פריז

מארה – מידע למטייל באיזור המיוחד בפריז שאסור לכם לפספס!

אזור המארה שוכן ברבעים השלישי והרביעי של פריז. בעבר היה ידוע כמרכז אצולה, והתפתח בשל קרבתו ללובר, וכיום מוכר כאזור יהודי. מארה משמעותו ביצה – המקום היה אזור ביצות שיובשו, ובמאה ה-14 החל להתפתח והפך להיות אזור אריסטוקרטי במאה ה-17.

התגוררו כאן עשירי העיר, שבתיהם גדולי המימדים מוכרים כאוטל (hotel). במאה ה-17 נבנו בתי אצולה עם חצרות פנימיות לכיכרות ולסוסים, וגינות חמד מטופחות ופרטיות, הנסתרות מעין כל. במאה ה-18 עברו אנשי האצולה לסן ז’רמן, והאזור הוזנח והתפורר.

בשנות השישים של המאה ה-20 פעל הסופר אנדרה מאלרו, שר התרבות בתקופת הגנרל דה גול, כדי להציל את המקום, והודיע שאין להרוס, לשנות או לשפץ את מבניו בדרך שתפגום באופיים המקורי. הוא שיפץ, שחזר והשיב לאזור את זוהרו מימים עברו.

סיור ברובע

ברובע ניתן לראות בתים מהמאה ה-14 – בית מס’ 3 ברחוב וולטה למשל. הבית ברחוב מונמורנסי מס’ 51 הוא משנת 1407, והוא בית האלכימאי ניקולא פלמל (Flamel).

האזור אוכלס בחנויות, גלריות ובבוטיקים קטנים, מסעדות ובתי קפה המושכים אליהם תיירים ותושבי העיר פריס. במארה יש המון אטרקציות: פלאס דה ווז’ המרשימה בצורתה המרובעת ובמבניה המיוחדים, כמו בית ויקטור הוגו, מחבר “עלובי החיים”, שהתגורר בבית מספר 6 וכיום הוא משמש כמוזיאון המציג את יצירותיו וחייו, ואפילו בית כנסת ווז’, המשקיף מהקומה השנייה על הכיכר. ברחוב טורנל הסמוך נמצא בית כנסת נוסף בשם טורנל (Synagogue des Tournelles).

אוטל דה סולי (Hotel de Sully) הוא מבנה רנסנסי שבו חצר מטופחת וחממה. אוטל דה לאמואניו (Hotel d’Angouleme Lamoignon), שנבנה בשנת 1584 וכיום משמש את הספרייה ההיסטורית של פריז.

מוזיאון קוניאק-ז’יי (Musee Cognacq-Jay), המכיל אוסף רהיטים מיוחד מהמאה ה-18.

רו דה פראן-בורז’ואה (Rue des Francs-Bourgeois), משנת 1334. מוזיאון קארנאבאלה (Carnavalet), המתמחה בתקופה הפרהיסטורית והגאלו-רומית בתולדות פריס.

מוזיאון פיקאסו, המכיל אוספים מיצירותיו (סגור לרגל שיפוצים עד 2011), המבנה מהמאה ה-17 – הבית שימש אדם עשיר שגבה מס מלח.

בלב הרובע, ברחוב רוזייר (Rue des Rosiers) נמצא האזור היהודי – מבנים מהמאה ה-18, המשמשים כחנויות יוקרתיות, בתי קפה ומסעדות. באזור יש חנויות ספרים בעברית, בשר ומזון כשר.
ניתן לאכול במקום פאלאפל, שווארמה ואוכל יהודי (בשבתות וחגים המקום שומם).

דרך הגעה
מטרו: Hotel de Ville, St. Paul.
תחנות: Bastille ו-Chemin-Vert.
אוטובוס: 20, 29, 65, 69, 76, 96.

מלונות באזור המארה בפריז

האזור נחשב לפופלארי במיוחד ללינה ויש בו שלל מלונות מומלצים עקב קרבתו למרכזי קניות ואוכל, הבאנו לכם 6 המלצות ללינה באזור המארה על ידי בוקינג ועם דילים מיוחדים מאוד!
Booking.com


מקור צילום האיזור היהודי במראה – Andrea Schaffer

5/5 - 12 {הצבעות}

כתבות אחרונות

כדי לראות גם
Close
Back to top button