איטליה

דולומיטים – מסלול מהנה לאיזור הרי הלדולומיטים שאתם חייבים להכיר!

הרי הדולומיטים

אזור הרי הדולומיטים זו קבוצת  רכסי  הרים שנמצאת באיזור צפון איטליה רכסי הדולומיטים מתנשאים לרום של  3000 מטר ויותר.

במערב האזור ממוקמת העיר בולזנו Bolzano))  ובמזרח העיר קורטינה  (cortina d’ampezzo ). הנוף מאוד דרמטי,  רוב גושי הרים מצוקיים, תלולים ומאוד חשופים, הם גבוהים מגובה בו ישנה צמחייה, לעומת זאת המדרונות  הנמוכים יותר מיוערים.

לאורך השבילים  ההרריים  ממוקמים כפריים קטנים העוסקים בחקלאות ומרעה, תושבי הכפרים מאוד ידידותיים ושמחים לקבל את המטיילים העוברים באזור.

בשנים האחרונות יותר ויותר כפריים  עוסקים בתיירות, עם בהשכרת חדרים, מסעדות, חנויות למזכרות, או סתם נהנים לפגוש זרים המטיילים באזור.  בכל הקשור לסידורי לינה, מזון, מידע על האזור ועל אפשרויות הטיול- בהתאם לעונה.

לינה באיזור הדולומיטים

מגוון מקומות הלינה גדול ביותר, בשנים האחרונות עם התפתחות מערכות התיירות הוקמו עשרות בתי מלון וצימרים, חלקם ממוקם לאורך הכבישים באזור ומחוץ לערים וכך נותנים לתייר שקט ומחיר טוב,  כמות המלונות והצימרים הפתוחים תלויה בעונה.

  בעונת הסקי האזור פעיל מאוד, בסתיו הפעילות יחסית קטנה ולכן לעיתים נסגרים בתי מלון לשיפוצים והתארגנות לעונה הבאה.

למרות זאת אין מחסור במקומות לינה גם בתקופות הפחות עמוסות, לינה בצימרים  משתנה בהתאם למיקום הצימר, ככל שהמיקום קרוב לעיר או מרכז תיירות כל עולה המחיר, בשולי העיירות המחיר  לאדם בחדר זוגי עם שירותים צמודים כולל ארוחת בוקר נמוך בעשרות אחוזים מהמחיר בערים.

בחלק מהצימרים יש גם מטבח מסודר לבישול עצמי בערבים.

רצוי מאוד לתכנן ינה בצימר למספר ימים דבר המוזיל את מחיר הלינה ומאפשר ניידות ונוחות.

מקום לינה טוב ליד אורטזי ועמק גרנדה נמצא כ 5 דקות מהעמק ליד הישוב ליין (Laion), ממערב לאורטוזי טלפון ופקס: 0471796762 , כתובת: ( S.Pietro/Laion 29/A (BZ
צירפנו לכם עוד כמה הטבות ללינה באזור של בוקינג עם הנחות בלעדיות לאתר בוקיט!



Booking.com

מזון :

 בעיירות ובאתרי הסקי ניתן למצוא מסעדות רבות. כמו כן, בערים ישנם מרכולים בהם ניתן להצטייד במזון ושתייה לקראת הליכה רגלית, או רכיבה על אופניים.

יש לשים לב, רוב המרכולים  נסגרים בשעה 19:00, בקיץ בשעה זו עדיין יש אור מה שגורם לתיירים לא לשים לב לשעה ולהגיע למרכולים לאחר שעות הסגירה.

7 הרי הדולומיטים שצריך להכיר

הדולומיטים מורכבים משבע קבוצות:

– קבוצת Sesvenna עם הפסגה הגבוהה ביותר שלה Piz Boè;

– קבוצת Rosengarten עם הפסגה הגבוהה ביותר שלה Piz Bernina;

– קבוצת Tofane עם הפסגה הגבוהה ביותר שלה Piz Cengalo;

– קבוצת Croda da Lago עם הפסגה הגבוהה ביותר שלה Croda da Lago;

– ה-Pale di San Mart

בעוד שהרי הדולומיטים הם רכס הרים המשותף בין איטליה לאוסטריה, הצד האיטלקי הוא זה שלוקח את רוב תשומת הלב. הסיבה לכך היא שיש בה נופים מגוונים יותר ופסגות גבוהות יותר.

תושבי האזור:

הם בעלי זיקה תרבותית לאוסטריה, השכנה מצפון, בעבר אזור הדולומיטים היה תחת שלטון אוסטרי ועד היום תושבי האזור דוברים איטלקית וגרמנית. השילוט בדרכים כתוב בשתי השפות כך שכל אחד מתושבי האזור יוכל להבינם.

דולומיטים מסלול טיול מומלץ

הכבישים באזור די צרים, בקיץ האזור מלא רוכבי אופנים, יש כבוד לרוכבים והם קודמים לכל, הם החשובים על הכביש, עקיפת רוכב תעשה אך ורק עם הכביש פנוי. הכבישים ומעברי ההרים (הפסים) משולטים היטב, מי שמעוניין יכול לרכוש מפות שבילים עדכניות, את המפות רוכשים בתחנות המידע לתיירים וחנויות לספרים ועיתונים.

