ברלין

כיכר פוטסדאם ברלין

כיכר פוטסדאם

(Potsdamer Platz) – בשלהי המאה ה-19 היתה כיכר פוטסדאם הכיכר החשובה ביותר באירופה, עם בתי הקפה והמסעדות הרבות שלה.

כאן פעל הרמזור הראשון באירופה (במקום, ליד מרכז דיימלר-קרייזלר, נמצא שחזור של הרמזור, מבנה ירקרק עם שעון רמזורים צבעוני שאורותיו מתחלפים).

בראשית המאה ה-20 נמדדו בכיכר כ-600 רכבות חשמליות (טראמים) שעברו בשעה. במקום בו ניצב כיום “סוני סנטר” עמד בעבר מלון הפאר “אספלנדה”, מלון בו נהג הקייזר להתארח ואף לצאת במחול עם רעייתו.

בשנת 1943, בזמן מלחמת העולם השניה, נהרסה הכיכר כליל. בימי המלחמה הקרה, לאחר חלוקת ברלין, היתה הכיכר ההרוסה שוממה, מוקפת גדרות תיל וחולות, מעין שטח הפקר או “אזור הריגה” לאלו שניסו להימלט למערב העיר. דבר לא העיד על תפארת העבר שלה.

ממש בליבה עברה חומת ברלין, וכיום ניתן להבחין בתוואי החומה, כמו גם בחמישה לוחות אסבסט, שאריות מן החומה שעבר, הניצבים שם כמוזיאון חי לתולדות החומה.

החל משנות ה-90 של המאה ה-20 שבה הכיכר לגדולתה האירופית. עם משאבים כספיים רבים מבעלי מניות, ובניית שני המרכזים הטכנולוגיים, ה”סוני סנטר” (מקום בו מעלים פרימיירות בינלאומיות לסרטי קולנוע) ו”מרכז דיימלר קרייזלר”, כיכר פוטסדאם נראית עמוסה בחוויות חדישות (בסגנון האיימקס והמעלית המהירה בעולם), ונזכרת במשפט אחד עם כיכרות מתקדמות אחרות כגון הטיימס סקוור. לאחרונה הוכשר במקום (באזור “סוני סנטר”) מרכז חמוד של “לגו-לנד”, חוויה לכל המשפחה.

כתובת
Postsdamr Plazt
U-Bahn: U2
S-Bahn: S2, S26
Bus: 200

מלונות בכיכר פוטסדאם

הכיכר נחשבת לאחד ממקומות הלינה השווים ביותר שיש לברלין להציע ויש בה שלל רחב של מלונות.

ליקטנו עבורכם דילים שווים במיוחד ללינה באזור הכיכר דרך בוקינג עם מסננים מיוחדים של עלות אל מול תועלת בקישור המצורף:

Booking.com

5/5 - 12 {הצבעות}

כתבות אחרונות

כדי לראות גם
Close
Back to top button