פריז

בית הקברות מונפרנאס – האטרקציה שכדאי לכם להכיר בפריז!

בית הקברות מונפרנאס – בית קברות מפואר ומטופח, עם גינון נפלא ופסלים בין הפרחים.

חלק מהמצבות עצמן הן יצירות אמנות ידועות כגון הפסל על קברו של הפסל ברנקוזי. במונפרנאס קבורים יוצרים רבים, ביניהם אפשר למצוא את הקומפוזיטור הצרפתי קמי סן-סנס (Camille Saint-Saens), שהחל ליצור בגיל שבע, לאחר שחיבר מספר קטעים הוא החל ללמוד הלחנה והתפרסם כילד פלא. כשהיה בן 11, הוא ניגן קונצ’רטים לפסנתר, וזכר את התווים שלהם בעל-פה. יצירותיו “מות הברבור” ו”קרנבל החיות” מושמעות לרוב וכך גם האופרה הידועה שלו, “שמשון ודלילה”.

מי המפורסמים שקבורים בו ?

עוד קבורים כאן היוצרים גי דה מופסן (Guy de Maupassant), הידוע בסיפוריו הקצרים. שרל בודלר המשורר, סמואל בקט המחזאי, ז’אן פייר רמפל, החלילן הוירטואוז, ג’יין סיברג, שחקנית הקולנוע, חיים סוטין הצייר היהודי-צרפתי, ז’אן פול סארטר (Jean-Paul Sartre), הפילוסוף החשוב והוגה האקזיסטנציאליזם קבור ביחד עם חברתו לחיים סימון דה-בובואר (Simone de Beauvoir), הסופרת והפמיניסטית.

מיצגי קבורה שאסור לפספס באיזור של הקבר

מרגרט דיראס הסופרת, אלפרד דרייפוס (Alfred Dreyfus) קבור בבית הקברות הזה לא הרחק מהפרקליט שהגן עליו במשפט, לאבורי. שרל גרנייה, הארכיטקט של אופרה גרנייה. המחזאי יוג’ין יונסקו.

חובבי הקולנוע ימהרו לפקוד את קברו של אנרי לנגלואה (Henri Langlois), האדם שהקים את הסינמטק הצרפתי והיה אחת הדמויות המשמעותיות ביותר בהתפתחותו של הקולנוע הצרפתי בבשנות החמישים, שהובילו לפריצתו של “הגל החדש” בקולנוע הצרפתי.
במקום מתקיים גם סיור מודרך בן שעתיים. חייבים להצטייד במפות כדי למצוא משהו. שומר בית הקברות מתחיל לצלצל בפעמון גדול בשעת הסגירה ומזעיק את כל האנשים החוצה.

שעות פתיחה
ב’ – ו’ 08:00 – 18:00 (בקיץ), 08:00 – 17:30 (בחורף), שבת 08:30 – 17:30, א’ 09:00 – 17:30.
כתובת
Bd. Edgar-Quinet 3 פריז

 

צילום התמונה מבית הקברות, הצלם Pedro Cambra מאתר מווקימדיה

דרגו את הפוסט post

כתבות אחרונות

כדי לראות גם
Close
Back to top button