אטרקציות בניו זילנד

הר טראנאקי – מסלול טיול באיזור ובעיירות הסמוכות ששווה להכיר!

הר טראנאקי

הר טראנאקי – (Mount Egmont & Taranaki) , להר ישנן שני שמות, פסגת ההר מתנשאת לרום של 2518 מטר.

ההר והשמורה נמצא בחוף המערבי מדרום לעיירה ניו-פליימות’ (New – Plymouth), פסגת ההר – החרוט סימטרי ומאוד מרים למעשה בצמוד ללוע ישנו חרוט נוסף המתנשא לרום של 1966 מטר.

למעשה ההר יחסית צעיר “רק” 135,000 שנה. אזור ההר הפך לשמורה כבר בשנת 1900, השמורה מתוחמת ברדיוס של 9.6 ק”מ מהפיסגה. השמור מצויינת במפות כעיגול שבמרכזו ההר.

לא רבים מהמטיילים מגיעים לאזור וזה ממש חבל, אל תוותרו.

בשמורה יש מגוון מסלולי הליכה החל מכאלו בני מספר שעות וכאלו במסלולים הנמשכים מספר ימים. הטיפוס הוא לא קל אך בהחלט שווה את המאמץ.

העיירה ניו-פליימות’ (New – Plymouth) י

ושבת מצפון למרגלות ההר, לחופי הים על כבישים 45 ו 3. היוצאים לטיול בשמורה יכולים להנות מהעיירה הן מתשתיות התיירות והן בכל הקשור להתארגנות לטיול. העיירה מציעה מגוון מקומות לינה, מרכולים, מסעדות, בתי קפה ותחבורה מסודרת, פרטים ניתן לקבל במקומות הלינה ותחנות המידע לתיירים.
עלייה להר ישנן מספר מסלולים העולים להר, פרטים ניתן לקבל בתחנות המידע לתיירים, בסוכנויות הטיולים ומקומות הלינה.

עלייה להר טראנאקי

עלייה מצפון מאזור הנקרא: Oakura, אזור יער רודודנדרון נמצא בין שתי כיפות, הכיפה (פיסגה) קטנה וקודקוד ההר (הכיפה הגדולה) ולכן יש נמכנים אזור זה בשם Pukeiti , באזור אטרקציות צמחיות ונוף השווה ביקור.

עלייה ממזרח השמורה מהעיירה סטרטפורד ((Stratford הנמצאת במפגש הכבישים 3 ו 43.

באזור זה ממוקם גם אתר סקי. נקודת הגישה המסלול היא ב Egmont ומרכז המבקרים, כ 30 דקות נסיעה מניו פלימות.

נוסע דרומה בכביש המס’ 3 לכפר Egmont ופונים ימינה לכביש Egmont.

צפון Egmont הוא בסופו של כביש זה.

 

הערה כביש מס’ 43 היוצא מהעיירה סטראטפורד (Stratford) צפון מזרחה לכיוון כביש מס’ 4 להעיירה טאומארונוי (Taumarunui), הכביש נקרא: הכביש הנעלם (Forgotten World Highway).

הכביש נמשך לאורך כ 280 ק”מ, חלקו סלול וחלקו לא, הנוסעים בו עוברית אזורי נוף מרהיבים, לאורכו של הכביש אין תחנות דלק ולכן יש להצטייד בג’ריקן חרום. מומלץ לצאת עם שני רכבים.

מפלי טאראנקי

נופלים מגובה של כ 20 מטר , המים עוברים וחורצים בלבה עתיקה, יש מסלול טיול בן שעתיים לערך המגיע לתצפית מרשימה על המפלים, לאחר מכן יורדים לברכה הנמצאת לרגלי המפלים.

מערות וואיטומו

מערות וואיטומו (Waitomo Caves) נמצאות על כביש 37 ליד הכפר וואיטומו (Waitomo) מצפון לעיירה ניו-פליימות’ (New – Plymouth), בכפר ישנה תחנת מידע לתיירים בה ניתן לקבל את כל המידע לגבי המערות באזור והמלצות לגבי האטרקטיביות מביניהן.

מערות וואיטומו (Waitomo Caves), הן קבוצת מערות באזור קרסטי, בחלק מהמערות ניתן לראות את תופעת התולעים הזוהרות בצורה מדהימה.

הטיול במערות מאוד אטרקטיבי יש בו שייט בנהר תת קרקעי, יש עליות וירידות בחבלים, סנפלינג, שייט ע”:ג אבובים , מפגש עם התולךעים הזוהרות, מגוון גדול של נטיפים ועוד, מומלץ בחום.

איך מגיעים למערה?

למגיעים מדרום מהעיירה ניו-פליימות’ (New – Plymouth), עולים בכביש מס’ 3 עד לעיירה טה קויטי (Te Kuiti), בעיירה פונים שמאלה על כביש מס’ 30, עימו עולים צפונה עד לכפר Hangatiki ולמפגש עם כביש 37, פונים שמאלה עד לכפר הכפר וואיטומו (Waitomo) והמערות.

לבאים מצפון מאוקלנד יורדים בכביש מס’ 1 עד לעיירה Ngaruawahia ומפגש עם כביש מס’ 39.

המשך דרומה בכביש 39 עד לכפר Hangatiki ולמפגש עם כביש 37, פונים ימינה עד לכפר הכפר וואיטומו (Waitomo) והמערות.

דרגו את הפוסט post

כתבות אחרונות

Back to top button