צפון צרפת

בלואה – מידע למטייל, אטרקציות וכל מה שצריך לדעת על העיר הצרפתית!

בלואה (Blois) נחשבת לאחת הערים המיוחדות באיזור הלואר ויש בתוכה מגוון רחב של אטרקציות ואתרי טיול מעולים.

יש בתוכה גם היסטוריה שמתחברת לעם היהודי ולמורשת שלו, ליקטנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על העיר המיוחדת.

אטרקציות בבלואה

יש מכמה מקומות ששווה לבקר בהם בעיר ונחשבים לחובה.

‪France Terroir‬‬ 

מתחם הקניות של העיר שמציע שלל תוצרות מקומיות, פינות ישיבה ויינות מועלים.

‪Visites et Secrets‬

סיור מיוחד בעיר של חברה שמציעה מדריך דובר אנגלית שלוקח אתכם למקומות היסטוריים בעיר, לטעום טעמים מיוחדים של אוכל, שייט בנהר, סרטים ועוד.. מומלץ לכל מי שמגיע לטיול בעיר!

מוזיאונים

בעיר יש שלל מוזיאונים מעניינים שמציגים את העיר בשיא גדולתה בתחילת המאה ה-14 וגם חלק מציגים את יהדות העיר.

מידע היסטורי על העיר

היום יכולה להיחשב בתור בירת עמק הלואר. העיר שימשה מקום משכן עיקרי למלכי צרפת מהמאה ה-13 ועד המאה ה-17, כאשר העתיק לואי ה-14 את מרכז הכובד לוורסאי שעל יד פריס.

נקודת המוקד המרכזית לביקור בעיר היא הארמון המלכותי, המתנוסס בקצהו של צוק צפונית לנהר. ריבוי הסגנונות בארמון מעיד על ההיסטוריה הממושכת שלו. אחת הפרשות המעניינות הכרוכות בארמון זה היא פרשת עלילת הדם שהעליל הרוזן המקומי של בלוא על יהודי העיר בשנת 1171.

היהודים הואשמו בהריגת ילד נוצרי והשלכתו לנהר, למרות שלא נמצאה גופה ולא נעלם ילד. הרוזן עשה זאת כדי לסגור חשבונות עם יהודיה אחת שהיתה בעבר פילגשו והמשיכה ללחוץ עליו. 31 יהודים הועלו בעקבות העלילה על המוקד.

המלך לואי השביעי, שישב בארמון בלוא, היה באותו זמן בפריס, ומשלחת יהודית הגיעה אליו מחשש שמא יתפשטו העלילות. המלך הכריז באופן חד משמעי שלא היו דברים מעולם, לא דם ולא רצח.

עוד פרשה הכרוכה בארמון זה היא פרשת רציחתו האכזרית של הדוכס דה גיז בשנת 1588. יש בארמון חיזיון אור-קולי שבו סוקרים את כל האירועים האלה ועוד רבים אחרים.

לינה בבלואה

בעיר יש שלל מלונות וחדרים להשכרה במחירים אטרקטיביים במיוחד, הבאנו לכם את רשימת המקומות המומלצים ללינה בעיר על ידי בוקינג עם דילים ייחודיים בקישור המצורף:
Booking.com

5/5 - 13 {הצבעות}

כתבות אחרונות

Back to top button