פריז

פון נף – מידע למטייל בגשר העתיק של פריס, אתרי טיול הגעה ועוד!

פון נף – הגשר העתיק ביותר מבין גשרי פריס, הציורי והקסום שפורסם ביצירות אמנות. פונט נף מקשר את האי “איל דה לה סיטה” בקצה המערבי שלו, עם שתי הגדות של נהר הסיין.

במאה ה-17 היו גשרים מעץ על הנהר, ועליהם בתים קטנים וצפופים, החשופים לפגעי האש, ובמרכז הגשר היה מעבר צר לכרכרות.

אנרי הרביעי

במרכז פונט נף ניצב בגאון פסלו המרשים של המלך המלך הצרפתי אנרי ה-4 (Anre IV) כשהוא רכוב על סוסו – כמו שחצה את הגשר בעת רכיבתו לפני הפמליה המלכותית, בטקס חנוכת הגשר.

בניית גשר היא חיבור בין שתי גדות של אדמה באמצעות שינוי הטבע שיצר האל. כך נוצר מצב שהמטייל בגשר מרגיש חשוף מול איתני הטבע, השמים והמים.

מרעיון בסיסי זה הבין המלך שהקמת פסל גדול ומרשים שלו במרכז הגשר מאפשרת לשליט, בתקופה בה אין אמצעי תקשורת, להבליט את כוחניותו מול איתני הטבע שיצר האל.

פסל זה היה הפסל הראשון בפריס שהוצב על גשר. תיירים רבים מצטלמים על רקע זה, בדרכם לגינה הסמויה והמיוחדת, “האביר הירוק”, הסמוכה לפסל.

הגשר האמנותי פון נף

פונט נף, הנקרא “הגשר החדש”, היה הגשר אבן הראשון ללא בתים. גשר שמטרתו הנאה ובילוי.

העלייה עליו הייתה בתשלום, והוא מיד התחבב על בני העיר. ציירים עמדו עם לוח, מוכרי ערמונים קלו על האש את סחורתם, בוקניסטים מכרו ספרים, ונשים אלגנטיות טיילו עם כלבים קטנים.

אחד מסודות הקסם של פריס הוא שילוב הרומנטיקה בארכיטקטורה. גשר הוא מקום מפגש מיוחד, מפגש תרבותי בין האנשים, מפגש עם הטבע, השמים והמים, מפגש עם האמנות, הפסלים והעיצוב.

למלך אנרי ה-4 היתה ההבנה לפנות מקום בעיר בכדי לאפשר לאנשים ליהנות, והכריז בהקמת הגשר את המשפט המפורסם “העיר זה לא רק בשביל החיים – זה גם בשביל המראה!”

פכים קטנים מחיי הגשר

על פון נף עמדו רופאי שיניים והביאו אנשים שהסכימו להתחזות כלקוחות שעוקרים להם שן ללא כאב, וכך השיגו לקוחות אמיתים לעקירת שיניים…

תהלוכת נישואי נפוליאון בונפרטה לאשתו הראשונה ז’וזפין, שהייתה עמוסה בכרכרות וסוסים, עברה על גשר פונט נף, שהיה הגשר היחיד ללא בתים.

גשר האבן העתיק בפריס נשמר במצב כה טוב במשך מאות שנים, עד שנאמר בסלנג הצרפתי “להרגיש זקן וטוב כמו הפונט נף”.
האמן הבולגרי קריסטו עטף את פונט נף בבד בשנת 1985, כחלק משילוב האומנות המודרנית עם הארכיטקטורה העתיקה.

דרך הגעה
מטרו: Pont Neuf
דרגו את הפוסט post

כתבות אחרונות

כדי לראות גם
Close
Back to top button