פריז

מוזיאון ז’אקמר-אנדרה

מוזיאון ז’אקמר אנדרה – רהיטים ואוספים של חפצי אומנות שימושיים מקבלים כבוד רב בבתי אמנים שהפכו להיות מוזיאונים.

בית ז’אקמר אנדרי הינו בית מגורים צרפתי מהודר מתקופת המאה ה-19, שמשקיף על נוף פארק מונסו. אנדרי ונלי הורישו את ביתם ואוספיו למדינת צרפת, והמוזיאון שהינו חגיגה-לעיניים הפך להיות “מקדש” לחובבי האמנות ואניני-הטעם.

האוסף המרהיב שבו כולל יצירות אמנות איטלקיות מתקופת הרנסנס ויצירות צרפתיות מהמאה ה-18: שטיחים, ריהוט, פסלים, כדים, תמונות ועוד.

בית המגורים בעל 17 החדרים, תוכנן על ידי האדריכל פארן, שהפסיד מול גרנייה, את המכרז על ה”אופרה”. הוא רצה שאצולת פריס תתרשם מכישוריו, ויצר ברח

בת הכניסה קיר ענקי ולצידו גרם-מדרגות שמסובב עצמו פעמיים ויוצר רושם מדהים. אנדרי ונלי מילאו את הבית באוספי אמנות.

נלי התרשמה מציור-הקיר (פרסקו) הענק של האמן האיטלקי טייפולו משנת 1745, המתאר את המפגש המעניין בין המלך אנרי ה-3 לקונטרייני, הדוג’ה של ונציה, והתעקשה שהפרסקו יודבק על קיר הכניסה הפנימי לביתם. עקב עקשנותה של נלי ומומחיותם של קבוצת אומנים קולף הפרסקו, והתוצאה הפכה את סלון ביתם למדהים ומהמם.

כרטיסים למוזיאון ז’אקמר אנדרה

מחיר כרטיס למוזיאון משתנה בהתאם לעונה ונע בטווחים של 50-80 שקל בממוצע, ניתן לשריין כרטיס ומקום דרך האינטרנט, להלן 2 אופציות להזמנה והשוואת מחיר כרטיס למוזיאון.

אופציה 1 דרך אתר טיקטס – לחצו כאן

אופציה 2 דרך אתר גט יור גייד (כרטיס עוקף תורים)

מה יש לראות במוזיאון ?

נעים לבקר במוזיאון המהווה חלון-הצצה לעולמם של אצולת פריס בתקופת נפוליאון השלישי.

בית-קפה מדהים ביופיו בעל תקרה גם של האמן טייפולו ממוקם בחדר האוכל המשפחתי שברחבת הכניסה, והינו אחד מבתי-הקפה היפים ביותר בפריס.

כתובת
Metro – Miromesnil
Blvd Haussmann no. 158
פתוח כל יום – 10.00-18.00

מקור צילום של תמונת המוזיאון – וויקימדיה Christophe Recoura

4.7/5 - 12 {הצבעות}

כתבות אחרונות

כדי לראות גם
Close
Back to top button