איטליהעמק גרדנה

עמק גרדנה – מסלול טיול מומלץ ואיפה כדאי לכם להתחיל את הטיול.

עמק גרדנה

עמק גרדנה הפך להיות בשנים האחרונות אחד האתרים המתויירים ביותר באיזור צפון איטליה, יש
מסלול נהדר שמומלץ להתחיל בו את הטיול במידה ואנחנו מגיעים לאיזור, הבאנו לכם את כל המידע
על המסלול, מה יש לעשות במהלכו ואיפה גם אפשר לנשנש משהו.

מידע כללי על העמק

עמק גרדנה (val gardena)  נמצא מצפון מזרח לעיר בולזנו (Bolzano) זהו עמק יפיפה המהווה את מוקד הטיול באזור הדולומיטים, לאורכו של העמק ישנן מספר עיירות שרוב תושביהן מתפרנסים מתיירות, בחורף תיירות סקי ובאביב, הקיץ והסתיו תיירות רוכבי אופנים ותיירות מטיילים,.

העיירה המרכזית בעמק היא אורטזי (Ortisei) את העמק חוצה כביש 242 העולה לפסו די סלע (pso di sella ), במעבר ההרים ישנה מסעדה גדולה ורכבל העולה בתלילות, הקרונות הן קרונות עמידה ומיועדים לגולשים, הנוף מרשים ומהפיסגה ישנם מגוון מסלולי טיול.

העמק הוא הבסיס לכל הטיולים באזור,בעיירות לאורכו ישנם צימרים ומלונות, מסעדות ומרכולים, תחנת מידע לתיירים, תחבורה ציבורית ושפע חנויות המציעות ציוד ואביזרים לטיולים באזור.

מומלץ להסתובב בעירות ולהכנס לחנויות המוכרות תבליטי עץ יפיפיים, בדרך כלל מאחור ישנה נגריה קטנה בה עובד האומן, ניתן להיכנס ולחזות בעבודתו.

מי שמעוניין ניתן למצוא צימרים מחוץ לעיירות, המחירים נמוכים יותר והתנאים הרבה פעמים יותר טובים.

כביש S-48

כביש S-48היוצא מכביש S-12 המחבר את טרנטו (Trento) ובולזנו (bolzano) זהו  ציר מאוד מומלץ לתחילת הטיול באזור. הנוף מהכביש מרשים ביותר, בדרך חולפים על פני עיירות רבות חלקן מהוות נקודת יציאה לטיולים באזור,  חלק מהמסלולים קצרים ומאפשרים טיול התרעננות של שעתים שלוש, מסביב הרים המתנשאים מכל עבר.

ברוב הכפרים והעיירות  ניתן ללון או סתם לעצור לאכול משהו. קטע נוסף בכביש S-48  המחבר את קאנזי (canazei ) עם קורטינה (cortina d’ampezzo) נחשב לאחד הקטעים המרשימים באזור, יש המגדרים קטע זה כחובה לכל מטייל באזור.

הכביש עובר בשני מעברי הרים והנוף מדהים ומאד מייצג את אזור הדולומיטים.

עמק גרדנה שורה תחתונה

זה אחד המקומות היפים ביותר בצפון איטליה ולא סתם רוב האזרחים שמה מתפרנסים מתיירות, יש מגוון רחב של סוגי טיוליום, מטיול אופניים ועד טיול רגלי מהנה ואפילו גלישה, מסלול חובה בצפון איטיליה!

בנוסף צירפנו לכם מלונות מומלצים באזור ששווה להכיר!


Booking.com

 

מקור תמונה ראשית Steffen Ramsaier

4.9/5 - 16 {הצבעות}

כתבות אחרונות

Back to top button