פריז

גני טווילרי

גני טווילרי פריז

גני טווילרי (Jardin des Tuileries) הגנים היפים המשתרעים ליד הלובר מהווים אפשרות ליהנות מקצת ירוק בלב העיר נקראים גני טווילרי ויש ההוגים גני טילרי.

בגנים מפוזרים פסלים, רובם העתקים של פסלים מקוריים ומפורסמים, ביניהם פסלי 18 נימפות ונערות של הפסל אריסטיד מאיול (Aristide Maillol).

יש בגן פסלים שבשביל לראות אותם צריך להתאמץ ולחפש אותם בתוך מבוכים גיאומטריים.

יש בו הרבה בתי קפה ומקומות לשבת, למרות שיכול להיות גם נחמד לקנות באגט וגבינות באחת מחנויות האוכל הצרפתיות המשובחות, ולעשות פיקניק צהריים במקום.

הגנים מהווים מקום מצויין לטייל בו עם ילדים. יש בו מקום מיוחד לרכיבה על סוסים, בקיץ – תיאטרון בובות, אפשר להשיט סירות זעירות באגם המרכזי.

בחג המולד מקימים בו גלגל ענק.

עיצוב והיסטוריה של הגנים

את הגנים עיצבו על בסיס תוכניתו של לה נוטרה (Le Notre), מעצב הנוף הנודע שבנה את הגן בראשיתו בשביל לואי ה-14.

הגנים משתרעים על שטח של 44 דונם.

במקום שכן ארמון המלוכה (Palais des Tuileries), שנקרא כך על שם עבודת הרעפים המיוחדת שלו (טילרי הוא שמה של עבודת רעפים מן המאה ה-13).

הארמון הוצת והועלה באש על ידי אנשי “הקומונה הפריסאית” (הפועלים המתקוממים) בשנת 1871.

על מקומו של הארמון ניצבת היום, בקצה הצפון-מערבי של הגן, הגלריה ז’ה דה פום (Jeu de Paume) שבה תערוכות מתחלפות.

בפינת הגן הקרובה לסיין, הפונה לכיכר הקונקורד ניצב מוזיאון האורנג’רי (Orangerie), הידוע בעיקר בזכות שני החדרים האובאליים שלו עם ציורי הקיר הענקיים של קלוד מונה – חבצלות המים.

בקומה העליונה אוסף מרשים של ציורים אימפריוניסטיים ופוסט-אימפרסיוניסטיים.

בכניסה המזרחית של הגנים ניצב שער הנצחון של הקרוסל (Arc de Triomphe du Carrousel), שער מקביל לשער הנצחון של האטואל, שנבנה באותו זמן, אבל קטן ממנו.

לעמוד מול שער הנצחון של הקרוסל ולראות דרכו בקו ישר את האובליסק שבכיכר הקונקורד, את שער הנצחון של האטואל ובאופק הרחוק את “הקשת הגדולה” של הדפאנס – זוהי חגיגה ארכיטקטונית, תכנונית ועיצובית ממדרגה ראשונה.
הכניסה בחינם.

גן הטווילרי הוא אחד מאתרי התיירות המתויירים ביותר בפריז. זה היה פארק ציבורי מאז 1667 ומשתרע על כחמישים דונם. הגן תוכנן על ידי André Le Nôtre ונבנה בהוראת לואי ה-14 בשנים 1664-1667.

הגן נהרס פעמיים בתולדותיו בשריפה ופעם אחת במלחמה, אך הוא תמיד שוחזר בנאמנות לאחר מכן.

כתובת
תחנות מטרו:
Tuileries, Concorde

 

מקור צילום תמונת הגנים – וויקמדיה – Norio NAKAYAMA from saitama, japan

5/5 - 9 {הצבעות}

כתבות אחרונות

כדי לראות גם
Close
Back to top button