ברלין

בית ועידת ואנזה ברלין

בית ועידת ואנזה

בית ועידת ואנזה (Villa der Wannseekonferenz) על שפת אגם ואנזה הרוגע, אל מול חופים מרהיבים, יערות מוריקים ומפרשיות המשייטות על פני המים ניצבת הווילה, אשר בה נערכה ועידת ואנזה. הווילה, אשר הוקמה כבר בראשית המאה ה-20 על ידי משפחת תעשיינים עשירה, עברה גלגולי דרך רבים עד שהיתה לנכס של המפלגה הנאצית.

הנאצים נהגו לארח בווילה את צמרת הפקידות, את קציני הצבא הבכירים. מעת לעת ערכו במקום גם מפגשים שונים לניהול מנגנון הרצח שלהם.

בתןך הווילה מתקיימת תערוכת קבע המציגה את הכרונולוגיה של השואה, את ניצני האנטישמיות בגרמניה, את ביסוס תורת הגזע ואת עליית הנאצים לשלטון. את חוקי נירנברג ואת ימי האימה הנוראיים שעברו על יהודי אירופה עד תום מלחמת העולם. החדר הקיצוני מימין הוא החדר בו התקיימה הועידה עצמה. המקום משמש כיום גם כאתר זיכרון וגם כארכיון חשוב לימי השואה. לכאן מגיעים כמנעט כל יום עשרות תלמידי בתי ספר הלומדים את הנושא ונדרשים גם להגיש עבודות בעניין ההיסטוריה של השואה.

בסמוך לוילה נמצאת הווילה של הצייר היהודי מקס ליברמן.

היסטוריה

בבוקר ה-20 בינואר 1942 התכנסה בווילה ועידה בת 15 משתתפים. מנהל הועידה היה ריינהארד היידריך (Reinhard Heydrich), מגדולי הפושעים והמרצחים, אשר היה ראש חטיבת בטחון הרייך ב-SS. כמו כן, לקחו חלק במפגש גם קצינים נוספים כגון אייכמן וכן אנשי שלטון אזרחיים.

סיבת ההתכנסות: דיון בדרכים שיש לנקוט בהם על מנת להביא את הבעיה היהודית לכלל “פתרון סופי”. וכך, לאחר ארוחת צהריים מעולה, אל מול אגם, אשר מן הסתם מימיו היו קפואים אז, תוך לגימת קוניאק יקר, ישבו מפלצות האדם הללו ועסקו במספרים: כמה רכבות יש להקצות למדינה כבושה זו או אחרת, לצורך הובלת היהודים. כמה גאז ציקלון יש צורך לייצר. כמה לגיונות SS יש להקצות למחנות, וכמה מחנות השמדה נוספים יש להקים על מנת להחיש את “הפתרון הסופי לשאלת יהודי אירופה”.

שעות פתיחה
10:00 – 17:00.
מחירי כניסה
הכניסה חופשית.
דרך הגעה
מטרו: רכבת S לתחנת ואנזה.
דרגו את הפוסט post

כתבות אחרונות

כדי לראות גם
Close
Back to top button