סיגישורה

סיגישוארה

סיגישוארה רומניה

סיגישוארה היא עיירה קטנה ברומניה. הוא מיושב עוד מהתקופה הדאקית ומאמינים שהרומאים בנו מבצר על גבעה המשקיפה על העיירה.

העיירה הוזכרה לראשונה במסמך משנת 1476, כאשר ולאד השלישי דרקולה (המשפד) העניק לה זכויות עיר. פירוש שמו של סיגישוארה הוא ‘המצודה’ ברומנית וניתן לה על ידי ולאד השלישי דרקולה עצמו, שהתרשם מיכולת ההגנה שלה ומהעובדה שאי אפשר לכבוש אותה ללא כוח ארטילרי.

בשנת 1660 הפכה סיגישוארה לחלק מטרנסילבניה לאחר הסכם בין המלך ג’ון השני זיגיסמונד מפולין לבין הנסיך ג’ורג’ השני רקוצ’י מטרנסילבניה.

אטרקציות וטיול בסיגישוארה

 הביקור בעיר מתרכז בסיור בעיר העתיקה, הכניסה למתחם העיר בשער מוגן, ומגדל שמירה גבוה.

 תחילת הביקור במגדל הפעמון, במגדל ישנו מוזיאון מעניין המציג כלי עבודה שונים ע”פ הגילדות שפעלו בעיר, גילדה היא איגוד מקצועי של בעלי מלאכה באותו עיסוק, לכל גילדה היה אזור מוגדר ומגדל שמירה מבוצר.

במוזיאון מוצגים כלי עבודה של הגילדות השונות וביניהם: רופאים, נפחים, בורסקאים, אמנים ועוד. הסיור במגדל מאפשר עלייה לראש המגדל מבט על מנגנון השעון ותצפית יפה על העיר, הכניסה בתשלום ומי שרוצה לצלם במוזיאון אמור לשלם גם עבור הצילום.

ליד המגדל רחבה עם ספסלים, רוכלים ליד דוכני מזכרות ונקודות מבט יפה לעיר, בסיור בעיר עוברים ליד הבית בו נולד דרקולה (ע”פ המסורת), מתחמי הגילדות והמגדלים ועוד. שירותים  בתשלום נמצאים ליד ביתו של דרקולה.

אזור המצודה, האזור העתיק של העיירה, הוכרז על ידי אונסק”ו כאתר מורשת עולמית ולמי שמחפש
מזכרות אומנותיות זה המקום.

מי שמעוניין יכול לצאת לטיול יום ברכסים והיערות באזור העיירה.

הגעה: זו עיירה קטנה, הנמצאת כ- 3 שעות נסיעה ברכבת מסיביו.

 המוזיאון הפתוח לאתנוגרפיה

המוזיאון הפתוח לאתנוגרפיה, מוזיאון שהוא בעצם פארק גדול ירוק ומטופח המציג את צורות החיים והבניה של הכפריים מכל מחוז ברומניה.

לאורך השבילים יש בקתות , תחנות רוח ושאר מבנים מיוחדים שנבנו בדיוק כפי שהיו לפני מאות שנים.

הגשם לא מפסיק לרדת לכן מומלץ לבדוק תחזיות מז”א באינטרנט ובמרכז מידע לתיירים.

סיגישוארה מלונות

בסיגישוארה יש מגוון רחב של מלונות ולינה ובתי אירוח, לילה במלון 5 כוכבים בשיא העונה יגיע למחיר של 400-600 ש”ח, ניתן גם למצוא חדרי אירוח ומלונות של 4 כוכבים שהם לא רעים בכלל בטווח מחירים של 15-300 ש”ח לילה, חשוב לציין שעדיף לא להשוות את הסטנדרטים של המלונות ברומניה לישראל, הטיפש שלנו זה תמיד להוריד כוכב אחד ממה שהמלון באמת, כלומר מלון 5 כוכבים ברומניה בדרך כלל ירגיש לנו כמו 4 כוכבים בארץ (לא בכל המקרים) הבאנו לכם כמה דילים שווים במיוחד דרך מנוע החיפוש של בוקינג:
Booking.com


קניות בסיגישוארה

בעיר אפשר למצוא שלל חנויות רחוב קטנות, כמו כן יש את אחד הקניונים הגדולים ברומניה בעיר זו:

קניון סיגישוארה, רומניה. שטחו כולל של 18,000 מ”ר והוא אחד ממרכזי הקניות המקורה הגדולים בארץ.

