רוסיה

כנסיית ואסילי הקדוש במוסקבה – מידע שכדאי להכיר !

כנסיית ואסילי הקדוש במוסקבה

כנסיית ואסילי הקדוש במוסקבה – כנסייה מרשימה ויפיפה זו נבנתה בידי הצאר איוואן האיום (הרביעי) לכבוד נצחונו על הטטארים בקזאן בשנים 1555 – 1561, והחליפה כנסיה שהיתה במקום. מבנה זה עוצב בסגנון הרוסי ומהווה את סמלה של רוסיה. יש בו תשע קאפלות, כשבמרכז קאפלה מוגבהת ומקורה בגגון, ארבע קאפלות עם מגדלים מתומנים, שעליהן כיפות גדולות וביניהן ארבע קאפלות קטנות. קאפלה נוספת נמצאת מעל קברו של ואסילי המבורך. רק במאה ה-17 נצבעו כיפותיה בשלל צבעים שהעניקו לה את המראה המיוחד.

השם הפופולרי יותר לקתדרלה (הנקראת גם כנסיית פוקרובסקי), “קתדרלת הבצלים”, ניתן לכנסיה על שום הכיפות המפורסמות, המזכירות בצלים במראן. זהו אחד המראות המוכרים ביותר של מוסקבה, ואחד הסמלים שלה בעולם. האמת היא, כמובן, שכל הכנסיות הפראבוסלאביות ברוסיה נושאות כיפות בצלים כאלה, וזה ייחודן הארכיטקטוני העיקרי.

מבנה המקום וסיור

הקתדרלה מורכבת מתשעה מבנים נפרדים, שלכל אחד מהם יש כיפה נפרדת. המכלול הוא א-סימטרי במכוון. לכל מבנה ולכל כיפה שבו צורה וצבעים שונים לחלוטין, וגם זהו מאפיין המייחד את רוב הכנסיות הפראבוסלאביות – הגיוון העצום במבנה ובצבעים.
הפנים מרהיב עין כמו החיצוניות. כל הקירות מעוטרים מרצפה ועד מרום המגדלים בשפע של עיטורים וציורים, מהם דיוקנאות קדושים, אבל גם הרבה עיטורי פרחים וצורות גיאומטריות. יש בתוכו מדרגות תלולות המובילות אל תוך המגדל המרכזי הגבוה, וממנו מתפצלים דרכים לחדרים ולחדרי חדרים במעין מבוך, שכמעט אפשר ללכת בו לאיבוד, והכל מרהיב עין. בחזית הקתדרלה נמצא פסלו של ואסילי. היום הקתדרלה משמשת מוזיאון הפתוח לקהל.

שעות פתיחה
ימים ד’ – ב’ 11:00 – 17:00.
מחירי כניסה
100 רובל
כתובת
מצידה הדרום-מזרחי של הכיכר האדומה.

 

 

5/5 - 5 {הצבעות}

כתבות אחרונות

כדי לראות גם
Close
Back to top button