לונדון

מוזיאון ויקטוריה ואלברט לונדון

מוזיאון ויקטוריה ואלברט (Victoria and Albert Museum) , הידוע גם בשמו המקוצר V&A, הוא המוזיאון הלאומי הבריטי לאמנות ועיצוב, מתמחה בעיצוב מוצרים מבחינה אסתטית ופונקציונלית.

המוזיאון הוא חוויה לעיניים והכניסה אליו חופשית. המוזיאון הוקם בשנת 1852 בשם “מוזיאון דרום קנזינגטון”. הוא פרי יוזמתו של הנסיך אלברט, בעלה של המלכה ויקטוריה, והוא נקרא בראשיתו על שם ההמוזיאון נבנה בסגנון אדוארדיאני ויקטוריאני.

חזיתו עוצבה ונבנתה בשנת 1908 על ידי אסטון וב. הוא נחשב לגדול מסוגו בעולם, עם למעלה מארבעה מיליון פריטים ב-145 גלריות, המציגות תערוכות אמנות שונות מכל התקופות.

רוב הפריטים והאוספים מגיעים מתרומות וירושות, שנאספו עם השנים.

מה רואים ?

בכניסה למוזיאון, במבואה, משתלשלת מנורת צ’יהולי צבעונית ומרשימה ממרכזה של כיפה מוארת, ומאחוריה נמצאת חנות המוזיאון, המציעה שפע מתנות מעוצבות להפליא וספרים הסוקרים תקופות בעיצוב וביצירה.

במוזיאון יש אולמות שונים, ששמם מעיד על תכולתם: אולם יפני, אולם סיני, אולם איסלמי מרשים ועשיר בכלים ושטיחים המעוטרים בערבסקות ובעושר רב, אולם רנסנס איטלקי, המוביל אל אולמות גמבל, מוריס ופוינטר ואולם על שם פרנק לויד רייט.

באגף הנרי קול יש מסעדה ואפשר לנפוש בה מאינסוף המוצגים שמציע המוזיאון.

האוספים מדהימים ומרתקים, וקשה לראות את כולם בפעם אחת – עבודות ויטראז’, נברשות, שטיחים, אריגים, תגליפים, רישומים, תמונות, פסלים, כלי חרס, כלי חרסינה, כלי מתכת, ריהוט ועוד.

שעות פתיחה כתובת ומחירים

שעות פתיחה
10:00 – 17:45. יום ד’ 10:00 – 22:00. כל יום נערכים סיורים מודרכים.
מחירי כניסה
הכניסה חופשית.
כתובת
Cromwell Road
2RL. בשכונת קנזינגטון, ברובע קנזינטון וצ’לסי.
2/5 - 1 {הצבעות}

כתבות אחרונות

כדי לראות גם
Close
Back to top button