ברלין

שער ברנדנבורג ברלין

שער ברנדנבורג

שער ברנדנבורג (Brandenburger Tor)  הוא האחרון שנותר מ-18 שערי הכניסה העתיקים לברלין, שנבנו בפקודת המלך פרידריך וילהלם השלישי. השער נבנה בין השנים 1788 – 1791, לפי תכנונו של האדריכל קרל גוטהרד לנהגאנס (Carl Gotthard Langhans), בהשראת שער הכניסה לאקרופוליס של יוון העתיקה. גובהו 26 מטרים ורוחבו 65 מטרים וחצי.

השער מורכב משתי שורות של שישה עמודים דוריים בגובה 15 מטרים. בראשו של השער ניצב פסל מוזהב בדמות מרכבת הקוואדריגה (Quadriga). זוהי מרכבה הרתומה לארבעה סוסים לפי עיצוב של הפסל יוהן גוטפריד שאדו (Johann Gottfried Schadow). המרכבה נבזזה על ידי נפוליאון בשנת 1806, והוחזרה בשנת 1814. זהו הסמל הבולט ביותר של ברלין לחופש וחירות, ואיחוד העיר לאחר נפילת החומות.

במשך השנים עבר השער שינויים עם כל משטר שעבר בשעריו, כאשר כל מנהיג מנסה לסמל בעזרתו את צורת השלטון הראויה לגרמנים. השינוי האחרון, בינתיים, חל ב-1989, עם נפילת החומה ואיחוד העיר, אז סימל השער את הקירבה ואת האהבה בין הגרמנים כולם. בשנת 2000 נעשתה עבודה יסודית לשיפוץ המבנה (ניקוי בלייזר, החלפת אבנים ותאורה מרשימה) בהשקעה של שלושה מיליון דולרים.

השער עיטר שטרות גרמניים, והיום מופיע תבליט השער במטבעות היורו שמנפיקה גרמניה. ככלל, השער מרבה להופיע כסמל לעיר כולה, בדומה למגדל אייפל הפריסאי.

כתובת
Unter Den Linden
אוטובוס: 100, 200
רכבת תחתית: S1 ,S2 בתחנת אונטר דן לינדן.

 

מקור צילום של התמונה של השער – freakyman מאתר ווקימדיה.

דרגו את הפוסט post

כתבות אחרונות

כדי לראות גם
Close
Back to top button