הוא מציע מגוון רחב של חנויות ושירותים לרבות סופרמרקט, מסעדות, רשתות מזון מהיר כמו מקדונלד’ס ו-KFC, כמו גם אפשרויות בילוי כגון קולנוע IMAX.

שורה תחתונה

העיר מכילה מגוון רחב של אתרי בילוי, פאבים ומקומות אומנתיים, בין אם זה טיול זוגי לרומניה או
טיול משפחתי, כל אחד ממכם ימצא מה לעשות בעיר – ואנחנו כמובן ממליצים!

סיגישוארה והסביבה

העיר עדיין שומרת על המיסתורין הקדום, היא מוקפת בגבעות, ובתחומה מצודה מתקופת ימי הביניים. תשעת המגדלים שסבבו את חומותיה עדין קיימים, ונשתמרו להפליא. בפיאצה מוזיאולוי (Muzeului) עומד מגדל שעון, המגדל נבנה במאה ה-14, והשעון נוסף אליו בשנת 1648. המגדל משמש כמוזיאון, עם תצוגה מעניינת של תצלומים מהתקופה שלפני מלחמת העולם הראשונה, ודגם של העיר. בתצפית מהמגדל ניתן לצפות בנופי העיר היפה.

עוד בעיר כנסיית השעון הדומיניקני, שבשנת 1566 הוסבה לכנסיה הלותרנית הראשית של הסאקסונים, וכמובן, בית הולדתו של ולאד צפש המכונה דרקולה. צפש נולד בשנת 1431, חי בעיר כארבע שנים, וביתו משמש כיום כמסעדה. בתוך החומות עוברים רחובות תלולים מרוצפי אבנים, שלאורכם בתי איכרים, וכנסיות שנשתמרו להפליא. דרך מעבר מיוחד הבנוי מעץ, ניתן לטפס על המדרגות המובילות אל הכנסיה הגותית שעל הגבעה.

העיר בעבר ובהווה ומקומות מיוחדים

היא עיר סאקסונית יפיפיה מימי הביניים, שהיתה חלק מנסיכות טרנסילבניה. העיר עדיין שומרת על המיסתורין הקדום, היא מוקפת בגבעות, ובתחומה מצודה מתקופת ימי הביניים. תשעת המגדלים שסבבו את חומותיה עדין קיימים, ונשתמרו להפליא. בפיאצה מוזיאולוי (Muzeului) עומד מגדל שעון, המגדל נבנה במאה ה-14, והשעון נוסף אליו בשנת 1648. המגדל משמש כמוזיאון, עם תצוגה מעניינת של תצלומים מהתקופה שלפני מלחמת העולם הראשונה, ודגם של העיר. בתצפית מהמגדל ניתן לצפות בנופי העיר היפה.

עוד בעיר כנסיית השעון הדומיניקני, שבשנת 1566 הוסבה לכנסיה הלותרנית הראשית של הסאקסונים, וכמובן, בית הולדתו של ולאד צפש המכונה דרקולה. צפש נולד בשנת 1431, חי בעיר כארבע שנים, וביתו משמש כיום כמסעדה. בתוך החומות עוברים רחובות תלולים מרוצפי אבנים, שלאורכם בתי איכרים, וכנסיות שנשתמרו להפליא. דרך מעבר מיוחד הבנוי מעץ, ניתן לטפס על 172 המדרגות המובילות אל הכנסיה הגותית שעל הגבעה.

 

4.8/5 - 9 {הצבעות}
Back to top button