יעדים בסלובניהערים בסלובניה

מאריבור סלובניה

מאריבור סלובניה (Maribor)  שוכנת על גדות נהר הדראבה, במרחק כמאה ק”מ מלובליאנה. המקום קיים מתקופת האבן, וגם אילירים וקלטים בחרו להתמקם באזור, היא נחשבת לעיר תיירותית ויש המון מה לעשות בה.

היסטוריה של  העיר

במאה ה-12 נודעה כעיירת שוק, ורק במאה ה-13 התפתחה בשל חיי המסחר וגידולי הכרמים שהובילו לתעשיית יין ענפה.

כיום, הכרמים הרבים מפיקים ענבים המשמשים את רוב תעשיית היין הסלובנית. במאה ה-14 נבנו בה חומות וביצורים שהוכיחו את עצמם בהגנה על העיר במאה ה-15 מפני ההונגרים, ומפני פלישת התורכים במאה ה-16. במאה ה-19 נסלל קו רכבת שחיבר אותה עם וינה. בשנת 1941 נכבשה על ידי הנאצים, ושוחררה בשנת 1945.

במאה ה-15 היתה במאריבור קהילה יהודית שתרמה רבות לעיר, אך הם גורשו בשנת 1497. בתחילת המאה ה-15 נבנו בית כנסת בסגנון גותי, בית מדרש ללימוד תורה, בית עלמין ואפילו מקווה. לאחר גירוש היהודים, הוסב בית הכנסת לכנסיה, אחר כך למחסן, כיום הוא משמש כיקב עתיק ומרכז מבקרים.

בסמוך לעיר נמצא אתר הסקי הגדול ביותר במדינה, פלאניצה. מומלץ לטייל בסמטאותיה הציוריות של מאריבור, ולאורך הטיילת שעל גדות הנהר דראבה.

אטרקציות במאריבור

ליקטנו עבורכם את כל האטרקציות המרכזיות שיש למאריבור להציע ומה יש לעשות בעיר.

מרתף היין

Vinagova Klet – האטרקציה העיקרית של כיכר סבובודה נמצאת מתחת לאדמה – מרתף יין ענק ומרשים שנבנה באמצע המאה ה-19, המשתרע על שטח של 20,000 מ”ר, ומאפשר אכסון תכולה של 5.5 מיליון ליטר יין. במרתף היין ניתן לבקר בתיאום מראש, ואפילו ליהנות מטעימות יין.

כתובת
Trg svobode 3

כיכר סבובודה

Svobode – סימן ההיכר של כיכר זו היא אנדרטת לוחמי החופש הסלובני, הניצבת במרכזה. זו אנדרטה עגולה שעליה מוטבעות דמויותיהם של גיבורי החופש הסלובניים, בני העיר, אשר לחמו בנאצים לצידו של טיטו בתקופת הפרטיזנים.

נהר דראווה (דראבה)

Drava – מאריבור שוכנת על גדות הנהר דראווה, שמוצאו בדרום טירול שבצפון איטליה. אורכו 749 ק”מ, והוא חוצה את המדינות איטליה, אוסטריה, סלובניה וקרואטיה, ולבסוף נשפך אל נהר הדנובה. הטיילת הצמודה המקיפה את הנהר מרשימה, ומזמינה טיול רגלי נפלא לעת ערב.

לנט

אזור לנט הוא מזח הנהר העתיק עם הגשר המסיבי והבתים הישנים למרגלות נהר הדראווה. במקום טיילת נהדרת המשמשת לירידים. שמו ניתן לו, בשל פסטיבל לנט הנערך במקום בחודשים יוני יולי. בסמוך לנהר הדראווה, נמצאו שרידים המעידים על התיישבות האדם הקדמון במקום. מהשרידים שנחשפו בחפירות ארכיאולוגיות, ניתן ללמוד שהמקום היה פורה ומיוחד כבר בתקופת האבן. במקום גשרים עתיקים ובתי יין לרוב, שהעתיק שבהם

לנט
לנט – אחד מהאזורים היפים בעיר, תמונה מאת PxHere

הכנסיה הפרנציסקנית

Franciskanska cerkev – הכנסיה הפרנציסקנית ניצבת בכיכר סבובודה. היא נבנתה במאה ה-13 בסגנון רומאנסקי, אך עם הזמן, שופצה ושולבו בה סגנונות שונים.

כיכר גלאבני

Glavni Trg – כיכר גלאבני היא הכיכר המרכזית של מאריבור. במאות 13 – 19 שימשה ככיכר השוק. במקום ניצב עמוד המגפה המנציח את חללי תושבי העיר, שנפלו במאה ה-17 כתוצאה מהמגפה שפקדה את העיר. בכיכר זו, מול מונומנט המגפה, ניצב בית העיריה עם המגדל והשעון שמעליו. הכיכר מוקפת בבתים מרשימים ובתי קפה המזמינים לנפוש בהם.
כיכר גלאבני
כיכר גלאבני – הכיכר המרכזית בעיר

טירת מאריבור

Mariborski Grad – טירה שנבנתה במאה ה-15, ובה קאפלה, אולם וגרם מדרגות המעוטר בפסלים. בתקופת ימי הביניים היתה במקום פירמידה שנחשבה לאחד המבנים הראשונים והחשובים בעיר. בטירה יש מוזיאון המציג את ההיסטוריה של האזור, כולל תעשיית היין הענפה. הטירה נמצאת מצפון לכיכר גראיסקי (Grajsk Trg), כיכר קטנה ומרשימה, האופיינית למרכז ימי-ביניימי. מסביב לכיכר מבנים נאים ובתי קפה קטנים.

שעות פתיחה
ג’ – שבת 09:00 – 17:00, א’ 10:00 – 14:00.
כתובת
Grajska ulica 2

בית הכנסת בכיכר היהודים

Zidovsk Trg – במקום התנהלו חיי הקהילה היהודית בתקופת ימי הביניים. ניתן לראות ולבקר בבית הכנסת שנבנה בתחילת המאה ה-15 בסגנון גותי. בסמוך לבית הכנסת היו מרכז ללימוד תורה ובית עלמין, ובקרבת הדראבה היה מקווה רחצה וטהרה. עם גירוש היהודים, בסוף המאה ה-15, הוסב בית הכנסת לכנסיה, ומאוחר יותר שימש כמחסן. המבנה שוחזר ושופץ והוא פתוח למבקרים. כיום הוא משמש כיקב עתיק ומרכז מבקרים.

שעות פתיחה
ימים ב’ – ו’ 07:00 – 14:30
כתובת
בסמוך ל-Zidovska ulica.

מלונות מומלצים במאריבור

בעיר יש שפע מלונות ומקומות לינה מעולים שמתאימים לכל סוגי המטיילים, חשוב להזמין מקום כמה שבועות מראש על מנת לשריין, ליקטנו עבורכם דילים משתלמים במיוחד למלונות בעיר עם מסננים מיוחדים ומבצע ייחודי לגולשי האתר – דרך בוקינג, דרך הקישור מתחת לטקסט:<
Booking.com

צירפנו לכם גם סרטון מעולה שמראה את האטרקציות המרכזיות בעיר באנגלית:

צילום תמונת נושא: Hbabuka

צילום תמונת העיר עם הגשר: Rudy Balasko

 

 

4.8/5 - 13 {הצבעות}

כתבות אחרונות

Back to top button