אטרקציות בניו זילנד

סטיוארט איילנד 

סטיוארט איילנד  (Stewart Island)

סטיוארט איילנד (Stewart Island), האי השלישי בגודלו של ניו זילנד והוא ממוקם כ 30 ק”מ מדרום לאי הדרומי. האי משתרע על שטח של כ – 220 קמ”ר, אורכו כ 64 ק”מ ורוחבו מגיע עד 40 ק”מ, סה”כ כ  700 ק”מ של חופים.

האי מיושב בדלילות ויש בו קצת למעלה מ 20 ק”מ של כבישים, לא ניראה שבשנים הקרובות זה ישתנה, רוב שטח האי הררי והוא בנוי מסלע גרניט וכתוצאה של שחיקתו ישנם חופים בהם החול בצבע אדמדם או שחור, למרות זאת רוב החופים בצבע לבן זהוב.

 ההר הגבוה באי הוא Anglem המתנשא לגובה של 979 מטר.

בגלל מיעוט המתיישבים האי מלא בעלי חיים מאוד מיוחדים.

  הישוב הגדול הוא אובן (Oban ) הממוקם ליד מפרץ פטרסון  (Paterson Inlet)  בגלל שבשטח האי אין טורפים ואפילו לא קטנים התפתחו במקום מגוון ציפורים שאינן חוששות בינהן: פינגווין צהוב העניים, קווי, תוכי הנקרא: קאקאפו, יסעור, אלבטרוס ועוד.  כ 80%  משטח האי הוא פארק לשמור הנקרא: פארק לאומי Rakiura. בשנה ממוצעת יורד גשם ב 275 ימים יש לקחת זאת בחשבון.

הגעה:

בכדי להגיע לאי יש לקחת מעבורת שמזמינים דרך ה- DOC . כרטיס לשני הכיוונים. המעבורת יוצאת מעיירה קטנה בשם בלאף (Bluff), חצי שעת נסיעה מאינוורקרגיל (Invercargill).

משך ההפלגה לאי הוא כשעה. חשוב מאוד להגיע לאי מצוידים בכסף ואוכל כי יש רק סופר קטן שהוא מאוד יקר.

אתרי טיול באי:

  •  ראקיורה טרק (Rakiura Track), טרק מעגלי בן שלושה ימים הנמנה עם הגרייט ווקס (Great Walks) של ניו זילנד. הטרק יוצא מה- DOC שבהאפמון ביי (Halfmoon Bay). רמת הקושי של הטרק קלה עד בינונית והוא מאוד מאוד מסודר וחדש. הבקתות לא גדולות. הטרק עובר בחלק קטן של האי וניתן לעשות מסלולים יותר ארוכים ( מיום אחד ועד 10 ימים).
  • סיור אווירי: לבעלי הממון ניתן להגיע לאי בטיסה וכמו כן לטוס מעל האי, מה שנקרא: סיור אוירי, מרשים אך לא זול.
  • הפלגות סביב האי או לחלק ממפרציו כולל צלילה ושחיה במפרצונים בתוליים.
  • שייט קיאקים
  • סיור טבע: מהעיר אובן (Oban ) יוצעים לסיורי טבע, ישנם סיורים עם דגש על הצמחייה וישם סיורים השמים דגש על בעלי חיים באי, כל סיור וייחודו, חברה מאוד מומלצת היא Ulva עליה קבלנו הרבה תשבחות.

צילום – Khalaan at English Wikipedia

דרגו את הפוסט post

כתבות אחרונות

Back to top button