ברלין

כנסיית הקיסר וילהלם ברלין

כנסיית הקיסר וילהלם

כנסיית הזיכרון על שם הקייזר וילהלם (Kaiser-Wilhelm-Gedachtniskirche), אשר נוסדה בשנת 1895, היא עוף מוזר בין מתחמי הענק של אזור הזו באנהוף ורחוב קו’דאם (Ku’damm).

זוהי כנסיה עתיקת יומין, אשר מלחמת העולם השניה לא האירה לה פנים. בעבר, כאשר הסתיימה הקמת הכנסיה היא נחשבה לאחת הגדולות והמפוארות ביותר בברלין. כמו כן, היתה זאת הכנסייה היחידה בעיר אשר נשאה את שמו של אדם לא קדוש ולא דתי – הקייזר וילהלם הראשון.

לאחר חורבן הכנסיה נותרה אך ורק חזיתה, הנראית כיום, גם היא חבוטה ומגמדת לחלוטין את תפארת העבר שלה. במשך שנים ניצבה חזית הכנסיה הרוסה ומושפלת, ומן הסתם, הוחלט בעיר כי היא תשמש כזיכרון לדראון עולם אודות עוללות המלחמה והמשטר הנאצי.

הכנסייה כיום

כיום נותר המבנה גוף ריק, וחלקו הפנימי משמש מוזיאון קטן בו מוצגים צילומים נדירים הממחישים את ההרס ההנורא שחוותה העיר ברלין, וכן הכנסיה עצמה.

ישנו קיטון בכניסת הכנסיה, ובו פסיפס מקורי מן הכנסיה, צילומים של הכנסיה לפני ואחרי המלחמה, וכלי קודש שנותרו שלמים. כמו כן קבועים עדיין בקירות הכניסה תבליטי שיש המתארים פרקים חשובים מתולדות הקייזרים ומלחמות המלכים הפרוסיים, טרם הקמת גרמניה המאוחדת.

במקום הכנסיה הישנה שחרבה, הוקמה במקום כנסיה מודרנית וחדשה שהברלינאים מכנים “השפתון וקופסת הפודרה של ברלין”… הכנסיה כוללת שני מתחמים נפרדים: בצידו המערבי של בניין הכנסיה נמצא בניין מוזר למראה, צלעותיו מתומנות וקירותיו בנויות מאלפי קוביות כחולות, זוהי הכנסיה החדשה שנבנתה כתחליף לכנסיה הקודמת.

בתוך הכנסיה מקבלות כל אלפי הקוביות את משמעותן, כאשר השמש פוגעת בהן בדפנות החיצוניות של הבניין, ואז פנים הבניין מואר באור כחול מסתורי, ובאמצעיתו, על הקיר, נמצא פסל זהב יפיפה של ישו.

בצידה המזרחי של הכנסיה ההרוסה מיתמר מגדל הפעמונים של הכנסייה החדשה, גם הוא מעוצב בסגנון המתומן של הכנסיה החדשה.

שעות פתיחת אתר ההנצחה: ב’ – שבת 10:00 – 16:00, הכנסיה החדשה: כל השבוע 09:00 – 19:30.
הכניסה חופשית לשני האתרים.

כתובת
BreitscheidPlazt
U-Bahn: U2, U9 to Zoo Bahnhof
S-Bahn: S5, S7, S75, S9 to Zoo Bahnhof
Bus: X9, X10, M46, 10, 109, 110, 145, 149, 204, 200, 245, 249
דרגו את הפוסט post

כתבות אחרונות

כדי לראות גם
Close
Back to top button