ניתן לטייל עם רכב פרטי או בתחבורה ציבורית המגיעה לכל פינה, ישנו מגוון גדול של מסלולי טיול רגליים וניתן להתאימן למטייל ע”פ צרכיו כולל טיולי משפחות עם ילדים.

מגוון המסלולים הרגליים גדול ישנם מסלולים קצרים של שעה ויותר או מסלולים ארוכים יותר הנמשכים על מספר שעות ואף מספר ימים, כל אחד על פי רצונו ועל פי יכולתו.

למטיילים ברכב מומלץ לבחור “‘בדרכים צדדיות”‘, הנופים מרשימים ביותר ומאפשר מעבר בעיירות וכפרים ציוריים. לעיתים מומלץ לעבור באותו כביש (צדדי) פעמים ביום, בבוקר ואחה”צ, המראות והצבעים שונים ומאוד מרשימים.

רכבלים  בכל אתרי הסקי והאטרקציות פועלים רכבלים, בחורף הם משמשים את גולשי הסקי ובעונות שאין בהן שלג את המטיילים הפוקדים את האזור, ליד כל תחנת רכבל יש מסעדה או בית קפה קטן, בדרך כלל רכבלים פועלים בעונות הטיולים משעה 08:30 ועד 17:00.

לבאים ממינכן מומלץ להגיע בנסיעה ישירה (כ 320 ק”מ בכביש המהיר) לאזור עמק גרדנה (gardena)  והעיירה אורטזי (ortisei) ובו להתארגן לשהות וטיולים.

יש לבדוק בעת קבלת הרכב שאין בעיה להיכנס עימו לאיטליה, זכרו שבכביש אגרה משלמים (כמו אצלנו בכביש 6 ) בד”כ ניתן לנסוע בכביש המקביל לכביש האגרה, מהירות הנסיעה אמנם איטית יותר, אך הנוף והכניסה לעיירות מפצים.

הערות כלליות

מיכלי  גז חד פעמיים  – הן  נקר והן שסתום, ניתן להשיג בחנויות ספורט ויש  כאלה הרבה.

מקלות הליכה – מקלים מאד על ההליכה בהרים, במיוחד במסלולים הקשים. ניתן לרכוש בכפרים במחירים טובים (יחסית למחירים בארץ).

תחנות המידע (Information) –  ניתן לקבל מפות שבילים ומידע עדכני לגבי אפשרויות הטיול באזור. מפות ניתן לרכוש בחנויות ספורט, ספרים וטבק.

טלפונים ציבוריים  יש בשפע.

אוטובוסים ציבוריים המגיעים לכל יעד והאפשרויות רבות…

דולומיטים מזג אוויר ועונה מומלצת לטיול

בכל עונה מזג האוויר שונה,  התארגנות מתאימה מאפשרת טיולים בכל ימות השנה.

בחורף  עיקר המערכות פועלות למטרות סקי.

בקתות ההרים המשמשות ללינה והסעדה במיוחד עבור טרקרים הפוקדים את האזור, בעונה זו הרכסים מושלגים ומאוד קר ולעיתים מסוכן, יש להתארגן עם לבוש חם ואמצעי הישרדות בסיסיים.

באביב ובקיץ –   עונה מאוד טובה , מזג האוויר נוח, בשעות היום לא קר והראות בדרך כלל טובה, חלק מהרכסים עדיין מושלגים והפריחה בשיאה.

זו עונה נוחה לטיולים רגליים של מספר ימים, הבקתות הנמצאות לאורך נתיבי ההליכה משמשות כמקום לינה והסעדה נוח ובטוח. האזור מציע מבחר גדול של מסלולי הליכה נהדרים, באורכים שונים.

גם “‘רכיבה באופניים”‘ מומלצת בעונות אלו וכמובן תמיד ניתן סתם להגיע ברכב למקום יפה וליהנות מהנוף ומזג האוויר.

סתיו – האזור מציע צבעים נהדרים של שלכת ובמקרים רבים גם מזג אוויר טוב. מזג האוויר עשוי להשתנות במהירות גם בקיץ, ולכן כדאי להתארגן לכל מצב, רצוי לקחת שכמיות גשם וביגוד חם.

בעונה זו ניתן לעשות מסלולי הליכה קצרים, ממספר שעות ועד יום הליכה מלא, ללא לינה בבקתות ההרים (חלקן נסגרות בתחילת אוקטובר). לדעתי הטיול בעונה זו הוא מיוחד. נופי השלכת מהפנטים ביופיים, אין עומס תיירים  והמחירים יורדים.

אמנם מלונות רבים סגורים בעונה זו, למרות זאת תמיד ניתן למצוא צימר או מלון שיארח אתכם.

מסלולי טיול מומלצים באזור

כללי: הטיול באזור הדולומיטים מחייב לפחות 4 – 5 ימים , מי שיכול לתכנן שהות של עד שבועיים באזור
יהנה מכל רגע ויצליח לספוג ולהנות מהמגוון העצום שהאזור יכול להציע. אין זה חשוב היכן
מתחילים והיכן מסיימים. הכל יפה וניתן ללון ולאכול בכל מקום. ככלל, כל הכבישים באזור יפים ומומלצים.



Booking.com

דרגו את הפוסט post

כתבות אחרונות

Back to top button