פריז

פר לשז – מידע למטייל בבית הקברות וטיפים שחייב להכיר באיזור !

בית הקברות פר לשז

פר לשז – לאשז היה הכומר המוודה של המלך לואי ה-14. במאה ה-17 יזם את בנייתם של מספר מבני ציבור מרשימים שלידם הוקם פארק גדול ועשיר.

בראשית המאה ה-19 החליטה עיריית פריס להקים בפארק בית קברות, וכדי “למשוך” אליו “לקוחות” קברו בו בטקס חגיגי את שרידי עצמותיהם של המחזאי מולייר ושל ממשל המשלים לה-פונטיין.

בית הקברות הפך להיות מפורסם ומקובל, ונקברו בו מספר רב של ידוענים, המושכים לביקור קהל גדול של תיירים וסקרנים.

גם הנקודה היהודית בולטת בבית הקברות הזה. הרבה קברים של יהודים, המעוטרים במגיני דויד, ובמצבות כתובות בעברית.

באחת מפינות בית הקברות ניצבת אנדרטה גדולה כתובה עברית ל-200 אלף היהודים שנספו במחנה ההשמדה מטהאוזן שעל שפת הדנובה באוסטריה. על אחת המצבות יד יד זכרון לבן משפחה שנספה באושוויץ.

הקברים

נוסף לשניים הראשונים, קבורים כאן בין היתר גם הסופר הנודע בלזאק, הקומפוזיטור הפולני שחי את שנותיו האחרונות בפריס, שופן.

המשורר גיום אפולינר, השחקנית היהודיה-צרפתיה שרה ברנאר, מרסל פרוסט – אינטלקטואל, סופר ומבקר צרפתי, הידוע ביותר כמחברו של הספר “בעקבות הזמן האבוד”, הזמרת האהובה שכונתה “האנקור” – אדית פיאף, המלחין של האופרה האהובה “כרמן”- ג’ורג’ ביזה, מריה קאלאס, זמרת האופרה הידועה, שמפוליון הארכיאולוג והחוקר שפיענח את כתב החרטומים, המלחין לואיג’י כרוביני, הסופרת הצרפתיה קולט, הקריקטוריסט והצייר העוקצני אונורה דומייה, ושני הציירים הנודעים לא פחות – דויד ודלקרואה.

וגם הצייר האימפרסיוניסט קמיל פיסארו, הבונה הגדול של פריס – אוסמן, המלחין רוסיני שכתב את “הספר מסביליה”, הבנקאי היהודי ג’ימס דה רוטשילד, אוסקר ויילד הסופר האנגלי הנודע, וצמד השחקנים האהוב סימון סינורה ואיב מונטאן, החולקים קבר משותף ומצבה משותפת.

צעירים באים לפקוד בעיקר את קברו של ג’ים מוריסון, כוכב להקת “הדלתות” שמת בפריס ממנת יתר.

טיפים למטייל בפר לשז

כדי להתמצא בין הקברים ולמצוא את המפורסמים צריך להצטייד במפת בית הקברות. הזהרו מבעלי הקיוסקים השוכנים סמוך לפתח בית הקברות, אלה, בראותם תיירים, מוכרים להם מפה משוכפלת במחיר מופרז.

שעות פתיחה
ב’ – ו’ 08:00 – 17.30 (חורף), 07:30 – 18.00 (קיץ), שבת 08.30 – 17.30, א’ 09:00 – 17:30.
כתובת
רחוב Rue de la Roquette
דרך הגעה
מטרו: Pere Lachaise או Gambetta
דרגו את הפוסט post

כתבות אחרונות

כדי לראות גם
Close
Back to top button