יעדים בניו זילנד

כרייסטצ’רץ – כל אתרי הטיול והמסלולים הכי טוב באיזור!

כרייסטצ’רץ

כרייסטצ’רץ (Christchrch) זו העיר המרכזית באי הדרומי. העיר נוסדה בשנת 1848, העיר ממוקמת במזרח האי הדרומי מצפון לחצי האי בנקס (Banks) ודרומית למפרץ פגסוס (Pegasus Bay).

אזור העיר יושב על קו פעילות טקטונית, רעידות אדמה פוקדות את העיר והאזור אחת לכמה שנים, רעידות האדמה הזכורות והמשמעותיות הן שתיים. 1. רעידת אדמה בעוצמה 7.1 התרחשה בספטמבר 2010 כאשר מוקד הרעש היה כ 40 ק”מ ממערב לעיר.

2. רעידת אדמה בעוצמה קטנה יותר (6.3) אך מוקד הרעש היה רק 10 ק”מ מדרום מזרח לעיר והנזקים היו עצומים הן בניזקי מבנים והרס חלקים נרחבים בעיר והן במספר ההרוגים והפצועים, עד היום לא הצליחו לשקם את העיר ובמיוחד מרכזה.

אתרי טיול ופעילות בעיר

גנים בוטנים (Botanic Gardens)

מהווים את אחד ממוקדי התיירות הפופולאריים בעיר, מגוון הצמחים גדול ומאוד מרשים, ייחודם של הגנים בצמחייה הנדירה המטופחת במקום וכוללת מגוון עצים נדירים בני מאות שנים, הצמחייה מחולקת לקבוצות מוגדרות כגון: צמחים עונתיים שייחודת בפריחתם המרהיבה, סקולנטים, צמחייה טרופית , צימחי כיסוי, צמחים בעלי הלווה מיוחדת ועוד. הגנים פתוחים לקהל בכל ימות השנה הכניסה חופשית. כתובת הגנים Rolleston Avenue
טלפון: 03-941-8999
אתר אינטרנט: www.ccc.govt.nz .

מוזיאון קאנטרברי (Canterbury Museum)

ממוקם בצמוד לכניסה לגנים הבוטנים המוזיאון דר במבנה היסטורי בעל חשיבות לעיר ותושביה. המוצגים במוזיאון מתחלקים לאגפים, ישנו אגף העוסק במאורים הנחשבים לתושביה הראשונים של ניו זילנד, ההיסטוריה שלהם מהגיעם לאיים ועד היום. אגף מיוחד העוסק בבעלי חיים במדינה, יש לזכור שבניו זילנד אין בעלי חיים טורפים ולכן הם מקפידים מאוד על מניעת הכנסת מצרכים וכו’ למדינה. אגף מיוחד עוסק ביבשת הדרומית – אנטרטיקה. הביקור במוזיאון מומלץ לכל אדם ובמיוחד ילדים, ע”מ למשוך למקום משפחות עם ילדים ישנו מקום מיוחד המיועד לילדים, במקום זה ישנם פעילויות רבות לילדים במגוון גילים רחב. כתובת המוזיאון – Rolleston Ave, Christchurch. טלפון לברורים – 64 3 366 5000. אתר אינטרנט של המוזיאון – www.canterburymuseum.com

הקתדרלה של כרייסטצ’רץ (Christchurch Cathedral)

הקתדרלה הייתה סמלה של העיר, ברעידת האדמה שהתרחשה בפברואר 2001 מגדל הקתדרלה התמותת, אין מידע לגבי שיחזור.

זו קתדרלה אנגליקנית שבעבר הייתה מרכז דתי חשוב וכן אטרקציה תיירותית, במיוחד עם התצפית מראש המגדל.

במקום נערכים סיורים מודרכים ללא תשלום, ניתן לברר בטלפון או באמצעות האינטרנט על מועדי הסיורים וכן על ההיסתוריה של המקום.
מספר טלפון לברור ועידכונים – 03-366-0046

ושעות פעילות במקום הן: מיום שני עד שבת בין השעות 9:00–17:00, בימי ראשון עם סיום התפילות ועד הערב..
אתר אינטרנט: www.christchurchcathedral.co.nz

מרכז התרבות של המאורים או כפי שהוא ניקרא בפי המקומיים מרכז הלימוד של ארבעת הרוחות , זהו המקום החשוב ביותר לשימור התרבות והמסורת המאורית, כאן ניתן לקבל מידע על ההיסטוריה המאורית, שפתם, מנהגים יומיומיים ואירועים דתיים והיסטורים מיוחדים.

המרכז מציע סיורים מודרכים , ישנן סדנאות במגוון נושאים, ישנם סרטוני הסבר והדמייה, ישנם קורסים לימודיים בני מספר חודשים ועוד.

מרכז סגור בתקופת חופשת הקיץ, מאמצע דצמבר ועד אמצע ינואר.

המרכז נמצא בכתובת הבאה – 250 Pages Rd, Aranui . המקום פועל מדי יום בין השעות 09:00 ועד 16:30.

