ערים בהולנד

דלפט – מידע למטייל באיזור דלפט שבהולנד שחשוב להכיר

דלפט – עיירה מן המאה ה-17, הידועה בכלי החרסינה, במיוחד אלו הצבועים כחול על רקע לבן.הכלים נעשים בעבודת יד בלבד, לפי מיטב המסורת ההולנדית. המפעל הראשון הוקם עם היווסדה של העיירה ופועל עד היום.ניתן לראות את תהליך היצור, וגם לקבל הסבר. בסוף הסיור ישנה אפשרות לקנות את המוצרים שלהם.העיירה היא מקום נחמד לטייל בין התעלות העתיקות, הגשרים הקמורים ובכיכר השוק.מומלץ לבוא בימי חמישי, בגלל שוק הפרחים המתקיים לאורך תעלות העיירה, ויום השוק בכיכר המרכזית.בעונת האביב ועד סוף הקיץ, בימי שבת, מתקיים גם שוק פשפשים מרהיב.

דלפט הולנד – מידע כללי

אחד המאפיינים הבולטים של דלפט הוא המרכז ההיסטורי השמור היטב, המאופיין ברחובותיו הצרים, התעלות והארכיטקטורה ההולנדית המסורתית. רבים מהמבנים בדלפט מתוארכים למאות ה-17 וה-18 והם השתמרו היטב, מה שמעניק לעיר תחושה של נצחיות. אחד מציוני הדרך המפורסמים ביותר בדלפט הוא הכנסייה החדשה (Nieuwe Kerk), שנבנתה במאה ה-14 ומהווה מקום מנוחתם האחרון של כמה מבני משפחת המלוכה ההולנדית.

ציון דרך מפורסם נוסף בדלפט הוא ה-Oude Kerk (הכנסייה הישנה), שהוא אחד המבנים העתיקים ביותר בעיר ומתוארך למאה ה-13. הכנסייה ידועה בחלונות הוויטראז’ היפים שלה, הגילופים המורכבים והמגדלים המרשימים שלה. המבקרים יכולים לטפס לראש המגדל לתצפית עוצר נשימה של דלפט והאזור הכפרי שמסביב.

בנוסף לציוני הדרך ההיסטוריים שלה, העיירה מפורסמת גם בזכות הקשר שלה עם האוניברסיטה הטכנית של דלפט, שהוקמה בשנת 1842. האוניברסיטה היא אחת האוניברסיטאות הטכניות המובילות באירופה וידועה בתוכניות ההנדסה והטכנולוגיה שלה. רבים מבוגרי האוניברסיטה המשיכו להיות מובילים בתחומם ותרמו תרומות חשובות למדע ולטכנולוגיה.

אחד המאפיינים המובהקים ביותר של המקום הוא כלי החרס המסורתיים של דלפט כחול לבן, אשר מיוצר בעיר מאז המאה ה-17. כלי החרס מיוצרים באמצעות סוג מיוחד של חימר וידוע בעיצובים המורכבים ועיטורים מפורטים. המבקרים יכולים לראות את תהליך הייצור בפעולה באחד ממפעלי דלפטוור הרבים בעיר, ויכולים גם לרכוש חתיכת חרס למזכרת.

למרות גודלה הקטן, דלפט היא עיר שמציעה הרבה מה לראות ולעשות. המבקרים יכולים לחקור את נקודות הציון ההיסטוריות שלה, לבקר במוזיאונים ובגלריות שלה, או פשוט לטייל ברחובות המקסימים שלה וליהנות מהאווירה השלווה שלה. בין אם אתם מתעניינים בהיסטוריה, תרבות, או פשוט רוצים לברוח מההמולה של החיים המודרניים, דלפט היא עיר שבטוח תכבוש וקסם.

בשורה התחתונה

לסיכום, דלפט היא עיר קטנה אך מקסימה בהולנד עשירה בהיסטוריה, תרבות וארכיטקטורה. עם המרכז ההיסטורי השמור היטב שלה, הקשר עם האוניברסיטה הטכנית של דלפט וכלי חרס מסורתיים של דלפט, דלפט היא עיר שמציעה משהו לכל אחד. בין אם אתם חובבי היסטוריה, חובבי אמנות, או פשוט מחפשים חופשה מרגיעה, דלפט היא עיר שבטוח תשמח ותעורר השראה.

כתובת של דלפט
14 ק”מ דרומית מזרחית לדן האג או 71 ק”מ מאמסטרדם.
4.9/5 - 11 {הצבעות}

כתבות אחרונות

Back to top button