יעדים בניו זילנד

קווינסטאון

קווינסטאון ניו זילנד

קווינסטאון (Queenstown) היא עיר מקסימה היושבת על שפת אגם וואקאטיפו (Lake Wakatipu) ומוקפת ברכס ההרים הנפלא המעניק לה נוף מרהיב.

העיר נמצאת דרומית לפארק הלאומי אספיירינג (Apiring National Park) וצפונית לאזור הפיורדלנד (Fiordland). מיקום זה הפך את קווינסטאון למרכז התארגנות חשוב עבור היוצאים למגוון הטרקים שאזורים אלו מציעים, בעיקר עבור מסלולי הטיול היוצאים מאזור גלנורקי, מרחק של כשלושת רבעי השעה.

בין המסלולים המרכזיים שבהם כדאי להזכיר את הרוטברן, הגרינסטון, הקאפלס ומסלול הריס-דארט. עם זאת, שמה של קווינסטאון נקשר בראש ובראשונה להיותה מרכז הספורט האתגרי בניו זילנד.

בקצרה, אפשר לומר כי ניתן למצוא שם כמעט את כל מגוון הספורט אתגרי שניו זילנד מציעה, מגוון גדול יותר מכפי שרבים מאיתנו חלמו כי אפשרי.
צניחה חופשית, דאייה, נסיעה באופני הרים במדרון תלול, אופנועים, ראפטינג, סירות סילון (Jet Boats), טרקטורונים, טיסות נוף למגוון יעדים ועוד מגוון אפשרויות להזרמת האדרנלין.

בנג’י:

חיי הלילה של קווינסטאון נחשבים לסואנים, יחסית לניו זילנד. כל לילה שם הוא מסיבה אחת גדולה. יש שם שני מועדונים תוססים ומלאים בצעירים – וורלד בר (World Bar) והפאב של אקס-בייס (X-Base) הנקרא Altitude.אני עשיתי שם את הבנג’י המפורסם שלהם הנושא את השם Nevies.

מדובר בקפיצה מגובה של כ- 134 מטרים, המתבצעת מתוך קרונות מעל לקניון נוויס (Nevies). הנוף הנשקף מנקודת הקפיצה פשוט מדהים.

אני חושב שזה אחד הדברים המפחידים ביותר שעשיתי בימי חיי, אך באותה מידה, זה גם אחד הדברים המהנים ביותר שעשיתי. פשוט קשה לי לתאר במילים את כמות האדרנלין הנוצרת בפרק זמן של מספר שניות.
עלות הקפיצה גבוהה למעלה מ 200 דולר ניו זילנדי (ומקבלים גם חולצה ותעודה!).

אם רוצים לקנות תמונות או DVD, אפשר להזמין מראש (לפני הקפיצה), לראות את התוצאה לאחר הקפיצה, ואז להחליט.

עלות התמונות וה  DVD -כ 45 דולר כ”א. אם אתם מחזיקים בכרטיס YHA, אתם זכאים לקבל אחד מהשניים בחצי המחיר. חשוב לציין כי במידה ושילמת אך התחרטת לפני הקפיצה, החברה המפעילה לא מחזירה לך כסף.

הם מקזזים מהעלות את הוצאות הנסיעה ומעניקים את הפער כהחזר בקרדיט לקניה בחנות המקומית. כלומר מעניקים לך אפשרות לקנות כל מיני חולצות ודברים אחרים בחנות שלהם.

אינטרנט:

ישנו מקום קטן בשם Cyber Gate הנמצא ברחוב הראשי של קווינסטאון, מול ה- YHA. אפשר למצוא שם אינטרנט מהיר וטוב, העלות עומדת על כ- 3 עד 5 דולרים לשעה ו- 5 דולרים תשלמו במידה ואתם מעוניינים לצרוב דיסק.

סופרמרקט:

בתוך קווינסטאון עצמה יש רק סופר יקר יחסית הנקרא Fresh-Choise. לכן מומלץ לסוע כ- 10 עד 15 דקות מחוץ לקווינסטאון, לפרבר הנקרא פרנקטון, שם ניתן למצוא סופרמרקט של New World (סופרמרקט זול יותר) וסניף של Wherehouse (ההום-סנטר שלהם).

לפני היציאה לטרקים באזור קווינסטאון, מומלץ לעשות את הקניות בסופרים הללו שכן הם זולים יותר בצורה משמעותית מאלו הנמצאים בתוך העיר.

מקומות לאכול:

חפשו את ה- FereBurger. המבורגרים מדהימים. העלות בסביבות 10 דולרים למנה  (מנה המספיקה לשני אנשים ויותר). המקום נמצא ברחוב הראשי של קווינסטאון ופתוח עד השעות הקטנות של הלילה.

לקינוח חפשו את פטגוניה. מדובר בגלידרייה מעולה, היושבת על האגם. גביע הגלידה מגיע עם שוקולד בתחתיתו ומבחר הטעמים גדול וטוב.

קצת יקר, אבל שווה כל סנט. אם אתם מחובבי המתוקים, נסו שם את הוופל הבלגי, פשוט חלום.

מקומות לינה:

בקווינסטאון יש כמה אכסניות, הנמצאות בדרך כלל בתפוסה מלאה כך שהזמנת מקום מראש היא צעד מומלץ.
אם אתם ישנים באוהל או ברכב, נסו את הקרוון פארק Kiwi LakeView.

המקום נמצא מתחת לרכבל, קצת יקר. אבל התנאים בהחלט סבירים.

חשוב לציין כי בקווינסטאון יש בעיית חנייה ופקחים מקומיים עלולים לקנוס אתכם על חנייה לא מוסדרת.

מקור תמונה ראשית Queenstown from Bob’s Peak

דרגו את הפוסט post

כתבות אחרונות

Back to top button