צפון צרפת

בורג-אן-ברס – אטרקציות ואתר טיול בעיר שיושבת על הרי יורה!

בורג-אן-ברס –  העיר שוכנת למרגלות המערביים של הרי היורה, על הגדה השמאלית של Reyssouze, יובל של סון, צפונית מזרחית לליון.
המבנה העיקרי הוא כנסיית נוטרדאם Cathédrale Notre-Dame-de-l’Annonciation (המאה ה-16), החזית בסגנון הרנסאנס; חלקים אחרים של הכנסייה הם בסגנון גותי. מבני ציבור אחרים, לרבות משטרת המחוז הנאה, הם מודרניים.

בכנסייה של Brou, פרבר של Bourg-en-Bresse, יש עניין אמנותי רב. מרגריט דה בורבון, אשתו של פיליפ השני של סבוי, התכוונה להקים מנזר במקום, אך נפטרה לפני הביצוע.

הכנסייה נבנתה בתחילת המאה ה-16 על ידי בתה מרגריט של אוסטריה, אשתו של פיליפ היפה מסבוי, לזכרו של בעלה. החזית מקושטת בהידור, אבל העניין העיקרי טמון ביצירות האמנות בפנים משנת 1532.

החשובים ביותר הם מאוזוליאום עם שלושה פסלי שיש של מרגריט דה בורבון, פיליפ היפה ומרגריט של אוסטריה.

יצירות מופת יוצאות דופן. כל קבר נושא שתי דמויות: האחת לבושה ומהודרת בהופעתה בחייה, והשנייה דלת לבוש, יחפה וצנועה, בהופעתה לאחר המוות.

הסוד המיוחד של העיר

העיר ידועה בעיקר בשל התמחותה בענף הלול ובגידול תרנגולות למאכל. “עוף נוסח בורג” הוא מאכל ידוע בצרפת.

כל מי שעובר בעיר מרגיש מחוייב לטעום את העוף הידוע שלה, אשר מוגש כאן בכל אחת מהמסעדות, שגם טורחות לקשט את עצמן בפסלי תרנגולות ובעיטורים מחיי הלול.

היסטוריה

התגלו בה שרידים רומים, אך מעט מאוד ידוע על ההיסטוריה המוקדמת שלה. עלתה לדרגת עיר חופשית בשנת 1250. בתחילת המאה ה-15 נבחרה על ידי דוכסי סבוי כעיר הראשי של המחוז.1535-1536 עברה לצרפת, במהלך הפלישה הצרפתית של סבוי, אך הוחזרה לדוכס פיליפ עמנואל בשנת 1559. הדוכס מאוחר יותר בנה מבצר חזק, אשר לאחר מכן עמד שישה חודשים במצור על ידי החיילים של הנרי הרביעי. בשנת 1814 התנגדו התושבים, למרות מצבה הגרוע של החומה לאוסטרים, שניסו לבזוז את העיר.

דרגו את הפוסט post

כתבות אחרונות

Back to top button