מגזין בוקיטט

רכס טריגלב ויער סטדיווריוס – מסלול טיול ולינה מפורט

טיול למורדות הצפוניים של רכס טריגלב

רכס טריגלב

כללי: מסלול למטיבי לכת, טיול של יומיים.

היום הראשון  רכס טריגלב– נסיעה על הכביש הראשי לאורך  הנהר SVAA DOLINKA

לכיוון העיירה Mojstrana, במקום יש מינימרקט וניתן להצטייד באוכל ותחנת מידע בה ניתן לקבל מידע עדכני. ממשיכים על כביש צדדי המושך לכיוון דרום מערב  לAllazev dom, כעבור כ 6 ק”מ מגיעים למפל מים. במקום יש שילוט, חניון קטן ושולחנות פיקניק, מומלץ לשחרר את הרגלים ולעשות טיול קצר מפל המים.

מהמפל ממשיכים בכביש עד לק”מ ה 11.5 במקום חניון קטן בו מחנים את הרכב ומכאן מתחילים ללכת. כעבור 10 דקות מגיעים למרכז בו ישנה תחנת מידע ומפות ומלון קטן. כאן מומלץ להצטייד במים. מנקודה זו הדרך רחבה וברורה במהלכה עוברים על פני אנדרטה לאלפינסטים שנהרגו באזור. האנדרטה היא טבעת סנפלינג (שקל) ויתד ענקיים.

המשך מסלול של יום ראשון

לאחר האנדרטה השביל פונה ימינה,.

הסימון עיגול אדום ובמרכזו לבן, מכאן מתחילה עלייה ביער.

בשלב ראשון העלייה לא קשה הנמשכת כשעה עד לשטח חשוף ועל אבן גדולה צמודה לשביל יש סימון בחץ אדום וכתובת.

מכאן העלייה קשה ובחלקה עוברת על גבי דרדרת אבנים מה שמקשה על ההליכה עוד יותר.

משך העלייה עד לאוכף כ 3 שעות.

באוכף ישנו פיצול דרכים, דרך אחת הפונה ימינה (צפון מזרח) וממשיכה לצומת דרכים בגובה של 2180 מטר.

הדרך  השנייה ממשיכה לנקודת גובה 1758 מטר הנקראת: Luknja וממנה ניתן לעלות לפסגת הטריגלאב.

גם כאן השביל מסומן בנקודות מה שאומר שהשביל צר וסלעי ויש להיעזר בכבל מתכת המותקן לאורכו.

העלייה מאוד תלולה ומעטים עושים זאת, זו עלייה של 1,108 מטר.  שביל זה נחשב לקשה ביותר ואיננו מומלץ גם לבעלי אגו.

מי שאינו עולה לטריגלאב (רוב המטיילים במסלול זה) ממשיך לכיוון בקתת Pogacnikov dom  הנמצאת בגובה של
2050 מטר.

אל בקתה זו מגיע רכבל המשמש בחורף את מסלולי הסק הנמצאים ממערב לאזור.

בקרבה לבקתה ישנם שלושה אגמים קטנים ומרשימים, מכאן ישנה תצפית לכיוון מערב לעמק.

טיול באיזור ביום השני סטדיווריוס

היום השני –  יוצאים מהבקתה לכיוון צפון  במגמת עלייה לנקודת גובה 2375 מטר, בנקודה זו
בצומת השבילים ממשיכים לנקודת גובה 2289 מטר,.

מכאן הדרך במגמת ירידה, ההמשך ל Bivak lv הנמצאת בגובה של 1980 מטר.

מנקודה זו יורדים לנקודת תחילת המסלול  Allazev dom.

הירידה די קשה וחלקה על דרדרת אבנים מה שמקשה עוד יותר.

את הדרך חזרה לבלד נוסעים בדרך צדדית, חוזרים לעיירה MOJSTRANA, עוברים את הנהר ובפניה הראשונה ימינה עולים על כביש צר לכיוון ZG. RADOVNA  ושם פונים שמאלה  (מזרחה) לדרך צדדית מקסימה RADOVNA עד  לקרניקה (KRNUCA ) וחזרה לבלד.

יער סטדיווריוס – אין זה השם של המקום זה רק כינוי ליער והאזור בו סטדיווריוס לקח את העץ
לבניית הכינורות המפורסמים שבנה.

נסיעה בדרכים צדדיות ליער   מרשים ומיוחד, היציאה מבלד לישוב קרניקה (KRNUCA ) ממנה ממשיכים מערבה כ 12 ק”מ על כביש די צר ל MRZLI  STUDENES,  בצומת פונים ימינה (צפונה) לדרך עפר סלולה העוברת ביער מרשים,

הנסיעה על הדרך במגמת עלייה לכיוון
מערה הנקראת: Breznov Medvedovi Konti, המרחק בערך 8 ק”מ. , חונים בחניה ומטיילים ביער כמו שסטדיווריוס עשה.

לוקחים מקל יבש באורך מטר לערך, מכים על גזעי העצים בגובה מטר מהקרקע ומקשיבים לצלילים, כך אסף סטדיווריוס  בונה הכינורות את העץ המיוחד והמיועד לכינורות בעלי צלילים נקיים.

באותו יער ראינו אישה ההולכת עם חזיר ומחפשת פטריות קמהין.

החזיר מריח אותן וחופר את המצע היושב מעליהן והאישה אוספת אותן לסל.

לאחר “תרגיל” המוזיקה  חוזרים על הדרך לצומת פונים ימינה (מערבה)   לכיוון   KOPRIVNIK ו JEREKA.

ממשיכים מערבה עד ל STARA FUZINA הנמצאת בקרבת אגם בוהני ומצפון לה נמצאת שמורת טבע קטנה על נהר Mostnica בשמורה ניתן לטייל טיול קצר של שעה ומחצה במסלול מעגלי.