ניו זילנד

ציוד לטרק

ציוד לטרק

שאנחנו יוצאים לטרקים ברחבי העולם יש לקחת ציוד לטרק שיתאים לנו ויענה על הצרכים שלנו בצורה המיטבית
במהלך הטיול.

הבאנו לכם רשימה מלאה להכנת ציוד והתכוננות לטרק שלכם – לגזור ולשמור.

ביגוד ליום ההליכה :

נעלים נוחות, מכנסים נוחים להליכה (עדיף מבד דק שמתייבש במהירות), חולצה מאווררת קצרה (תרמית), חולצה ארוכה, מעיל פליז רצוי מעיל עם הגנת רוח, מעיל ומכנס לגשם,כובע, כפפות .

ללילה:

זוג גרביים נוסף רצוי גרביים חמות, מכנס תרמי / גטקעס / טרנינג , חולצה תרמית לחימום, שק שינה לפחות 5 – COMFORT , מיזרון נוח ללנים באוהל.


גזיה (רק לבקתות שאין בהן גז) ולחובבי הקפה / תה במנוחות ותצפיות לאורך המסלולים, סיר קטן, כף/מזלג/אולר, קצת תבלינים בסיסיים אפשר לקחת בקופסאות ריקות של פילמים או בשקיות קטנות אטומות. מומלץ לקחת גזיה עם הברגה המתחברת לבלון גז של 230 גר’ בלון עם שסתום ביטחון, בלוני נקר בני 190 גר’ קשה יותר להשיג.
ציוד בישול:

  • כוהליה ערכת בישול הפועלת על אלכוהול: הערכה מגיעה עם סירים, אלכוהול ניתן להשיג בקלות,  הבישול טוב ושווה בכל הסיר, הערכה נוחה לבישול ואפשר להרים אתה ארוחות נפלאות, אפשר לקנותה בכל חנות ציוד, ואם רוצים להתפנק אפשר לקנות ערכה המצופה בטפלון. החברה המוכרת ביותר היא turangi. יעיל בגבהים, לא קופא.

ציוד לטרק – ערכת עזרה ראשונה:

מאובזרת היטב, רצוי שיהיו בה גם תרופות אישיות למשך כל הטיול.

  • שקיות חזקות אטומות למים: שנכנסות בתוך התיק כשכבה נוספת, את כל הציוד שמים בתוכה, זו ההגנה הטובה ביותר מפני חדירת מים וגשם (צריך לדאוג לסגור כראוי בחלק העליון).התרמיל אולי יירטב חיצונית אבל התכולה תמיד תישאר יבשה.
  • שקיות פסגור – בכל סופרמרקט, בעמדת הפיצוחים, ישנן שקיות פסגור ב- 4 מידות.מדובר בשקיות טובות ואטומות, המיועדות להכנסת מסמכים, מצלמות, מפות, רישומים כולל יומן, פיצוחים ועוד.

    את השקיות מקבלים בחינם בסופרמרקט, המטייל יכול להשתמש בהן לאחסון מסמכים, ביגוד וכו’.

מקלות הליכה:

הליכה עם מקלות מכוונים מורידה כ 25% עד % 30 מהעומס על הברכיים, הם עוזרים מאוד בעליות וירידות במיוחד באלה התלולות. נסו ותראו.

אוכל:

הוא החלק הבעייתי והכבד בציוד, לכן שווה להשקיע בו עוד מעט כסף ולקנות דברים קלים ומהירי הכנה (למי שפחות מתורגל בסחיבה ובישול).

אם אין לכם בעיה לסחוב משקל כבד – אתם מוזמנים להתפרע בנושא האוכל.

  • ארוחת בוקר:

  • גרנולה או OATS אבקת חלב עם מים מוכיחה עצמה כתחליף חלב מצוין.ארוחת ביניים: שקית פרות יבשים במיוחד צימוקים ושזיפים המוסיפים לגוף סוכר זמין וכך מקלים על ההליכה, אגוזים, בוטנים – כל אלה מומלצים מאוד (אנרגיה).
  • ארוחת צהריים:

  • סנדוויצ’ים עם מה שבא לכם כגון: גבינות, גוש של גבינה צהובה. טוב לכל הארוחות, לא מתקלקל, זול מאוד, מלא סידן וחלבונים. מגיע באריזה של קילו.נקניקים, ריבה או חמאת בוטנים, נשמרים היטב בתנאי הקרירות השוררים ברב הטרקים.
  • ארוחת ערב:

  • שקית של הכנה מהירה (maggie) או מנה חמה, קל משקל ופשוט להכנה, יש לתכנן מנה כפולה מהרגיל, בטיול אוכלים יותר.אבקות מרק בטעמים שונים, יכולים לשמש גם כרוטב לפסטה או לאורז, אפשר להכין פסטה עם תוספות, אורז וכו’, הטעמים בהתאם לחשק. חשוב מאוד לקחת אוכל רזרבי לטרק למקרה חירום.

תנאי מזג האוויר במהלך הטיול עלול להשתנות ולגרום לשהייה של יום נוסף בבקתה, או שפשוט הנוף מדהים והחלטתם להישאר יום נוסף.

להיות רעב בטרק זה אחד הדברים הגרועים ביותר…

שימו לב לכך שחלק מהטרקים מתחילים ממקומות קטנים ולא תמיד תמצאו בהם סופרמרקט עם כל המצרכים הדרושים לטרק, במקומות הקטנים המחירים עולים בצורה בלתי הגיונית.

לכן מומלץ להצטייד בעיר הגדולה הקרובה לטרק, אפילו אם זה יום – יומיים לפני הטרק.

מומלץ:

לקחת אוכל שסודר מראש במנות וארוז בשקיות אטומות לסגירה חוזרת (פסגור).

שקיות לסגירה חוזרת בחינם ניתן לקחת מכל סופרמרקט בלי שום בעיה.

לפי דעתנו חבל על הכסף של ארוחות מוכנות שעולות בסביבות ה-8 דולר, בעוד שקילו אורז עולה דולר אחד בלבד.

2 כוסות אורז מספיקות לארוחת ערב משביעה לזוג (ואנחנו אוכלים הרבה).

מים בטרק :

אנחנו הישראלים, מתורגלים לסחוב ליטרים רבים של מים.

בניו זילנד העניין מעט שונה. פעמים רבות תמצאו מסלולים מרובי נחלים ומפלים עם מים זורמים ובד”כ נקיים ביותר, כך שניתן לסחוב בקבוק של ליטר אחד בלבד, ניתן למלא אותו לאורך הדרך.

אך התמונה הפסטורלית הזו עלולה להטעות מעט ביחס לאיכות המים בניו זילנד.

לאורך שבילי המטיילים קיימים אזורים הנגועים באמבות (Giardia), בהם מוכרחים לטהר את המים.

לכן, לפני כל טרק, מומלץ להתייעץ עם ה- DOC בנוגע לאיכות וניקיון המים ובכל מקרה להסתובב עם טבליות לטיהור מים.

אנא שימו לב, לימדו על ה- didymo והימנעו מלהעביר בין מקורות מים.

 

דרגו את הפוסט post
Back to top button