טלפון לברורים ועידכונים 03-388-7685

האקווריום הדרומי (Southern Encounter )

זו אחת האטרקציות החביבות על תושבי העיר והתיירים, המתחם מאכלס למעלה מ 120 מיני בעלי חיים ימיים, לחובבי הטבע מחכה הפתעה במקום, כלוב ציפורים המאכלס את ציפורי הקיווי, הנחשבת לציפור הלאומית ולסמל המדינה.

הכניסה בתשלום
כתובת האקווריומים – Papanui
טלפון לברור ועידכון – 03-359-7109
המקום פועל בכל ימות השבוע בין השעות 9:00–17:00
אתר אינטרנט – www.southernencounter.co.nz

פארק Willowbank Wildlife Reserve

הנמצא בצפון מערב העיר, ייחודו של המקום בבעלי החיים והצמחייה המהווים מדגם גדול לטבע בניו זילנד, האטרקציה המרכזית היא הקווי הציפור הלאומית, בנוסף ישנם מספר גדול של בעלי כנף החיים באי הדרומי.

המקום מציע סיורים מודרכים בתשלום הן בשעות היום והן בשעות הלילה.

הכניסה לפארק בתשלום. כתובת – 60 Hussey Rd
מספר טלפון לברורים ועידכונים – 03-359-6226

המקופ פתוח ךקהל בכל ימות השבוע בין השדעות 9:30–22:30, המקום פתוח בשעות החשכה אך ורק לסיורים מודרכים במקום.

פארק קווין אליזבת’ השניה (Queen Elizabeth II park)

זו האטרקציה המועדפת על משפחות עם ילדים, זהו פארק מים ענק עם מגוון גדול של פעילויות, עיקר קהל היעד הינו תושבי העיר ותיירים ניו זילנדים, את המקום פוקדים פחות מטיילים ותיירי חוץ .

המקום פעיל בשעות היום ויש בו מגוון השירותי תיירות ברמה טובה מאוד. כתובת הפארק – Travis Rd, Christchurch.

ניתן להעזר באתר האינטרנט לקבלת מידע ועידכונים.

אתרי תיירות ואטרקציות באזור העיר.

אתר הסקי מאונט האט (Mount Hutt) האתר נמצא ממערב לעיר כשעה ומחצה ממנה. במקום מגוון גדול של מסלולים ברמות שונות, המקום מאוד פופולארי בין תושבי העיר והאזור. המקום מאורגן היטב לקליטת גולשים.

ישנם מקומות לינה מסודרים, מסעדות, וכל השאר אפילו קליטה טובה לטלפונים ואתרי האינטרנט.

טלפון לברור והזמנת מקום – 64 3 302 8811, ניתן להזמין מקום וקבל עידכונים באמצעות האינטרנט.

הגעה – יציאה כרייסטצ’רץ (Christchrch) מערבה על כביש מס’ 73 עד לחציית הנהר – Rivier Rakaia ממשיכים קצת בנסיעה עד לשילוט הכוונה לאתר הסקי והר, הנסיעה לאתר לאורך 16 ק”מ בדרך מאוד מפותלת .

שמורת אגם טאקפו (Lake Takepo)

נמצא דרום מערבית לעיר על כביש מספר 8. זו אחת השמורות היפות ישנם מסלולי טיול סביב האגם , פרטים ניתן לקבל בתחנות המידע של DOC.

במידה וניתן מומלץ לשהות במקום יומיים וטייל סביב האגם, לעלות לפסגת הר ג’ון Mount John)), מהמקום ישנה תצפית מרהיבה על האגם והסובב אותו. הגעה – כרייסטצ’רץ (Christchrch) יורדים דרומה על כביש מס’ 1 עד לעיירה טימרו Timaru)) ולצומת עם כביש מס’ 8, פונים ימינהעל כביש 8 העולה עד לאגם, יש שילוט הכוונה מסודר עד לאגם.

ישנו קיצור דרך, במפגש כביש מס’ 1 וכביש מס’ 79 , כביש זה חובר לכביש מס’ 8 המגיע לאגם. מספר טלפון וברור ועידכונים – 0800-853-853 אתר אינטרנט היכול לספק עידכונים והמלצות הוא – www.laketekapountouched.co.nz

פארק חיות הבר אורונה (Orana Wildlife Park) נמצא מצפון מערב לעיר זהו פארק – גן חיות פתוח המאפשר טיול בינות לבעלי החיים במקום, לחובבי האופניים ישנם שבילי רכיבה מאוד מסודרים, חווית הרכיבה עם טיול ביער ובמתחם בעלי החיים זו אטרקציה נחמדה ומאוד מושכת.

כתובת הפארק (גן חיות) – McLeans Island Rd
טלפון לברורים ועידכונים 03-359-7109
המקום פתוח לקהל כל יום בין השעות 10:00–17:00

דרגו את הפוסט post

כתבות אחרונות

Back to top button