רוסיה

בתי כנסת במוסקבה – מידע על בתי כנסת במוסקבה ומיקומים

בתי כנסת במוסקבה

אלה הם בתי הכנסה במוסקבה שכדאי לכם להכיר, ברוסיה יש המון בתי כנסת אך חלקם נחשבים לעתיקים ומיוחדים מאוד, הבאנו לכם רשימה ששווה לכם להכיר לטיול שלכם עם היסטוריה ענפה ומיוחדת.

קצת היסטוריה על בתי כנסת במוסקבה

בית הכנסת הראשון במוסקבה נבנה בשנת 1891, במקום שבו הייתה כנסיית עץ לשעבר. המבנה תוכנן על ידי האדריכל אלכסנדר קמנסקי ובנייתו נמשכה בשנים 1891 עד 1893. בית הכנסת נסגר בתקופת ברית המועצות ונפתח מחדש ב-1990.

בית הכנסת המקהלה במוסקבה ממוקם ברחוב בולשאיה ברונאיה והוא מרכז היהדות הרוסית האורתודוקסית. הוא נבנה בין השנים 1903-1906 על ידי האדריכל קונסטנטין ביקובסקי, שתכנן אותו לאחר קתדרלה ביזנטית עם אלמנטים של אדריכלות התחייה המורית.

בית הכנסת המרכזי ממוקם ברחוב פטרובקה 12/1 והוא דוגמה לאדריכלות התחייה המורית. הוא תוכנן על ידי האדריכל ואסילי פולנוב, שתכנן גם מבנים אחרים במרכז העיר מוסקבה כמו תיאטרון הבולשו

בית הכנסת קוראל

בית הכנסת אורתודוכסי עם מקהלה, המוכר יותר בשם ארכיפובה (Arkhipova), שנבנה בשנת 1891 על ידי איש העסקים פוליאקוב. המקום משמש לתפילה גם בימינו. הבולשביקים רצו להפוך מקום זה למועדון פועלים, אך למרות זאת, המשיך לפעול גם בתקופה הסובייטית. פנימיותו של בית הכנסת מעוצב נפלא. על הדלת מותקנת מזוזה שניתנה מתנה על ידי ביבי נתניהו. בחוץ, ממול בית הכנסת ניצב פסל המייצג שלום ואחווה בין שלוש הדתות, לוח הברית, מגן דוד, חמסה המסמלת את האיסלם והיונה המסמלת את הנצרות ונוח. בצד נבנה קיר כסמל לכותל המערבי בירושלים ומשמש כותל הדמעות (Stena Placha). במקום ישנה חנות כשרה קטנה, חנות בשר, ומסעדה כשרה.

כתובת
Bolshy Spasoglinishchevsky per 10

בית הכנסת שעל הר פוקליונאיה

בית הכנסת שעל הר פוקליונאיה (Poklyonnaya) שוכן בפארק הניצחון, והוא אחד משלושת המבנים הדתיים במקום. בית כנסת, כנסיה ומסגד המסמלים אחווה ושלום בין העמים והוקמו כאנדרטאות זיכרון. במקום מוזיאון המנציח את המורשת היהודית ותולדות היהדות בשואה. לצידו של בית הכנסת ניצבת מנורה שעליה שלט “בית כנסת זה, הוא נר תמיד לדורות, הוקם ע”י הקונגרס הרוסי היהודי בשנת 1998”. הפארק עשיר בצמחייה, מזרקות ופסלים רבים.
מומלץ לתאם מראש ביקור במוזיאון.

שעות פתיחה
ימים ג’ – ה’ 10:00 – 18:00, א’ 12:00 – 19:00.
כתובת
ul Minskaya

צילום תמונה: Yldemir Chakri ווקימדיה

5/5 - 7 {הצבעות}

כתבות אחרונות

Back to top button