויות מול עלויות באמצעות האינטרנט.

אוכל בבורגס

מגוון גדול של מסעדות ובתי קפה . למעוניינים ניתן לרכוש מצרכים במרכולים הפזורים בעיר.

תחבורה  – ישנה תחבורה ציבורית מסודרת הפועלת משעה 05:00 ועד 23:00, התחבורה הציבורית
פועלת עם אוטובוסים ומיבוסים, מי שמעוניין ניתן להזמין מונית, המחיר גבוה יחסית לשאר אמצעי התחבורה.

5/5 - 1 {הצבעות}

כתבות אחרונות

Back to top button